Rchr
J-GLOBAL ID:200901029834780514   Update date: Apr. 10, 2019

Tamura Masahiro

タムラ マサヒロ | Tamura Masahiro
Affiliation and department:
Research field  (2): Education - general ,  Science education
Research keywords  (6): 教育課程 ,  教師教育 ,  福祉科教育 ,  Teacher Education ,  Welfare Study Education ,  Social Studies Education
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 福祉科教育・ボランティア学習に関する研究
  • 教師教育のための地域教材の開発研究
  • 社会科・公民教育実践史に関する研究
  • Study on Welfare Study Education and Volunteer Studies Education
  • Study on Development of the Rural Subject Matter for Teacher Education
Show all
MISC (24):
  • 教材内容「厳選」の議論をいかに進めるか. 生活教育. 2001. 629. 14-21
  • 社会科研究における<私>づくりと<公>さがし-モラル、ルールからシステムへ-. 社会科教育研究フォーラム. 2001. 2. 13-28
  • 川湯エコミュージアムセンターにおける自然体験学習-新入生合宿研修での新たな試み-(共著). 環境教育研究. 2000. 3. 1. 175-180
  • Environmental learning through experience ; An educational trial for the fresher's seminar. Journal of Environmental Education. 2000. 3. 1. 175-180
  • 教員養成課程改組についての地域の要請と教師教育への課題-北海道東部地区教育機関アンケート調査を通して-. 北海道教育大学紀要(教育科学編). 1999. 50. 1. 159-173
more...
Books (17):
  • 現代における子ども・青年とおとなとの境界
    新生活指導 2003
  • 福祉科指導法入門
    中央法規 2002
  • 子どもの学びからカリキュラムをつくる
    ともにつくる総合学習 2001
  • 遠い隣人-千島-
    2001
  • 短期へき地・小規模校訪問の意義と学生の成長-新入生合宿研修にみる地域との連携の可能性-
    へき地教育の未来と北海道教育大学の役割 2001
more...
Education (4):
  • - 1994 University of Tsukuba
  • - 1994 University of Tsukuba
  • - 1986 Saitama University
  • - 1986 Saitama University
Professional career (1):
  • (BLANK)
Work history (8):
  • 2015/04 - 現在 Japan College of Social Work Faculty of Social Welfare
  • 2001/04 - 2015/03 Japan College of Social Work Faculty of Social Welfare
  • 1997 - 2001 Hokkaido University of Education
  • 1997 - 2001 Hokkaido University of Education, Associate Professor
  • 1995 - 1997 Hokkaido University of Education
Show all
Association Membership(s) (6):
日本社会福祉学会 ,  日本福祉教育・ボランティア学習学会 ,  日本教師教育学会 ,  教育史学会 ,  日本教育学会 ,  日本社会科教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page