Rchr
J-GLOBAL ID:200901075675331942   Update date: Aug. 28, 2022

Yoshihiro Oishi

Yoshihiro Oishi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Papers (132):
  • トヨタウェイ 理念が先導する世界戦略(経営層のためのグローバル・マーケティング4). 日経BizGate. 2019
  • マツダ・スバル躍進の原動力 ブランド価値はなぜ大切か(経営層のためのグローバル・マーケティング3). 日経BizGate. 2019
  • ネスレなど実践 マーケティング中核のH型経営(経営層のためのグローバル・マーケティング2). 日経BizGate. 2019
  • 企業経営脅かす利己主義と非寛容(経営層のためのグローバル・マーケティング1). 日経BizGate. 2019
  • 深圳:イノベーションの揺籃地. 世界経済評論IMPACT. 2019. No.1364
more...
Books (21):
  • グローバル・マーケティング零
    白桃書房 2017
  • 実践的グローバル・マーケティング
    ミネルヴァ書房 2017
  • Marketing Zero
    2015
  • a New Wave of Global Marketing
    2013
  • MOT教育の総合的研究
    白桃書房 2013 ISBN:9784561266051
more...
Lectures and oral presentations  (43):
  • Channel Strategies in Emerging Markets in terms of Institutional Chasm
    (KODIA 2018)
  • 日本企業の課題-グローバル・マーケティングの視点から-
    (富山大学経済学部 2012)
  • 日本企業のグローバル・マーケティング
    (日本マーケティング協会 2012)
  • 日本企業のグローバル・マーケティング
    (長崎県立大学 2012)
  • 日本企業のグローバル・マーケティング
    (中央大学ビジネススクール・エグゼクティブMBA 2012)
more...
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page