2013 - 2017 Research on Understanding Elliptical and Figurative Expressions of Haiku
2010 - 2013 Research on elaboration of haiku comprehension
2006 - 2008 Research on competency development of reading comprehensive texts
2001 - 2004 歴史リテラシー獲得を支える認知的要因および社会的要因の分析
Show all
Papers (40):
FUKAYA Yuko. Courses and Curriculum Guidelines for Reading in School Libraries in Taiwan. 2025. 59. 7-25
Fukaya Yuko. The Impacts and Challenges of Use of Documentary Videos in the classroom. 2024. 58. 75-89
Fukaya Yuko. Survey on the Use of Pseudonyms in Collaborative Essay Revision Activities. Kokugakuin Zasshi; The Journal of Kokugakuin University. 2023. 124. 3. (1)-(14)
優子 深谷, 洋子 市川. 協同的な推敲活動における筆名の識別性の違いが書き手に与える効果. The Proceedings of the Annual Convention of the Japanese Psychological Association. 2021. 85. 208-208
FUKAYA Yuko, ICHIKAWA Yoko. Role of Physical Presence of Peers and Its Influence on Collaborative Essay Revision. Annual Report: Graduate School of Education, Tohoku University. 2020. 68. 2. 47-60
2022/04 - 現在 Kokugakuin University The Faculty of Letters Professor
2004/04 - 2022/04 東北大学大学院教育学研究科
Committee career (16):
2023/04 - 現在 The Japan Reading Association 編集委員
2023/04 - 現在 The Japan Reading Association Executive Director
2014/04 - 現在 The Japan Reading Association 理事
2020/04 - 2023/03 The Japan Reading Association 常任理事
2017/04 - 2023/03 副編集委員長
2011/04 - 2023/03 日本読書学会 編集委員会 常任編集委員
2020/04 - 2022/03 東北大学出版会 編集委員
2020/04 - 2022/03 東北大学出版会 理事
2015/01 - 2017/12 日本教育心理学会 編集委員
2005/06 - 2013/05 日本教授学習心理学会 理事
2010/04 - 2012/09 独立行政法人大学入試センター 教科科目第一委員会 委員
2007/06 - 2011/09 日本心理学会 心理学ワールド編集委員
2010/04 - 2010/08 日本教育心理学会2009年度優秀論文選考委員会 委員
2007/01 - 2009/12 日本教育心理学会 常任編集委員
2004/10 - 2005/05 日本教授学習心理学会 編集委員
2004/10 - 2005/05 日本教授学習心理学会 編集委員
Show all
Awards (1):
2000/09/17 - 日本教育心理学会 日本教育心理学会 城戸奨励賞
Association Membership(s) (5):
The Japanese Association of Psychology in Teaching and Learning
, Japan Society of Developmental Psychology
, The Japanese Psychological Association
, The Japan Reading Association
, The Japanese Association of Educational Psychology