Rchr
J-GLOBAL ID:200901022114030599   Update date: Sep. 20, 2022

Oshio Chikamori

オシオ チカモリ | Oshio Chikamori
Affiliation and department:
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (2): 特殊教育 ,  Special Education
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2003 - 2006 知的障害のある人の生涯学習における支援プログラムの開発に関する研究-社会及び個人のヒストリーとネットワークの検討による-
  • 2003 - 2005 養護学校等における自閉症を併せ有する幼児児童生徒の特性に応じた教育的支援に関する研究-知的障害養護学校における指導内容、指導法、環境整備を中心に-
  • 2000 - 2003 知的障害養護学校における職業教育と就労支援に関する研究
  • Intervention Research on Assessment, Instructional Methods and support system for children with learning Disabilities.
  • Study on the Carcer Education Prograns and Employment Support Systorr at School for Students with Intelloctual Disabilities
MISC (22):
  • 職業能力の評価と就労. 年長自閉症児の進路指導に関する研究中間報告書,国立特殊教育総合研究所. 1994. 91-96
  • 小塩 允護, 石川 芽具実, 今出 正之. 重度障害を伴う子どもの選択行動(共著). 国立特殊教育総合研究所研究紀要. 1994. 21. 21. 59-66
  • Assessement of Vocational Competence and Employment. Study on The Vocational Orientation for Adolescents and Adults with Autism : An Interim Report, NISE. 1994. 91-96
  • Choice-Making of a Child with Severe Disabilities. Bulletine of the National Institute of Special Education. 1994. 21. 59-66
  • The Classroom Adjustment of Children with Autism. NISE Bulletin. 1989. 3
more...
Books (4):
  • オペラント条件づけに基づく精神遅滞児の行動研究-刺激性制御の研究-
    精神遅滞児の心理学,川島書店 1993
  • Behavioral Study of Children with Mental Retardation in The Operant Paradigm : Stimulus Control Research.
    Psychology of Children with Mental Retardation, Kawashima Shoten 1993
  • 言語障害の実験研究法-心理・言語臨床家のために-(共訳)
    学苑社 1989
  • Single-Subject Experimental Designs in Communicative Disorders.
    Gakuensha 1989
Works (1):
  • 生涯学習施策に関する調査研究
    2001 - 2002
Education (2):
  • - 1971 Waseda University School of Humanities and Social Sciences
  • - 1971 Waseda University Faculty of Literature
Association Membership(s) (4):
日本発達障害学会 ,  日本行動分析学会 ,  日本教育心理学会 ,  日本特殊教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page