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J-GLOBAL ID:200901068487775748   Update date: Mar. 28, 2023

NAGATSUKA Fumitaka

ナガツカ フミタカ | NAGATSUKA Fumitaka
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (4): 教員養成 ,  Public School,Common School ,  New York ,  教育史 教員養成
Papers (16):
  • 教職課程における実践体験活動. 国際関係学部研究年報. 2013. 34. 41-54
  • 安彦正彦,松井洋子. 日本における洋紙産業の定着とお雇い外国人の貢献-蓬莱社と有恒社の事例を通して-. 国際関係研究. 2006. 27. 3. 1-43
  • David Gamage, Terry Lovat, Takeyuki Ueyama. A Comparatibe Study of the Signficance of Socio-Cultural Influences on Teacher Education Programs in Australlia and Japan. World Studies in Education. 2006. 7. 75-95
  • 永塚史孝 植山綱行. The Cultural Influenceson Pre-Service Teacher Education Programs At Four-Year Colleges/Universities in Japan. 『国際関係研究』. 2005. 25. 4. 221-228-228
  • 永塚史孝. 19世紀のニューヨーク市におけるカトリックの教育とオートノミー. 『国際関係研究』. 2001. 21. 4. 293-310
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MISC (3):
  • 永塚史孝. 教員養成と「教育の情報化」-教科・道徳・総合的な学習の時間・特別活動とICTの活用-. 国際関係研究. 2017. 38. 1. 9-18
  • 学校教育におけるジェンダーと教員養成. 日本大学国際関係学部生活科学研究所報告. 2015. 37. 13-25
  • 永塚史孝. 教職課程における実践体験活動(2). 日本大学国際関係学部研究年報. 2014. 34. 35. 89-104
Books (5):
  • 教育の方法・技術論
    弘文堂 2019 ISBN:9784335002403
  • 道徳教育の理論と方法
    弘文堂 2016
  • 教養としての教育学
    北樹出版 2016 ISBN:9784779304927
  • 現代教職論
    弘文堂 2016 ISBN:9784335002205
  • 教員養成のしくみとインターンシップ
    啓明出版 2011 ISBN:9784874480335
Lectures and oral presentations  (3):
  • A Comparative study of the significance of socio-cultural infuluences on teacher education programs in Australia and Japan
    (World Congress of Comparative Education 2004)
  • Factors Impacting Effective teacher Preparation Programs in the United States and Japan
    (World Congress of Comparative Education 2001)
  • 政治・経済・文化のポリフォニー:グローバル化とリージョナル化ー文化の自立ー
    (日米国際シンポジウム 2001)
Education (2):
  • - 1992 Nihon University Graduate School, Division of Letters 教育学
  • - 1987 Nihon University Faculty of Liberal Arts and Science (Humanities) 教育学科
Association Membership(s) (3):
日本教育学会 ,  教育史学会 ,  日本大学教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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