Rchr
J-GLOBAL ID:200901021050985208
Update date: Nov. 21, 2024 Komatsu Koji
コマツ コウジ | Komatsu Koji
Affiliation and department: Job title:
Professor
Research field (1):
Educational psychology
Research keywords (2):
Children
, Developmental Psychology
Research theme for competitive and other funds (12): - 2024 - 2027 Modeling the processes of personality perception in interpersonal relationships: An inquiry based on Gitai-go personality scale
- 2017 - 2019 擬態語による性格記述に関する理論的総括および発展的検討
- 2017 - 2019 記号論的アプローチに基づく意味構成過程のモデル構築
- 2016 - 2018 相互作用における意味構成への記号論的アプローチと心理学方法論の再検討
- 2011 - 2014 幼児・児童の表現における記号的媒介過程に着目した自己の発達理論と教育実践との接続
- 2011 - 2012 Research of personal and social factors related to personality descriptions using "Gitai-go"
- 2008 - 2010 経験の表現による子どもの自己の構成過程に関する理論的・実践的研究
- 2008 - 2008 擬態語による性格記述の特徴と機能
- 2005 - 2007 Development and Evaluation of "Adaptive Tests for Language Abilities in Japanese" working on the web
- 2005 - 2007 保育・教育場面でみられる子どもの経験に関する語り
- 2002 - 2004 Development and Evaluation of Computer Based "Adaptive Tests for Language Abilities in Japanese"
- 2002 - 2004 幼児の経験に関する語りにおける自己の構成
Show all
Papers (26): MISC (3): -
小松孝至. 親子間のコミュニケーションにおけるナラティヴ. N: ナラティヴとケア (遠見書房). 2020. 11. 85-90
-
Koji Komatsu, Keiko Sakai, Yasuyo Mukoyama, Miwa Nishioka. Japanese way of representing mildness of personality: Focusing on Gitaigo, mimetic words in the Japanese language. INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY. 2016. 51. 329-329
-
小松孝至, 白井利明, 高橋 登. 児童期・青年期における研究の動向. 教育心理学年報 (日本教育心理学会). 2013. 52. 12-23
Books (18): - The self on the move: Passing through institutional settings
Information Age Publishing 2024 ISBN:9798887307947
- Big Fiveパーソナリティ・ハンドブック
福村出版 2023 ISBN:9784571241055
- 発達心理学の視点-「わたし」の成り立ちを考える-
サイエンス社 2022 ISBN:9784781915371
- Meaning-making for living: The emergence of the presentational self in children’s everyday dialogues
Springer Nature 2019 ISBN:9783030199258
- Ordinary things and their extraordinary meanings
Information Age Publishing 2019 ISBN:9781641136822
more... Education (2): - - 2000 The University of Tokyo Graduate School of Education 総合教育科学専攻
- - 1995 The University of Tokyo Faculty of Education 教育心理学科
Professional career (4): - Ph.D. (Education) (The University of Tokyo)
- 博士(教育学) (東京大学)
- M. A. (Education) (The University of Tokyo)
- 修士(教育学) (東京大学)
Work history (5): - 2023/04 - 現在 Osaka Kyoiku University Professor
- 2007/04 - 2023/03 大阪教育大学教育学部 准教授
- 2005/04 - 2007/03 大阪教育大学教育学部 助教授
- 2002/04 - 2005/03 大阪教育大学教育学部 講師
- 2000/04 - 2002/03 大阪教育大学教育学部 助手
Committee career (1): - 2013/09 - 柏原市 子ども・子育て会議委員
Association Membership(s) (4):
Society for Research in Child Development
, 日本発達心理学会
, 日本心理学会
, 日本乳幼児教育学会
Return to Previous Page