Rchr
J-GLOBAL ID:200901040654808562   Update date: Sep. 24, 2024

YAKUSHIJIN Reiko

ヤクシジン レイコ | YAKUSHIJIN Reiko
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (3): Cognitive sciences ,  Cognitive sciences ,  Experimental psychology
Research theme for competitive and other funds  (15):
  • 2018 - 現在 プロジェクション科学の基盤確立と社会的展開(代表者 鈴木宏昭)
  • 2016 - 現在 強化学習モデルを用いた、潜在学習中の知識獲得プロセスの検討
  • 2020 - 2024 身体編集を用いた身体性感覚獲得過程の解明とモデル化(代表者 北崎充晃)
  • 2020 - 2023 逆強化学習による報酬推定を用いた知覚ー運動学習プロセスの検討 研究課題
  • 2016 - 2020 Investigation of knowledge acquisition process during implicit learning task using reinforcement learning models
Show all
Papers (31):
  • Variance aftereffect within and between sensory modalities for visual and auditory. Attention, Perception, & Psychophysics. 2023
  • Tanaka Satomi, Yakushijin Reiko, Chuubachi Michiko, Yokoyama Shun, Watahiki Kazuki, Kitamura Fumiaki. Efficacy of psychoeducational assessment using eye-tracking for supporting people with Neurodevelopmental disorders. 2021. 20. 20. 1-8
  • Chuubachi Michiko, Tanaka Satomi, Yakushijin Reiko, Yokoyama Shun, Watahiki Kazuki, Kitamura Fumiaki. Assessment and Feedback of Neurodevelopmental Disorders Focusing on Cognitive Function and Eye Movements. 2021. 20. 20. 9-17
  • SUZUKI hiroaki, YAKUSHIJIN Reiko. Precis of the Symposium on the "Leaping Minds, Extending Bodies". 2019. 10. 137-145
  • 中等部における外部試験を活用した英語能力測定. 青山学院大学英語教育研究センター2018年度研究活動報告書. 2019. 117-125
more...
MISC (1):
  • 田中里実・中鉢路子・北村文昭・横山舜・綿引一貴・薬師神玲子. 日常生活に困り感のある人の語りと困り感の様態 : 対象者や周囲の人々が“理解しやすい”アセス メントのあり方検討に向けた予備的調査. 青山心理学研究. 2022. 21. 23-32
Books (13):
  • 4 感覚のしくみ・5 知覚のしくみ・6 注意のしくみ (石口彰編 「放送大学教材 知覚・認知心理学」)
    2023
  • Chapter 7 知覚・認知心理学(内山伊知郎・松田英子 編 「公認心理師 国家試験対策全科」)
    2022
  • 開眼手術後における視・運動と定位活動(鈴木宏昭編 「プロジェクション・サイエンス:心と体を世界につなぐ第三世代の認知科学」)
    2020
  • 4 感覚の科学 ・5 知覚のしくみI・6 知覚のしくみII・注意と認知(石口彰編「放送大学教材 知覚・認知心理学」)
    放送大学教育振興会 2019
  • 知覚・認知心理学 (放送大学教材) (担当:4~7章)
    放送大学教育振興会 2019
more...
Lectures and oral presentations  (47):
  • VR環境での視覚提示は錯聴を増加させるか
    (第42回日本基礎心理学会 2023)
  • Virtual body reflected in a mirror and the mere presence of a mirror influence tactile perception
    (29th Annual meeting of the Cognitive Neuroscience Society 2022)
  • Variance perception is affected by different visual features only within same set of objects
    (43rd European Conference on Visual Perception 2021)
  • Illusory body ownership of dynamic invisible body is not associated with multimodal changes in body perception Vision Sciences Society meeting
    (Vision Sciences Society meeting 2021 2021)
  • Cross-modal or not cross-modal, that is the question: The study of aftereffect in variance perception.
    (29th Annual meeting of the Cognitive Neuroscience Society 2020)
more...
Works (1):
  • 視覚の限界-空間周波数・解像度を中心に
    2004 -
Education (3):
  • 1995 - 1998 Ochanomizu University Graduate School, Doctral Research Course in Human Culture
  • 1993 - 1995 Ochanomizu University Graduate School, Division of Humanities
  • 1989 - 1993 Ochanomizu University Faculty of Letters and Education
Professional career (1):
  • 博士(学術) (お茶の水女子大学)
Work history (10):
  • 2016/04 - 現在 Aoyama Gakuin University College of Education, Psychology and Human Studies Department of Psychology Professor
  • 2009/04 - 2016/03 Aoyama Gakuin University College of Education, Psychology and Human Studies Department of Psychology Associate Professor
  • 2008/04 - 2009/03 University of Rochester
  • 2007/04 - 2009/03 Aoyama Gakuin University College of Literature Department of Psychology Associate Professor
  • 2005/04 - 2007/03 Aoyama Gakuin University College of Literature Department of Psychology Associate Professor
Show all
Awards (3):
  • 2016/10 - 日本基礎心理学会 日本基礎心理学会優秀論文賞
  • 2008/09 - 日本心理学会 日本心理学会優秀論文賞
  • 2000/07 - 日本心理学会 第27回国際心理学会議ヤングサイコロジスト派遣
Association Membership(s) (7):
Cognitive Science Society ,  Psychonomic Society ,  Association for Psychological Science ,  日本視覚学会 ,  日本基礎心理学会 ,  日本心理学会 ,  Psychonomic Society
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page