Rchr
J-GLOBAL ID:200901049128651710
Update date: Aug. 28, 2022
YOSHIKIYO KAWASE
カワセ ヨシキヨ | YOSHIKIYO KAWASE
Research field (2):
Literature - European
, Linguistics
Research keywords (10):
construal
, applied linguistics
, cognitive linguistics
, pragmatics
, semantics
, 事態把握
, 応用言語学
, 認知言語学
, 語用論
, 意味論
Research theme for competitive and other funds (2):
- 2013 - 2015 事態把握の日英比較に基づく体系的な英語学習を目指して:認知言語学からのアプローチ
- 2009 - 2011 認知言語学的観点に立った学校英文法の再構築
Papers (7):
-
Miharu Fuyuno, Yuko Yamashita, Yoshitaka Nakajima. Analyzing Speech Pauses and Facial Movement Patterns in Multimodal Public-Speaking Data of EFL Learners. Learner Corpus Studies in Asia and the World. 2014. 2. 237-250-250
-
冬野 美晴. A Corpus-based Analysis on the Selection of Prepositions in English Psychological Passives. LET Kyushu-Okinawa BULLENTIN. 2013. 13. 71-83-83
-
An Analysis of Passive Voice Sentences by Japanese Learners of English: Some effects of learners’ native language. 日本人英語学習者の概念構造の解明に向けた統計的研究. 2013. 15-26
-
英語母語話者の英語受動文の概念構造. 日本人英語学習者の概念構造に関する統計的研究. 2012. 27-37
-
Cho, Kanako. Developing a Pedagogical Cognitive Grammar: Focusing on the English Prepositions in, on, and at. ARELE. 2012. 23. 153-168
more...
MISC (1):
-
長 加奈子. 学校英文法と言語学の接点-認知言語学からの提言. 西南学院大学英語英文学論集. 2010. 50. 1・2・3合併. 267-279
Books (4):
-
認知言語学研究の広がり
開拓社 2018 ISBN:9784758922647
-
Semantics: A Coursebook
ひつじ書房 2014
-
事態の認知プロセスと構文-二重目的語構文を例に-
英宝社 『言葉のからくり』 2004
-
Implicature of the Perfect in <I>before</I>
『英語学の視点』九州大学出版会 1989
Lectures and oral presentations (9):
-
コーパスからの認知言語学へのアプローチ
(英語コーパス学会第41回大会 2015)
-
日英事態把握の違いから見る英作文教育:認知言語学からのアプローチ
(大学英語教育学会 第54回(2015年度)国際大会 2015)
-
Japanese Demonstratives from a Cognitive Point of View
(WFU Linguistic Circle 2015)
-
事態把握のあり方から見る日本語と英語の特徴
(第1回JACET応用認知言語学研究会 2013)
-
応用認知言語学-教育現場への応用に向けた展望とその課題
(JACET第51回国際大会 2012)
more...
Professional career (2):
- 文学士 (九州大学)
- 文学修士 (九州大学大学院)
Association Membership(s) (9):
日本リメディアル教育学会
, 初年次教育学会
, 日本認知科学会
, 日本語教育学会
, 日本英語学会
, 全国英語教育学会
, 英語コーパス学会
, International Cognitive Linguistics Association
, 日本認知言語学会
Return to Previous Page