• A
  • A
  • A
日本語 Help
Science and technology information site for articles, patents, researchers information, etc.

Co-authoring Researcher

Co-inventing Researcher

Researcher similar to the Researcher

Article similar to the Researcher

Patent similar to the Researcher

Research Project similar to the Researcher

Article(J-GLOBAL estimation)

Patent(J-GLOBAL estimation)

Rchr
J-GLOBAL ID:200901063866769281   Update date: Sep. 15, 2022

Taniguchi Atsushi

タニグチ アツシ | Taniguchi Atsushi
Clips
Affiliation and department:
Job title: Professor
Other affiliations (1):
Homepage URL  (1): http://www2.ngu.ac.jp/~taniguch/
Research field  (3): Experimental psychology ,  Educational psychology ,  Educational technology
Research keywords  (7): 教育工学 ,  認知心理学 ,  発達心理学 ,  教育心理学 ,  Educational technology ,  Developmental Psychology ,  Educational Psychology
Research theme for competitive and other funds  (15):
  • 2008 - 2013 漢字学習行動,漢字学習方略,及び漢字知識の関係と,その発達的変化
  • 2003 - 2007 書字練習が漢字の学習に及ぼす効果
  • 2002 - 漢字学習の促進方法
  • 1998 - 2001 文章の理解を促進する具体化情報の機能
  • 2000 - 乳児院における発達支援
Show all
Papers (55):
  • 貴田美鈴, 谷口篤. 保育実習(施設)の事前指導と実習後の学生の意識 -実習の期待感と不安感、及び実習成果の自己評価-. 岡崎女子短期大学研究紀要. 2012. 45. 21-27
  • 書字練習が漢字の学習に及ぼす効果. 平成15年度~平成18年度 科学研究費補助金(基盤研究(C)) 研究成果報告書. 2007
  • Development of attachment and influence of environmental shift in residential nursery's children. Journal of Nagoya Gakuin University Social sciences. 2006. 42. 4. 83-101
  • 谷口篤, 嶋口儀秋, 北川博美. 漢字の書字練習とテストの反復が漢字学習に及ぼす効果. 名古屋学院大学論集, 人文・自然科学篇. 2006. 43. 1. 11-19
  • 犬山市における少人数授業、ティームティーチング導入の教育的効果に関する2003年度調査. 教育心理学研究資料 第3集」(中京大学杉江修治研究室). 2004
more...
MISC (5):
Books (23):
  • 学校で役立つ教育心理学
    八千代出版 2011 ISBN:9784842915555
  • 教育支援の心理学-発達と学習の過程
    福村出版 2010 ISBN:4571220499
  • よくわかる心理学
    ミネルヴァ書房 2009 ISBN:4623052508
  • しあわせな明日を信じて-作文集 乳児院・児童養護施設の子どもたち
    福村出版 2008
  • 記憶の心理学と現代社会 第IV部第1章 教科指導に役立つ記憶のメカニズム
    有斐閣 2006 ISBN:4641173133
more...
Lectures and oral presentations  (11):
  • Attitude and strategy at the Chinese character learning : an international comparison
    (The 11th European Congress of Psychology in Oslo 2009)
  • 書字練習が漢字の記憶に及ぼす効果(7) -漢字学習態度、漢字学習方略と書字練習効果の関係--
    (日本教育心理学会 51回総会 2009)
  • 書字練習が漢字の記憶に及ぼす効果6 --漢字学習態度、漢字学習方略と漢字能力の関係--
    (日本教育心理学会 50回総会 2008)
  • Effect of repeated writing on learning of Chinese character
    (10th European Congress of Psychology 2007)
  • 国語教育・漢字教育・アセスメント(話題提供者) ワークショップ 「学習スキルのアセスメントと学習支援 -算数学習,国語学習,態度学習-」
    (日本心理学会第71回大会 2007)
more...
Education (4):
  • - 1983 Aichi University of Education
  • - 1983 Aichi University of Education
  • - 1981 Aichi University of Education Faculty of Education
  • - 1981 Aichi University of Education Faculty of Education
Professional career (2):
  • Master of Education (Aichi University of Education)
  • Doctor(Psychology) (University of Tsukuba)
Work history (4):
  • 2004 - 2006 Nagoya Gakuin University Faculty of Economics
  • 2006 - - 名古屋学院大学 人間健康学部
  • 1998 - 2004 Chubu Gakuin University Faculty of Human Well-Being
  • 1983 - 1998 中部女子短期大学(現 中部学院大学短期大学部)
Committee career (1):
  • 日本発達心理学会 研究情報ニューズ委員長(1987-88), IT委員会委員長(2005-2008 )
Association Membership(s) (9):
日本教育工学会 ,  日本認知心理学会 ,  日本発達心理学会 ,  日本教育心理学会 ,  日本心理学会 ,  japaneese Society of Educational Technology ,  Japan Society of Developmental Psychology ,  Japaneese Society of Educational psychology ,  Japanese Psychological Association
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page