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J-GLOBAL ID:200901021489591478   Update date: May. 16, 2024

USUI Tetsuya

ウスイ テツヤ | USUI Tetsuya
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (2): http://usuiseminar.sakura.ne.jp/usui_seminar/http://usuiseminar.sakura.ne.jp/usui_seminar/?page_id=7
Research field  (2): Business administration ,  Commerce
Research keywords  (7): International marketing ,  Marketing capability ,  Business Model ,  Consumer Affinity ,  Multinational Corporations ,  新興国市場戦略 ,  サプライチェーン・マネジメント
Research theme for competitive and other funds  (10):
  • 2022 - 2026 新製品開発のグローバル・エンジニアリングチェーン:開発・生産・販売の部門間連携
  • 2023 - 2026 Linguistic Analysis of Self-representation in Multinational Corporations: A comparison of leading automobile multinationals
  • 2020 - 2024 ビジネスモデルの国際化プロセスにおける一般理論の開発
  • 2020 - 2023 在アジア日系製造企業における「組織」「販売・マーケ」「調達」の現地化の統合的 研究
  • 2018 - 2021 多国籍企業における国際マーケティング・ケイパビリティの理論的・実証的研究
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Papers (38):
  • Tetsuya Usui, Yang Song. Augmenting Consumer Affinity: Ways to increase the number of Chinese fans of Japan. Journal of International Business. 2024. 16. 1
  • Tetsuya Usui. Uniqlo: A Pathway to Becoming a Multinational Through Global Business Model Development. Transformation of Japanese Multinational Enterprises and Business. 2024. 161-186
  • Tetsuya Usui. Bridging Business Model and International Business: Strategic View. The Bulletin of the Faculty of Commerce. 2023. 105. 3. 23-43
  • Tetsuya Usui. The Direction of Future Research in Japanese Management Studies: Aiming at Global Academic Attention. 組織科学. 2020. 53. 4. 4-17
  • 未来の駅が創造する価値の研究(上)-「LDKステーションと沿線多拠点生活」の可能性. 日経広告研究所報. 2020. 310. 40-47
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MISC (5):
Books (11):
  • トピックスで読み解く国際経営
    文眞堂 2023 ISBN:4830952415
  • 未来の多国籍企業:市場の変化から戦略の革新,そして理論の進化
    文眞堂 2020 ISBN:9784830950605
  • International Marketing Capabilities
    同文舘出版 2019 ISBN:9784495649814
  • 実践に学ぶ経営学
    文眞堂 2018 ISBN:4830951192
  • Sustainable strategy and business quality of firms
    2017 ISBN:9784495387617
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Lectures and oral presentations  (28):
  • Dynamic Changes in Consumer Affinity: A Contextualized Interpretation of Young Chinese Consumers in Japan
    (2023)
  • Identifying the First Building Block of Competitive Advantage in the International Business: A Resource Repositioning Framework
    (Academy of International Business, Annual Meeting 2023)
  • Dynamic Changes in Consumer Affinity: A Qualitative Analysis of Chinese Consumers in Japan
    (2022)
  • Resource Repositioning as International Marketing Capability
    (2019 Annual Meeting, Academy of International Business 2019)
  • 多国籍企業における外部化の論理と構築プロセス
    (多国籍企業学会第11回全国大会 2018)
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Education (2):
  • 2003 - 2006 Meiji University Graduate School, School of Commerce
  • 1990 - 1995 Georgia Southern University Business Administration Small Business and Entrepreneurship
Work history (5):
  • 2022/04 - 現在 Gakushuin University Faculty of international Social Sciences Department of international Social Sciences Professor
  • 2016/04 - 2022/03 日本大学 法学部 教授
  • 2010/04 - 2015/03 日本大学 法学部 准教授
  • 2008/04 - 2010/03 日本大学 法学部 専任講師
  • 2006/04 - 2008/03 桜美林大学 ビジネスマネジメント学群 専任講師
Committee career (5):
  • 2021/10 - 現在 Japan Academy of International Business Studies Vice president
  • 2015/10 - 現在 国際ビジネス研究学会 理事
  • 2019/08 - 2022/07 多国籍企業学会 会長
  • 2015/08 - 2019/07 多国籍企業学会 副会長・東部会長
  • 2008/07 - 2015/05 異文化経営学会 理事
Awards (1):
  • 2018/07/07 - Japan Academy of Multinational Enterprises Best Paper Award A Dynamic Process of Building Global Supply Chain Competence by New Ventures: The Case of Uniqlo
Association Membership(s) (6):
組織学会 ,  Academy of Multinational Enterprises ,  Academy of International Business ,  Transcultural Mnagement Society ,  日本商業学会 ,  国際ビジネス研究学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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