• A
  • A
  • A
日本語 Help
Science and technology information site for articles, patents, researchers information, etc.
Rchr
J-GLOBAL ID:200901031748548948   Update date: Apr. 10, 2025

Minsoo Kim

キム ミンス | Minsoo Kim
Affiliation and department:
Research field  (2): Foreign language education ,  Linguistics
Research keywords  (5): 文字認識 ,  分かち書き ,  ハングルの表記 ,  韓国語教育 ,  対照研究
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2022 - 2026 Developing a teaching method using Hangul Orthography to improve Japanese learners’ writing skills
  • 2019 - 2024 L2学習者におけるハングル読み書きの習得過程とその個人差に関する研究
  • 2017 - 2020 日本人学習者におけるレベル別韓国語表記指導法の開発
  • 2015 - 2017 韓国語リーディングにおける流暢性向上のための新たな表記指導モデルの開発
Papers (20):
  • 金珉秀. 韓国語会話授業の実践報告. 異文化交流. 2025. 25. 89-95
  • A Study on the Visual Recognition Patterns of Japanese Beginner Learners Regarding Hangul Characters: Focusing on Consonant Letters. The Journal of Learner-Centered Curriculum and Instruction. 2024. 24. 3. 921-937
  • Akira Utsugi, Minsoo Kim, Nobuyuki Jincho. Individual Differences and Character-Based Challenges in Hangul Acquisition Among Korean Language Learners in Japan. Journal of Korean Language Education. 2023. 34. 2. 227-251
  • 吉本一, 金珉秀. 韓国語教育の現在の課題と今後. 異文化交流. 2023. 23. 23-26
  • 金珉秀. 日本人韓国語学習者の自己紹介文に見る語彙使用の特徴. 韓国語教育研究. 2022. 12. 51-75
more...
MISC (11):
  • ハングル字形に関する日本人母語話者の視覚的認識様相研究:非学習者を中心に. 第54回 学習者中心教科教育学会 秋季学術大会 プロシーディング. 2024. 472-472
  • 金珉秀. 日本人韓国語学習者の書字実態に関する一考察. 日本韓国語教育学会 第15回国際学術大会 国際会議プロシーディング. 2024. 158-164
  • 学会・司会(第15回日本韓国語教育学会(JAKLE) 国際学術大会 第2分科「デジタル・リテラシーと韓国語教育」. 日本韓国語教育学会 第15回国際学術大会 国際会議プロシーディング. 2024
  • 金珉秀. ハングルの字形に関する日本人学習者の認識について-子音字母を中心に-. 日本韓国語教育学会 第14回 国際学術大会 プロシーディング. 2023. 31-37
  • 金珉秀. 学会・指定討論者(第14回日本韓国語教育学会(JAKLE) 国際学術大会 「日本語と韓国語における名詞の動作性含意に関する一考察」. 日本韓国語教育学会 第14回国際学術大会 国際会議プロシーディング. 2023. 120-121
more...
Books (18):
  • チンチャやさしい韓国語
    博英社 2025 ISBN:9784910132761
  • 新・韓国語へのとびら
    朝日出版社 2021 ISBN:9784255556772
  • 新みんなの韓国語2
    白帝社 2019 ISBN:9784863983908
  • 新みんなの韓国語1
    白帝社 2019 ISBN:9784863983458
  • 說得一口好韓語: 掌握替換套用法, 學會基本句型就能說得流利! 韓国語をはじめたいと思ったら
    EZ叢書館 2018 ISBN:9789862487198
more...
Lectures and oral presentations  (16):
  • 学習者のハングル習得過程とその個人差-多岐選択テストの分析-
    (第89回 朝鮮語教育学会 例会 2022)
  • 日本語を母語とする朝鮮・韓国語学習者におけるハングル習得の傾向-多岐選択テストの分析-
    (第7回韓日国際学術大会-韓・日における文化力の発現と融和- 2021)
  • 日本人韓国語学習者における文字表記に関する研究
    (国際教育センター国際言語教育部門 2020年度第5回FD研究会 2021)
  • 日本人韓国語初級学習者の作文の評価に関わる語彙使用の特徴
    (第11回日本韓国語教育学会 2020)
  • 日本人韓国語初級学習者の作文にみられる語彙の特徴
    (朝鮮語教育学会第85回例会 2020)
more...
Professional career (2):
  • (BLANK) (Tsukuba University)
  • 博士(言語学) (筑波大学)
Work history (5):
  • 2024/04 - 現在 Tokai University
  • 2023/04 - 2024/03 Tokai University Language Education Center World Languages Section
  • 2020/04 - 2023/03 Tokai University International Education Center
  • 2017/04 - 2020/03 Tokai University International Education Center
  • 2014/04 - 2017/03 東海大学 外国語教育センター 特任講師
Committee career (4):
  • 2022/01 - 現在 日本韓国語教育学会 研究理事
  • 2018/08 - 現在 日本韓国語教育学会 編集委員
  • 2018/11 - 2021/12 日本韓国語教育学会 教育理事
  • 2019/12 - 2021/11 日本学術振興会 科学研究費 審査委員
Awards (3):
  • 2018/04 - 東海大学 2017年度 Teaching Award
  • 2015/01 - 東海大学 学校法人東海大学松前重義記念基金 特別教育活動奨励賞(個人)
  • 2014/07 - 韓国文化体育観光部 第6回世界韓国語教育者大会 優秀発表者賞
Association Membership(s) (5):
朝鮮語研究会 ,  国際韓国語教育学会 ,  JAPAN SOCIETY OF KOREAN LANGUAGE EDUCATION ,  日本韓国語教育学会 ,  Korean Association For Learner-Centered Curriculum And Instruction
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page