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J-GLOBAL ID:200901092981734688   Update date: Sep. 03, 2024

Kato Yuuki

カトウ ユウキ | Kato Yuuki
Affiliation and department:
Job title: 教授
Research field  (1): Educational technology
Research keywords  (15): Social media ,  コミュニケーション ,  メールの返信 ,  タイミング ,  電子メール ,  不登校支援 ,  携帯メール ,  メディアコミュニケーション ,  メディア教育 ,  Computer-Mediated Communication ,  CMC ,  教育工学 ,  電子メディア ,  eラーニング ,  感情
Research theme for competitive and other funds  (12):
  • 2021 - 2025 Comprehensive Research on Social Media Usage and Subjective Well-being in "Mobile x Social Era"
  • 2021 - 2024 Development of AI-based Online Evaluation System for Global Citizenship Education
  • 2018 - 2022 mラーニングの感情面支援のためのコミュニケーション過程の感情伝達に関する基礎研究
  • 2017 - 2021 集合知によるマンガ要約テストの確立と、その評価基準を用いたマンガ要約ソフトの開発
  • 2016 - 2019 グローバル人材に必要な能力の構成要素の分析とそれに基づく評価ツール作成の試み
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Papers (116):
  • TAKEUCHI Toshihiko, KATO Shogo, KATO Yuuki. Verification of Reproducibility and Robustness in Manga Summarization based on Collective Intelligence. Journal of Japan Educational Research Society of the AI era. 2022. 5. 22-29
  • Takashi Tachino, Yuuki Kato, Shogo Kato, Anthony Madden. Considering the Possibilities and Limitations of Multitasking Behavior to Improve Business Game Learning. Information and Technology in Education and Learning. 2022. 2. 1. Sh-p001
  • Tachino, T, Kato, Y, Kato, S. Considering the influence of human multitasking on business game learning: A comparative study focusing on the performance between high and low groups in the game. Proceedings of EdMedia + Innovate Learning 2021. 2021. 300-303
  • 竹内 俊彦, 加藤 由樹, 加藤 尚吾. マンガを用いた要約能力測定テストの提案:集合知を利用した要約能力の採点法. AI時代の教育論文誌. 2020. 2. 13-18
  • Tachino, T, Wakayama, N, Madden, A, Kishi, Y, Fujimaki, T, Kato, Y, Kato, S. The effect of multitasking behavior on business game practice -Comparative study between laptops, tablets and smartphones in a business game-. Proceedings of The 2020 RISP International Workshop on Nonlinear Circuits, Communications and Signal Processing (NCSP’20). 2020. 433-436
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MISC (187):
  • 立野貴之, 若山昇, 加藤由樹, 加藤尚吾, MADDEN Anthony, 岡田工. アイトラッキングを活用したビジネスゲーム学習における視線行動の分析. 日本教育情報学会年会論文集. 2023. 39th
  • 立野貴之, 若山昇, 加藤由樹, 加藤尚吾. ビジネスゲームにおける視線行動の計測に関する一考察. 日本教育情報学会年会論文集. 2022. 38th
  • 藤巻貴之, 立野貴之, 加藤尚吾, 加藤由樹. オンライン授業におけるコミュニケーション活動の考察. 日本教育情報学会年会論文集. 2022. 38th
  • 立野 貴之, 加藤 由樹, 加藤 尚吾, 若山 昇, 青山 慶. ビジネスゲーム 学習で発生するマルチタスクの制御に関する分析. 日本教育情報学会第37回年会論文集. 2021. 37th. 444-445
  • 藤巻 貴之, 立野 貴之, 加藤 由樹, 加藤 尚吾, 金 宰郁, 岸 康人. オンライン授業における学生のマルチタスク制御に関する考察. 日本教育情報学会第37回年会論文集. 2021. 37th. 440-441
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Books (10):
  • Encyclopedia of Information Science and Technology, Fifth Edition
    Hershey, PA: IGI Global 2020 ISBN:1799834794
  • The Psychology and Dynamics Behind Social Media Interactions
    Hershey, PA: IGI Global 2019 ISBN:9781522594123
  • Intimacy and Developing Personal Relationships in the Virtual World
    Hershey, PA: IGI Global 2018 ISBN:9781522540472
  • Handbook of Research on Media Literacy in the Digital Age
    Hershey, PA: IGI Global 2016 ISBN:9781466696679
  • User Behavior in Ubiquitous Online Environments
    Hershey, PA: IGI Global 2013 ISBN:9781466645660
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Professional career (1):
  • 博士(学術) (東京工業大学)
Work history (5):
  • 2019/04 - 現在 Sagami Women's University Faculty of Arts and Sciences
  • 2014/04 - 2019/03 Sagami Women's University Faculty of Arts and Sciences
  • 2011/04 - 2014/03 Sagami Women's University Faculty of Arts and Sciences
  • 2007/04 - 2010/03 Tokyo University of Social Welfare School of Education
  • 2006/04 - 2007/03 Tokyo University of Social Welfare School of Social Welfare
Association Membership(s) (10):
AI時代の教育学会 ,  JAPANESE ASSOCIATION FOR EDUCATION OF INFORMATION STUDIES ,  JAPAN SOCIETY OF EDUCATIONAL INFORMATION ,  THE SOCIETY OF SOCIO-INFORMATICS ,  JAPAN SOCIETY FOR SCIENCE EDUCATION ,  THE JAPANESE SOCIETY OF SOCIAL PSYCHOLOGY ,  THE JAPANESE SOCIETY FOR COGNITIVE PSYCHOLOGY ,  THE JAPANESE ASSOCIATION OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY ,  JAPANESE COGNITIVE SCIENCE SOCIETY ,  JAPAN SOCIETY FOR EDUCATIONAL TECHNOLOGY
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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