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J-GLOBAL ID:200901076604470891   Update date: Apr. 12, 2025

Tachino Takashi

Tachino Takashi | Tachino Takashi
Affiliation and department:
Research field  (4): Primary/secondary education and curricula ,  Entertainment and game informatics ,  Learning support systems ,  Educational technology
Research keywords  (7): メディア情報学 ,  教育情報 ,  情報工学 ,  eラーニング ,  教育工学 ,  ビジネスゲーム ,  観光情報学
Research theme for competitive and other funds  (10):
  • 2024 - 2028 Developing a Game-Based Data Literacy Education Program for Liberal Arts Students at Private Universities
  • 2022 - 2027 Consideration of Internship Program to Promote Life career Development -From the Perspectives on Life-role Fulfilment and Transitions
  • 2022 - 2027 AIを活用したリハビリテーション看護領域の安全教育システムの開発
  • 2021 - 2025 Development of an Educational Program to Support Human Multitasking Control in Business Game Learning
  • 2020 - 2025 保育者の視点に着目し学生の能動的な思考を促す保育者養成プログラムの開発と評価
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Papers (24):
  • 若山 昇, 立野 貴之. 非認知的能力を捉える試み. 教育テスト研究センター年報. 2023. 第8号. 13-22
  • 長嶋 祐子, 立野 貴之, 小野坂 益成, 金 宰郁. リハビリテーション看護領域におけるインシデントの傾向と転倒に関する文献調査. 駒沢女子大学看護学部研究紀要. 2022. 1. 37-45
  • 長嶋 祐子, 立野 貴之, 小野坂 益成, 金 宰郁. リハビリテーション看護領域におけるインシデントの傾向と転倒に関する文献調査. 駒沢女子大学看護学部研究紀要. 2022. 1. 37-45
  • 立野 貴之. 非認知的能力を把握する横断的な試み. 教育テスト研究センター年報. 2022. 7. 65
  • Takashi Tachino, Yuuki Kato, Shogo Kato, Anthony Madden. Considering the Possibilities and Limitations of Multitasking Behavior to Improve Business Game Learning. Information and Technology in Education and Learning. 2022. 2. 1. Sh-p001
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MISC (158):
  • KIM Jaewook, 立野貴之. PySimpleGUIを活用した大学のオフライン個人認証システムに関する考察. 日本教育情報学会年会論文集. 2024. 40th
  • 藤巻貴之, 立野貴之. 学生の文章生成AIに対するイメージ-生成AIサービス公開初期段階における学生の捉え方-. 日本教育情報学会年会論文集. 2024. 40th
  • 若山昇, 草山太一, 竹内俊彦, 舘秀典, 立野貴之. An Attempt to Measure Non-Cognitive Abilities Using the Card Game Eleusis. 日本教育情報学会年会論文集. 2024. 40th
  • 加藤由樹, 加藤尚吾, 竹内俊彦, 立野貴之. LINEの返信の待ち時間とネガティブ感情の喚起の関係-年代別の特徴の分析-. 日本教育情報学会年会論文集. 2024. 40th
  • 立野貴之, MADDEN Anthony, 若山昇, 岡田工, 加藤由樹, 加藤尚吾. ビジネスゲーム学習中に誘発されたマルチタスクの視線特徴の分析. 日本教育情報学会年会論文集. 2024. 40th
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Books (1):
  • 大学生のための情報処理演習
    共立出版 2021 ISBN:9784320124677
Professional career (1):
  • 博士(工学) (岡山県立大学)
Work history (4):
  • 2025/04 - 現在 Tamagawa University College of Arts and Sciences Department of Liberal Arts
  • 2022/04 - 2025/03 Tamagawa University College of Arts and Sciences Department of Liberal Arts
  • 2013/04 - 2022/03 Shoin University
  • 2009/04 - 2013/03 Shoin University Faculty of Tourism and Culture
Committee career (3):
  • 2022/08 - 現在 日本教育情報学会 理事
  • 2018/03 - 現在 日本教育情報学会 評議員
  • 2009 - 現在 NPO法人 観光文化研究所 幹事
Awards (6):
  • 2018/06 - 日本情報科教育学会 優秀実践賞 Web の記事情報に対してクリティカルな思考を促す授業実践
  • 2017/03 - 日本情報科教育学会 優秀デモンストレーション賞 「情報の科学」における問題解決能力を目的としたeラーニング教材の開発-クリティカルシンキングの教材活用-
  • 2016/12 - AXIES(ICT推進協議会) 優秀論文賞 看護の安全教育の学習支援システムと授業プログラムの開発
  • 2014/03 - 情報コミュニケーション学会 第11回全国大会 優秀発表賞 大学生のケータイ利用に関する性差に注目した分析
  • 2013/06 - 日本情報科教育学会 第6回JAEIS2013全国大会 実践論文賞 「情報の科学」におけるビジネスゲームを導入した授業実践の提案
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Association Membership(s) (6):
JAPAN INFORMATION-CULTUROLOGY SOCIETY ,  JAPANESE ASSOCIATION FOR EDUCATION OF INFORMATION STUDIES ,  JAPANESE SOCIETY FOR INFORMATION AND SYSTEMS IN EDUCATION ,  日本教育工学会 ,  Association for the Advancement of Computing in Education ,  日本教育情報学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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