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J-GLOBAL ID:200901074357536997   Update date: Apr. 20, 2024

USHIO DAZAI

ダザイ ウシオ | USHIO DAZAI
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (5): Consumer Behavior ,  Pricing ,  Data Mining ,  Marketing Research ,  Marketing
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2024 - 2027 消費者の習慣行動とサブスクリプション・サービスの利用と継続
  • 2020 - 2023 Research on innovation of retail business model in the age of digital transformation
  • 2020 - 2023 サブスクリプションにおける顧客価値と満足の構造解明
  • 2018 - 2019 「弁当の日」と地域の多様な主体とを絡めた乳の教育
  • 2017 - 2019 オムニチャネル時代における消費者の行動類型を踏まえたコミュニケーション戦略の在り方
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Papers (23):
  • A Review of Customer Use of Subscription Services: Focusing on Customer Discretion in Use. Journal of the Academic Society of Direct Marketing. 2022. 21. 18-35
  • The Characteristics of Customer Satisfaction and Subscription Service Usage. Japan Marketing Journal. 2022. 41. 3. 18-29
  • Subscription service, Retention, Regulatory focus theory, Psychographic, Consumer Behavior. Fukuoka University Review of Commercial Sciences. 2021. 66. 1. 1-27
  • Understanding Omnichannel Behavior: Focus on Communication Channels and Engagement. Japan Marketing Journal. 2020. 40. 2. 42-52
  • キャッシュレス利用者の特性 ~サブスクリプションや経済圏の視点を踏まえて~. 福岡大学 商学論叢. 2020. 65. 1. 113-149
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MISC (13):
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Books (6):
  • Casebook Omnichannel and Customer Strategy
    2024 ISBN:4805113197
  • 小売DX大全 オムニチャネルの実践と理論
    日経BP 2022 ISBN:429611090X
  • Omnichannel and Customer Strategy
    千倉書房 2019 ISBN:480511181X
  • Introduction to Marketing: Studying through Cases
    Yuhikaku Publishing 2015 ISBN:4641184267
  • Introduction to Retail Data Analysis
    CHUOKEIZAI-SHA, Inc 2014 ISBN:450209630X
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Lectures and oral presentations  (81):
  • 【地域・産学官】地域からはじまる日本改造計画
    (オムニチャネルDAY 2024 2024)
  • 公式セッション1 産学連携で地方から世界へ販路を!人口減少時代を生き抜く為のグローカル活動
    (Why!? Direct.2024 2024年2月15-16日 にっぽんD2C応援委員会 2024)
  • 初回購入の重要性に関する一考察 -引き上げの難しさを踏まえて-
    (日本ダイレクトマーケティング学会 第22回全国研究発表大会 2023)
  • EXPLORATION OF CUSTOMERS WHO REPEAT IMMEDIATELY: AN EMPIRICAL INVESTICATION OF A JAPANESE DIRECT MARKETING
    (2023 GLOBAL MARKETING CONFERENCE at Seoul 2023)
  • サブスクリプション・サービスにおける価格感度の法則性
    (日本消費者行動研究学会 第66回消費者行動研究コンファレンス 2023)
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Education (4):
  • 2022 - 2024 Graduate School of Management, Gakushuin University
  • 2005 - 2008 Gakushuin University Graduate School of Management Doctoral program (second term)
  • 2003 - 2005 Gakushuin University Graduate School of Management Doctoral program (first term)
  • 1997 - 2001 Gakushuin University Faculty of Economics Department of Management
Professional career (2):
  • Master in Management (Graduate School of Management, Gakushuin University)
  • Ph.D in Management (Doctoral Course in Management, Graduate School of Management, Gakushuin University)
Work history (2):
  • 2016/09 - 2017/08 Visiting Scholar, University of Missouri-Kansas City, MO, US
  • 2007/04 - 2008/03 Senshu University Department of Marketing(Night Division) Lecture Title: Marketing Research A Part-time Lecturer
Awards (4):
  • 2020/10 - 日本マーケティング学会 日本マーケティング本大賞2020 オムニチャネルと顧客戦略の現在(千倉書房)
  • 2010/01 - Nomura Research Institute Excellence Award in Marketing Analysis Contest 2009 メディアミックスにおけるPower Law : 三部作完結編~そして積極的消費者へ~
  • 2009/01 - Sendenkaigi Co., Ltd. and Nomura Research Institute Encouragement Prize in Marketing Analysis Contest 2008 続・メディアミックスにおけるPower Law~雑誌をよく読む人に焦点を当てて~
  • 2005/11 - Japanese Association for Consumer Studies 2005 JACS-SPSS Award for The New Research Proposal バランス仮説 〜内的参照価格と価格感度の関係〜
Association Membership(s) (6):
Japan Institute of Marketing Science ,  Japan Association for Consumer Studies ,  日本フードサービス学会 ,  Japan Society of Marketing and Distribution ,  The Japan Academic Society of Direct Marketing ,  Japan Marketing Academy
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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