• A
  • A
  • A
日本語 Help
Science and technology information site for articles, patents, researchers information, etc.

Co-authoring Researcher

Co-inventing Researcher

Researcher similar to the Researcher

Article similar to the Researcher

Patent similar to the Researcher

Research Project similar to the Researcher

Article(J-GLOBAL estimation)

Patent(J-GLOBAL estimation)

Rchr
J-GLOBAL ID:200901089659838140   Update date: Feb. 25, 2025

AIDA Takashi

アイダ タカシ | AIDA Takashi
Clips
Affiliation and department:
Research field  (1): Primary/secondary education and curricula
Research keywords  (2): 美術科教育 教師教育と実践知 題材と生活世界 ,  美術科教育
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 美術科教育
Papers (11):
  • 実践報告を読んで 創造をめぐる教師のさまざまな手立てから学ぶこと. 教育美術. 2022. 83. 11. 55
  • 実践報告を読んで 地域へまなざし向け続ける教師から学ぶこと. 教育美術. 2022. 83. 8. 57
  • 相田 隆司. 実践報告を読んで 授業を改善し続ける教師から学ぶこと. 教育美術. 2022. 83. 5. 55
  • 実践報告を読んで 表現への理解を深めさせる授業実践から学ぶこと. 教育美術. 2022. 83. 1. 55
  • 相田隆司. 実践報告を読んで 生徒に自分の価値観を見つめさせる授業実践から学ぶこと. 教育美術. 2021. 82. 10. 57
more...
MISC (2):
  • AIDA Takashi, NISHIMURA Tokuyuki, YAMADA Kazumi, KURIHARA Masaharu. Global Competency to be Fostered in Arts and Handicrafts Classes---Analysis centering on the teacher's approach to interraction among knowlege and abilities, cross disciplnary skills, and attitudes and values. Bull.Tokyo Gakugei Univ. Division of Arts and Sports Sciences.,68:35-51,/2016 , 68 35 -51. 2016. 68. 35-51
  • AIDA Takashi. Competence that Teachers Think is Required of Them in Creating Teaching Materials -Qualitative Analysis of Questionnaire Survey on Arts and Crafts Teachers -. BULLETIN OF TOKYO GAKUGEI UNIVERSITY Division of Arts and Sports Science Vol.65 October 2013. 2013. 65. 43-51
Books (1):
  • 小学校・中学校における安全教育
    培風館 2020 ISBN:9784563052584
Lectures and oral presentations  (2):
  • 図画工作科・美術科授業における教科横断的スキルと態度・価値の分析
    (平成29年度日本教育大学協会研究集会 2017)
  • 小学校図画工作科授業における次世代の資質・能力育成の取組
    (平成28年度日本教育大学協会研究集会 2016)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page