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J-GLOBAL ID:200901065391025552   Update date: Sep. 30, 2024

Hori Tomoko

ホリ トモコ | Hori Tomoko
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Foreign language education
Research keywords  (2): 英語教育 ,  Teaching English as a Foreign Language
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2021 - 2025 ピッチ変動を表すジェスチャーを活用した英語イントネーション指導法
  • 2018 - 2022 聴覚性プライミング効果の英語プロソディー発音学習への応用: 最適な学習条件の解明
  • 2013 - 2017 音声信号処理技術に基づく英語プレゼンテーションのための音声学習支援ソフトの開 発
Papers (30):
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MISC (38):
  • 堀 智子. 英語プレゼンテーション音声の特徴分析. 電子情報通信学会2015年総合大会講演論文集D-15-20. 2015
  • 堀 智子. 学生を対象として英語プレゼンテーション学習支援ソフトウェアの開発. 教育システム情報学会研究報告,vol.29, no.5, pp.119~124. 2015
  • 堀 智子. 絵描写時の日本語発話における延伸について. 日本音声学会全国大会 予稿集 pp.29-34. 2014
  • 堀 智子. 絵描写時の日本語発話における延伸について. 日本音声学会全国大会 予稿集 pp.29-34. 2014
  • 堀 智子. The effects of task repetition on L2 speech production by Japanese EFL learners. AILA (Association of Applied Linguistics) World Congress 2014 Convention Center, Brisbane, Australia. 2014
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Books (7):
  • 金澤 佑(編)『フォーミュラと外国語学習・教育』
    くろしお出版 2020
  • Effects of shadowing on pronunciation, 井上・神崎編 『21世紀英語研究の諸相』
    開拓社 全568頁 2012
  • 「授業実践事例 英文読解I(英文多読を取り入れた英文読解の授業)」『高等教育における英語授業の研究:授業実践事例を中心に』大学英語教育学会授業学研究委員会
    松柏社 全339頁 2007
  • 「日本人英語のインテリジビリティに関する試みー短期大学生の場合」 田中実、神崎高明共編 『英語語法研究の新展開』
    英宝社 全257頁 2005
  • 『身によくつくTOEIC TEST 完全攻略730点リーディング』
    NOVA 全215頁 2003
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Lectures and oral presentations  (7):
  • Effects of observing pitch gestures on perception of English intonation by Japanese learners of English.
    (American Association for Applied Linguistics, Portland Marriott Downtown Waterfront, Portland, Oregon, US. 2023)
  • Does a brief practice with regular rhythm benefit adult L2 learners’ pronunciation learning in terms of the sounds other than rhythm?
    (The 31st Conference of the European Second Language Association, University of Fribourg, Switzerland 2022)
  • Present state analysis and measurement of pronunciation training effectiveness in English acquisition: Relationships between production patterns and English proficiencies
    (10th International Conference on Speech Prosody 2020)
  • Perception of English Intonation by Japanese Learners of English
    (10th International Conference on Speech Prosody 2020 2020)
  • 英語音声習得の分析と発音訓練の効果測定 -中学校英語科教員と教職課程学生の英語習得において-
    (第 33 回日本音声学会全国大会 2019)
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Education (2):
  • 2005 - 2008 Kwansei Gakuin University
  • - 1992 Harvard Graduate School of Education International Education
Professional career (2):
  • Master of Education (Harvard Graduate School of Education(U.S.A))
  • 博士 (関西学院大学)
Work history (3):
  • 2024/04 - 現在 Juntendo University Faculty of Health and Sports Science Professor
  • 2018/10 - 2024/03 Juntendo University Faculty of Health and Sports Science Associate Professor
  • 2002/04 - 2018/09 National Institute of Technology, Tokyo College
Awards (1):
  • 2000 - 英語音声学会 奨励賞
Association Membership(s) (6):
大学英語教育学会 ,  English Phonetics Society of Japan ,  Japan Association of College English Teachers ,  THE JAPAN SOCIETY OF ENGLISH LANGUAGE EDUCATION ,  THE PHONETIC SOCIETY OF JAPAN ,  THE JAPAN ASSOCIATION FOR LANGUAGE EDUCATION AND TECHNOLOGY
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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