Rchr
J-GLOBAL ID:200901094095600584
Update date: Apr. 02, 2024
Ishihara Satoshi
イシハラ サトシ | Ishihara Satoshi
Affiliation and department:
Job title:
Research Assistant
Research field (1):
Theoretical studies related to particle-, nuclear-, cosmic ray and astro-physics
Research theme for competitive and other funds (4):
- 2023 - 2026 Development of Science Teaching Materials and Experimental Demonstration Methods for Learning Difficulties of Persons with Sensory Sensitivity and Other Developmental Disabilities
- 2013 - 2016 Analysis of gedanken-experiment models of the displacement current and its generalization to physics education
- Non-perturbative study on strings
- Study on Electroweak interactions
Papers (18):
MISC (3):
-
富田 晃彦, 縣 秀彦, 石原 諭, 亀田 直記, 都築 功, 夏目 雄平, 此松 昌彦. 高校初年度理科総合必修科目の検討 : 教員養成での問題と聞き取り-Examination of a Comprehensive and Compulsory Science Subject for the First Year of High School : Issues and Hearings in Pre-Service Teacher Training. 和歌山大学教育学部紀要. 教育科学 = Bulletin of the Faculty of Education, Wakayama University. Educational science / 和歌山大学教育学部紀要委員会 編. 2024. 74. 9-16
-
石原 諭. 一様磁場と直線電流の作用・反作用について. 近畿の物理教育. 2019. 25. 15-18
-
R. -D. Heuer, D. J. Miller, F. Richard, P. M. Zerwas, J. A. Aguilar-Saavedra, J. Alcaraz, A. Ali, S. Ambrosanio, A. Andreazza, J. Andruszkow, et al. TESLA Technical Design Report Part III: Physics at an e+e- Linear Collider. 2001
Lectures and oral presentations (26):
-
音波による円筒管の移動現象についての一考察
(日本物理教育学会近畿支部 第49回物理教育研究集会 2023)
-
高校初年度理科総合必修科目は可能か:教員養成での問題と聞き取りの中間報告
(日本理科教育学会 2022年度近畿支部大会 2022)
-
オームの法則の理解と関数的概念
(日本物理学会第77回年次大会 2022)
-
オームの法則における関数的概念
(日本物理教育学会近畿支部第48回物理教育研究集会 2022)
-
電流と磁界についての中学生の概念形成
(日本物理教育学会近畿支部第48回物理教育研究集会 2022)
more...
Education (1):
- - 1993 The University of Tokyo
Professional career (1):
Work history (4):
- 2007/04 - Hyogo University of Teacher Education Graduate School of Education
- 2005/04 - Hyogo University of Teacher Education Graduate School of Education
- 2001/10 - Hyogo University of Teacher Education Faculty of School Education
- 1994/01 - Hyogo University of Teacher Education Faculty of School Education
Return to Previous Page