• A
  • A
  • A
日本語 Help
Science and technology information site for articles, patents, researchers information, etc.
Rchr
J-GLOBAL ID:200901074834239347   Update date: Sep. 24, 2022

Kitamura Masanori

キタムラ マサノリ | Kitamura Masanori
Affiliation and department:
Job title: Lecturer
Research field  (3): Sociology ,  Educational technology ,  Japanese linguistics
Research keywords  (7): 現代日本語文法 ,  アカデミックライティング ,  ライフストーリー ,  協同学習 ,  pragmatics ,  semantics ,  copula sentence
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2013 - 2015 協同による知識の体系化・視覚化システムを用いたライティング指導法の研究
  • 2006 - 2011 Compilation of balanced book corpus of contemporary written JApanese
  • 2008 - 2009 名詞の文法化に関わる歴史的変遷について
Papers (17):
  • 石川 美紀子, 北村 雅則. Analyzing Gradual Processes of Gaining Intercultural Communicative Competence : Interviews of Japanese Football Players Who Have Lived in Foreign Countries. アカデミア. 人文・自然科学編 = Academia. Humanities and natural sciences. 2018. 16. 155-188
  • 北村 雅則, 山口 昌也. Analyzing Effects of Collaborative Learning Focused on Varying Amounts of Knowledge. 南山大学短期大学部紀要 = Nanzan Junior College Journal. 2018. 39. 161-174
  • 北村 雅則, 石川 美紀子. Correlation between experiencing different cultures and intercultural competence : interviews of japanese football players who have lived in foreign countries. アカデミア. 人文・自然科学編 = Academia. Humanities and natural sciences. 2017. 14. 121-151
  • 石川 美紀子, 北村 雅則. A Survey of Communication Strategies in Different Cultural Environments : Interviews of Japanese Football Players Living in Montenegro. アカデミア. 人文・自然科学編 = Academia. 2016. 12. 135-148
  • 北村 雅則. Analyzing Ways of How Students Explain Logics in Japanese Writing Class Based on Mutual Teaching. アカデミア. 人文・自然科学編 : 南山大学紀要. 2014. 8. 127-136
more...
MISC (6):
  • 北村 雅則, 山口 昌也. An Analysis of Problems That Appear in Summing Up Discussions. 日本教育工学会研究報告集. 2016. 16. 1. 227-232
  • 北村 雅則. Analyzing the Use of "-na to omou" in Japanese Writing and Background Factors. アカデミア. 人文・自然科学編 : 南山大学紀要. 2016. 11. 201-209
  • 北村 雅則, 山口 昌也. Variations of Knowledge about Japanese Writing Skills in Collaborative Learning. 日本教育工学会研究報告集. 2015. 15. 1. 411-416
  • 北村 雅則, 石川 美紀子. A Report on Acceptance of Japanese Language and Culture in Belgrade, Serbia. アカデミア. 人文・自然科学編 : 南山大学紀要. 2014. 7. 205-210
  • 山口 昌也, 北村 雅則, 棚橋 尚子. Development of a method of intoroducing a writing aid system into Japanese writing classes for Japanese university students. Research report of JSET Conferences. 2010. 10. 1. 93-100
more...
Books (1):
  • モノダ文の用法の再検討-発話機能という視点の必要性-
    名古屋大学日本語学研究室 過去・現在・未来 2002
Lectures and oral presentations  (2):
  • 現代日本語書き言葉均衡コーパスの設計と検索デモンストレーション(デモンストレーション,日本語学会2007年度秋季大会研究発表会発表要旨)
    (日本語の研究 2008)
  • <驚き・感慨>を表すモノダ文の解釈と構造(口頭発表・午後の部,日本語学会2007年度春季大会研究発表会発表要旨)
    (日本語の研究 2007)
Professional career (2):
  • (BLANK)
  • 博士(文学) (名古屋大学)
Work history (4):
  • 2017/04 - 現在 Nanzan University Faculty of Global Liberal Studies
  • 2012/04 - 2017/03 Nanzan Junior College English Language Department
  • 2008/04 - 2012/03 Nagoya Gakuin University Faculty of Commerce
  • 2006/10 - 2008/03 National Institute for Japanese Language and Linguistics
Association Membership(s) (4):
言語処理学会 ,  語用論学会 ,  日本語文法学会 ,  国語学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page