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J-GLOBAL ID:200901083808419158
Update date: Dec. 18, 2024 Ishioka Masaru
イシオカ マサル | Ishioka Masaru
Affiliation and department: Research field (4):
Commerce
, Business administration
, Safety engineering
, Social systems engineering
Research keywords (12):
経営戦略
, テクノロジーイノベーション
, プロダクトイノベーション
, マーケティング戦略
, 技術経営(MOT)
, マーケティング
, 新製品開発マネジメント
, 製品開発戦略
, Management of Technology Marketing Strategy
, Marketing
, Product Development Management
, Product Development Strategy
Research theme for competitive and other funds (19): - 2005 - 革新的な製品市場に適用する製品開発戦略に関する研究
- 市場要求に対応するためのイノベーション戦略
- 市場の要求に対応するための製品開発戦略
- 中小企業における技術戦略の構築
- 中小企業における成長製品の製品開発戦略
- 中小企業における成熟製品の製品開発戦略
- MOT概念を取り入れたマーケティングおよび製品開発戦略
- ハイテク製品に関する製品開発戦略
- テクノロジーイノベーションに対応するための製品開発戦略
- 成長製品についての製品開発戦略
- 成長期対応のための製品開発マネジメント
- 製品ライフサイクルの成長期における製品開発戦略モデル
- Product Innovation Strategy for SME
- Product Development Strategies for Growth Products to SMEs
- Product development strategies for mature products to SMEs
- Strategic Product development from the aspects of product innovation level
- Product development Strategies for Growth products
- A study on the management strategies for the product development at the growth stage in the product life cycle
- Product Development Strategies at Growth Stage in Product life Cycle.
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MISC (51): -
Strategies for competing in the innovative products market. Proceedings of the International Association for Management of Technology, IAMOT. 2006
-
Market oriented strategic product innovation for technology product market. Proceedings of the 12th International Conference on Industrial Engineering and Engineering Management. 2005
-
Managing innovation with a customer focus. Proceedings of the 1st International Conference/Workshop on Business, Technology and Competitive Intelligence. 2005. 220-241
-
Product Development Strategies for Innovative Products. Proceedings of the Portland International Conference on Management of Engineering and Technology ’05 Conference, PICMET. 2005
-
Strategic Product Development for Innovative Product Market. Proceedings of the 12TH International Product Development Management Conference, IPDMC. 2005. Part 2, 703-718
more... Works (21): -
市場要求に対応するためのイノベーション戦略
2005 -
-
イノベーションレベルに対応した製品開発戦略
2004 -
-
成長市場における製品開発戦略
2003 -
-
成長期から成熟期の市場に対応する製品開発戦略
2003 -
-
成長期から成熟期における製品開発戦略移行時の方策
2003 -
more... Professional career (2): - Master of Science in Engineering Management
- Doctor(Business Administration) (Ishinomaki Senshu University)
Association Membership(s) (4):
Product Development and Management Association (PDMA)
, 商品開発・管理学会
, 経営情報学会
, 日本経営学会
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