Rchr
J-GLOBAL ID:200901013144663902   Update date: Sep. 24, 2022

Nozu Yuji

ノヅ ユウジ | Nozu Yuji
Research field  (1): Nutrition and health science
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 保健カリキュラム・保健授業に関する研究
  • 青少年の現代的課題に対応した健康教育の研究
Papers (6):
more...
Books (4):
  • 学校保健ハンドブック第7次改訂
    2019
  • 平成24年度版学校保健の動向
    公益財団法人日本学校保健会出版部 2012
  • 保健総合大百科(中・高校編)
    少年写真新聞社 2012
  • 新学習指導要領に基づくこれからの小学校保健学習
    2009
Lectures and oral presentations  (2):
  • 全国の都道府県及び市町村における公立学校敷地内禁煙の実施状況等に関する調査
    (第59回日本学校保健学会 2012)
  • 児童生徒の保健学習の意欲や知識の状況と保護者の保健学習への関心等との関連-財団法人日本学校保健会全国調査データ(平成22年)のペアリングによる分析結果より-
    (第59回日本学校保健学会 2012)
Education (2):
  • 1977 - 1978 University of Tsukuba Graduate School, Division of Physical Education Courese of Health Education
  • 1973 - 1977 University of Tsukuba Faculty of Physical Education Department of Health Education
Professional career (1):
  • Ph.D. (Iwate Medical University)
Work history (10):
  • 2011/10/01 - 現在 国立大学法人筑波大学 体育系 教授
  • 2008/04/01 - 2011/09/30 University Of Tsukuba Graduate School of Comprehensive Human Sciences Professor
  • 2007/04/01 - 2008/03/31 University Of Tsukuba Graduate School of Comprehensive Human Sciences Associate Professor
  • 2004/04/01 - 2007/03/31 University Of Tsukuba Graduate School of Comprehensive Human Sciences Associate Professor
  • 1999/04/01 - 2003/03/31 University of Tsukuba Institute of Health and Sports Sciences Associate Professor
Show all
Committee career (5):
  • 2014 - 現在 日本健康教育学会 代議員
  • 2014 - 現在 日本学校保健学会 常任理事
  • 2013 - 現在 日本体育学会 代議員
  • 2014/07 - 2017/06 日本公衆衛生学会 評議員
  • 2007 - 2013 日本学校保健学会 理事
Awards (1):
  • 2007 - 日本学校保健学会 日本学校保健学会学会賞
Association Membership(s) (5):
THE JAPANESE SOCIETY FOR HYGIENE ,  APANESE SOCIETY OF PUBLIC HEALTH ,  JAPANESE SOCIETY OF HEALTH EDUCATION AND PROMOTION ,  JAPAN SOCIETY OF PHYSICAL EDUCATION,HEALTH AND SPORT SCIENCES ,  The Japanese Association of School Health (JASH)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page