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J-GLOBAL ID:200901093422708800   Update date: May. 16, 2020

SAYURI TAKAHIRA

タカヒラ サユリ | SAYURI TAKAHIRA
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (3): Special needs education ,  Educational psychology ,  Cognitive sciences
Research keywords  (6): Autism ,  reasoning ,  emotional competence ,  Achivement motivation ,  cognitive development ,  Educational psychology, developmental psychology, cognitive science
Research theme for competitive and other funds  (11):
  • 2019 - 2021 教育ロボット(キュベット)との関わり方における行動変化と教育的効果についての研究 -幼児から小学校低学年生までの行動と認知の変容-
  • 2018 - 2019 定型発達者から非定型発達者までのスペクトラム的視点による理解 -非定型発達が疑われる学生の理解と適応支援についての予備的研究-
  • 2016 - 2018 授業方法と成績・授業評価についての研究
  • 2016 - 2018 -
  • 2016 - 2017 文系学生の数学嫌いと改善への視点についての研究
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Papers (33):
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MISC (22):
  • KAKUWA MAIKO&TAKAHIRA SAYURI. Experiences that induce negative emotional responses in Japanese university students since their childhood(予定). Society for Research in Child Development Biannual Conference Proceedings. 2019
  • 高平 小百合. 能動的学びを促す授業の取り組みと学生の学びの能動性について. 第60回教育心理学会論文集. 2018
  • 高平 小百合. 学習信念・学習経験・原因帰属の関係からみる学びを促す要因についてー理系と文系の違いからー. 第58回日本教育心理学会論文集. 2017
  • TAKAHIRA SAYURI. Mechanism of personification used in everyday life in preschool children. 2017 ECDP proceedings. 2017
  • 高平 小百合. 転導推理の構造と等確率仮説. 日本発達心理学会第28回論文集. 2017
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Books (5):
  • Guidbook to support new teachers
    2014
  • -
    2006
  • -
    2005
  • Human Development -Psychology for Birth to Aging-
    Senkyosha Publisher 2000
  • Pursuing Excellence : A Study of Twelfth-Grade Mathematics and Science Achievement in International Context : Initial Findings from The Third International Mathematics and Science Study
    U. S. Deaprtment of Education、U. S. Government Printing Office 1998
Lectures and oral presentations  (13):
  • Experiences that induce negative emotional responses in Japanese university students since their childhood(予定)
    (Society for Research in Child Development Biannual Conference, Baltimore, USA 2019)
  • 能動的学びを促す授業の取り組みと学生の学びの能動性について
    (第60回教育心理学会総会 2018)
  • 学習信念・学習経験・原因帰属の関係からみる学びを促す要因についてー理系と文系の違いからー
    (第58回日本教育心理学会 2017)
  • Factors affecting development of reasoning abilities in children
    (2017)
  • Adaptive meaning of transductive reasoning
    (TS003726 2016)
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Education (1):
  • Edinboro University of Pennsylvania
Professional career (1):
  • 学術博士(人間発達学) (州立メリーランド大学)
Committee career (2):
  • 2017/04 - 現在 日本発達心理学会・認知発達理論分科会 幹事
  • 2000/04 - 2006/03 日本発達心理学会・認知発達理論分科会 事務局委員
Association Membership(s) (7):
THE JAPAN NEUROSCIENCE SOCIETY ,  Japan Society of Children ,  日米教員養成評議会 ,  Japan Society of Developmental Psychology ,  - ,  - ,  -
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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