• A
  • A
  • A
日本語 Help
Science and technology information site for articles, patents, researchers information, etc.

Co-authoring Researcher

Co-inventing Researcher

Researcher similar to the Researcher

Article similar to the Researcher

Patent similar to the Researcher

Research Project similar to the Researcher

Article(J-GLOBAL estimation)

Patent(J-GLOBAL estimation)

Rchr
J-GLOBAL ID:200901027436190844   Update date: Jun. 26, 2024

Hayashi Takashi

Hayashi Takashi
Clips
Affiliation and department:
Research field  (1): Education - general
Research theme for competitive and other funds  (12):
  • 2020 - 2023 教員の「働き方」改革に資する教員評価制度の機能と役割に関する研究
  • 2018 - 2023 学校内外において連携・協働する「職員室文化」開発のための学校経営方策に関する研究
  • 2017 - 2022 A Study on Measures to Improv on the " Degree of Consent " for Work Evaluation Linked to the Outcome Compensation in the Teacher Evaluation System
  • 2016 - 2021 Development of an active learning type in-service training program for teachers as continuous learners
  • 2015 - 2019 A Study of the Formation of Competence for Promoting the School Management, focusing on working on the Succession of "Shokuinshitsu (Staff Room) Culture"
Show all
MISC (38):
  • 書評 子どもの貧困と「ケアする学校」づくり : カリキュラム・学習環境・地域との連携から考える[柏木智子著]. Ritsumeikan Annual Review of Asia-Japan Research. 2021. 2. 88-90
  • 林 孝. 学校内外において連携・協働する「職員室文化」に関する一考察. 中国四国教育学会編 教育学研究紀要(CD-ROM版). 2020. 65. 102-113
  • 林 孝. 「職員室文化」を考える. 教育情報 初等教育. 2013. 103号. 6-9
  • 林 孝. 学校と地域の連携に関する校長のマネジメント. 日本教育経営学会紀要. 2012. 54. 35-45
  • 林 孝. 日本における地域の教育力の展開現況と展望. 2012年度韓国日本教育学会・韓国教育課程評価院秋季学術大会発表資料集. 2012. 2012年度号. 1-14
more...
Books (12):
  • 「職員室文化」研究序説 : 特色ある開かれた学校づくりと教職員の力量形成を考える
    多賀出版 2021 ISBN:9784811580319
  • 子どものために「ともに」歩む学校,「ともに」歩む教師を考える
    あいり出版 2019 ISBN:9784865550689
  • 教育経営学の研究動向
    学文社 2018 ISBN:9784762028137
  • 現代教育の制度と行政
    福村出版 2017 ISBN:9784571101793
  • 法規集
    協同出版 2014 ISBN:9784319106813
more...
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page