Rchr
J-GLOBAL ID:200901035826582835
Update date: Jan. 30, 2024
Isaka Yukio
イサカ ユキオ | Isaka Yukio
Affiliation and department:
Research field (2):
Special needs education
, Education - general
Research keywords (2):
Special Needs Education
, Education for hearing impairment
Research theme for competitive and other funds (19):
- 2020 - 2023 聴覚障害児に対する包括的言語学習支援方法の開発
- 2019 - 2022 Elucidation of the structure of literacy of learners in Japanese with diverse linguistic backgrounds through multifaceted analysis
- 2016 - 2020 Development of the higher education system of the mutual understanding support
- 2016 - 2019 Development of Japanese literacy skills by the children with different language background
- 2015 - 2018 Development of an integrated evaluation system for elementary school written compositions that supports the acquisition of written language
- 2013 - 2016 The development of the curriculum of special needs education course at teacher training college in Afghanistan
- 2013 - 2016 Development of Adaptive Tests for Language Abilities (ATLAN) Using Tablet Devices and its Application of the Support for Deaf and Heard of Hearing Children
- 2010 - 2012 Development and evaluation of adaptive test of language abilities for disabled children at elementary and secondary school levels
- 2007 - 2008 The inductive reasoning in hierarchical concepts in the pupils of hearing impairment
- 2006 - 特別支援学校における学校安全・危機管理について
- 2006 - 特別支援学校におけるセンター機能について
- 2005 - 聾学校における手話を活用した授業の分析
- 1999 - 聾学校および難聴学級における授業分析
- 1999 - 聾学校における通級による指導について
- 1997 - 1997 聴覚障害児の概念獲得を促すためのマルチメディア教材の作成と指導法に関する研究
- 1995 - 聾学校児童の作文力の発達に関する研究
- 1995 - Study in the development of the ability of composition for the Deaf School Pupils
- 1991 - 聾学校児童生徒の「生き物」に関する概念の階層構造の獲得に関する研究
- 1991 - Study on the acquisition of the Hierarchical Structure of Concepts in "Living things" for the Deaf School Students
Show all
Papers (61):
-
松井 由里香, 井坂 行男. 発達障害を併せ有する聴覚障害児へのアセスメントに基づく学習支援について-学習過程の分析と学習支援のあり方の検討-. 大阪教育大学障害児教育研究紀要. 2023. 45. 95-110
-
湯浅哲也, 井坂行男. 特別支援学校(聴覚障害)教育実習事前・事後特別授業の在り方に関する研究(1)-教育実習生に対する質問紙調査を通して-. 大阪教育大学障害児教育研究紀要. 2023. 4545. 81-94
-
高橋登, 井坂行男, 中村知靖. Development of Literacy skills for Japanese deaf and hard-of-hearing children. CHILD DEVELOPMENT. 2023. 94. 3. 128-142
-
大谷 まどか, 井坂 行男. 学童期における一側性難聴児の課題と具体的指導・支援に関する事例研究. 大阪教育大学紀要総合教育科学,. 2023. 71. 481-496
-
山口正紘, 井坂行男. 通常の学校における聴覚障害児と音楽科の授業について -聴覚障害者の語りからの音楽に対する意識の分析-. 大阪教育大学紀要総合教育科学. 2022. 70. 269-280
more...
Books (16):
-
特別支援教育・インクルーシブ教育のかたち
培風館 2023
-
新しい特別支援教育のかたち
培風館 2016
-
日本の教育をどうデザインするか
東信堂 2016
-
特別支援教育総論-歴史,心理・生理・病理,教育課程・指導法,検査法-
風間書房 2015
-
教科教育のフロンティア-インクルーシブ教育をめざして-
あいり出版 2015
more...
Education (2):
- Joetsu University of Education Graduate School, Division of School Education 障害児教育
- Waseda University Faculty of Education 教育学料教育心理学専修
Professional career (2):
- (BLANK) (Joetsu University of Education)
- 教育学修士 (上越教育大学)
Work history (3):
- 2011/04/01 - 大阪教育大学教授
- 2007/04/01 - 大阪教育大学准教授
- 1999/04/01 - 大阪教育大学助教授
Committee career (1):
Association Membership(s) (6):
日本発達心理学会
, 日本教育心理学会
, 発涯発達研究会
, 日本聴覚医学会
, 日本特殊教育学会
, ろう教育科学会
Return to Previous Page