• A
  • A
  • A
日本語 Help
Science and technology information site for articles, patents, researchers information, etc.

Co-authoring Researcher

  • No item

Co-inventing Researcher

Researcher similar to the Researcher

Article similar to the Researcher

Patent similar to the Researcher

Research Project similar to the Researcher

Article(J-GLOBAL estimation)

Patent(J-GLOBAL estimation)

Rchr
J-GLOBAL ID:200901049036061712   Update date: Jan. 30, 2025

Gotoh Yasushi

ゴトウ ヤスシ | Gotoh Yasushi
Clips
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (2): Education - general ,  Educational technology
Research keywords  (3): 教師教育 ,  メディア・リテラシー教育 ,  media literacy
Research theme for competitive and other funds  (24):
  • 2015 - 現在 批判的思考ルーブリックによるメタ認知的活動を組み入れた思考力育成プログラムの開発
  • 2024 - 2028 学習者のメタ認知的知識の可視化を組み入れた情報活用能力の育成
  • 2019 - 2024 VR授業ポートフォリオによるメタ認知的活動を組み入れた教師教育プログラムの開発
  • 2019 - 2023 Development of a curriculum management support system about inquiry skills
  • 2018 - 2022 Construction of a VR video platform that supports the improvement of lesson techniques based on the phase change of lesson cognition
Show all
Papers (114):
  • 後藤 康志, 小柳 和喜雄, 寺嶋 浩介. メディア認知とメディア接触度の内省の事例研究. 日本教育工学会研究報告集. 2024. 2024. 4. 77-84
  • gotoh yasyshi. Utilization of Generative AI for Supporting Questions and the Awareness of Teacher Education Students. 2024. 57. 39-45
  • 後藤康志. データ利活用ツールを活かした総合的な探究の時間の提案. 日本教育メディア学会研究会論集. 2024. 56. 117-122
  • 稲垣 忠, 松本 章代, 豊田 充崇, 後藤 康志, 泰山 裕. カリキュラムマネジメントシステムによる教科を横断したカリキュラム改善の分析. 日本教育メディア学会研究会論集. 2024. 56. 77-84
  • 後藤康志. 主体的・対話的で深い学びの教職課程履修学生の意識の学年間比較. 日本教育工学会研究報告集. 2023. 2023. 4. 70-73
more...
MISC (34):
  • Development and Evaluation of the Teacher Training Program for Designing Project-based Learning Units Considering Fostering Information Literacy. 2019. 46. 77-82
  • Development of "Rubric Bank" with support function for creating appropriate rubrics. 2019. 33. 6. 159-163
  • 後藤 康志. メディア・リテラシー育成の可能性と課題. GRAPHICATION. 2017. 10. 1-6
  • 後藤康志. 情報活用能力の評価におけるメタ・ルーブリックの活用可能性. 学習情報研究. 2017. 256. 48-49
  • 後藤 康志, 高野 榮, 高橋 雄一, 津野 敏江, 川端 弘実, 林 克久, Gotoh Yasushi, Takano Sakae, Takahashi Yuichi, Tsuno Toshie, et al. キャリア意識を高める授業「教職入門」の開発. 新潟大学高等教育研究. 2015. 3. 9-16
more...
Books (10):
  • 情報メディアと教育:新たな教育をデザインする
    2023 ISBN:9784883673728
  • メディア・リテラシーの教育論:知の継承と探究への誘い
    北大路書房 2021
  • 教師のわざを科学する
    一莖書房 2019 ISBN:9784870742192
  • 未来を拓く教師のわざ
    一茎書房 2016 ISBN:9784870741997
  • Digital Systems for Open Access to Formal and Informal Learning
    Springer 2014 ISBN:9783319022635
more...
Lectures and oral presentations  (51):
  • 情報活用能力における生成AI活用と教職課程学生の意識 -素朴な概念から学術用語へ-
    (日本教育メディア学会第31回年次大会 2024)
  • 総合・探究の時間の問いの支援としての 生成AIと教職課程学生の意識
    (日本教育工学会 2024年秋季全国大会 2024)
  • ICT活用の理論と実践科目の開発(2)
    (日本教育工学会 2024年春季全国大会 2024)
  • Development of Education and Information Technology
    (2023)
  • Study of Pre Service Teachers' Assessment Utilized Teacher Education Indicators(2)
    (2023)
more...
Education (3):
  • - 2007 Niigata University Graduate School, Division of Modern Social Culture
  • - 1996 Niigata University Graduate School, Division of Education
  • - 1987 Niigata University Faculty of Education
Professional career (1):
  • 博士(学術) (新潟大学)
Work history (2):
  • 2016/04 - 現在 Niigata University Institute of Education and Student Affairs Center for Teaching Profession
  • 2010/04 - 現在 Niigata University Institute of Education and Student Affairs Educational Support Center Associate Professor
Committee career (6):
  • 2010/05/05 - 現在 Information Technology Based Higher Education and Training Program Committee
  • 2012/08 - 2024/10 Editorial board for International Journal for Educational Media and Technology
  • 2012/08 - 2024/10 日本教育メディア学会 論文誌編集委員
  • 2012/08 - 2024/10 日本教育メディア学会 理事
  • 2015/10 - 2018/04 日本教育メディア学会 広報委員長
Show all
Awards (1):
  • 2008/03/23 - 日本リハビリテーション連携科学学会 日本リハビリテーション連携科学学会新潟学会賞
Association Membership(s) (3):
Information Technology Based Higher Education and Training ,  日本教育メディア学会 ,  日本教育工学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page