• A
  • A
  • A
日本語 Help
Science and technology information site for articles, patents, researchers information, etc.

Co-authoring Researcher

Co-inventing Researcher

Researcher similar to the Researcher

Article similar to the Researcher

Patent similar to the Researcher

Research Project similar to the Researcher

Article(J-GLOBAL estimation)

Patent(J-GLOBAL estimation)

Rchr
J-GLOBAL ID:200901097064192452   Update date: Feb. 13, 2025

Suetomi Kaori

スエトミ カオリ | Suetomi Kaori
Clips
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (2): Sociology of education ,  Education - general
Research keywords  (3): 子どもの貧困対策 ,  教育費問題 ,  教育財政
Research theme for competitive and other funds  (26):
  • 2022 - 2027 貧困研究の実装フィージビリティの理論的・実証的研究
  • 2022 - 2027 Poverty study as a multidisciplinary science
  • 2023 - 2026 「多様な教育機会」への公正なアクセス保障に関する実証・理論研究
  • 2020 - 2023 〈多元的生成モデル〉にもとづく教育政策の再構築に関する総合的研究
  • 2019 - 2023 An empirical investigation on high-school student employment with special reference to poverty and gender
Show all
Papers (41):
  • 末冨 芳. 教育における公正はいかにして実現可能か?,-教育政策のニューノーマルの中での子ども・若者のウェルビーイングと政策改善サイクルの検討-. 日本教育経営学会紀要. 2021. 63. 52-68
  • 末冨芳. 子どもの貧困対策はなぜ脆弱なのか?-大阪府・高校内居場所 (カフェ) 事業のアイディア創発から中断までの政策過程-. 教育學雑誌. 2017. 53. 53. 19-31
  • 末冨芳. 学校改善のための学校予算・財務の制度設計 : イギリス教育改革からの検討. 教育学雑誌. 2016. 52. 52. 29-43
  • 末冨芳. 子どもの貧困対策のプラットフォームとしての学校の役割. 日本大学文理学部人文科学研究所紀要. 2016. 91. 25-44
  • 末冨 芳, 臼杵 龍児, 大園 早紀, 貞清 裕介, 三林 正裕. 高等学校非卒業率データベースの構築と基礎分析(1) : 2002-2012年度都道府県別データを用いた変動分析および中退率との乖離要因の検討. 教育学雑誌. 2015. 51. 51. 49-60
more...
MISC (3):
  • 末冨芳. 子どもの貧困における教育と「政治」-2019年子どもの貧困対策法・大綱改正を中心に-. 教育社会学研究. 2020. 106. 77-97
  • 末冨芳. 義務教育における「標準」の再検討-基礎定数改革の困難と展望. 日本教育行政学会年報. 2016. 42. 36-53
  • 末冨 芳. 学校財務の現状と課題 : 学校マネジメント調査の分析を通じて (特集 チームとしての学校づくりと学校事務職員の役割). 季刊教育法. 2016. 188. 48-53
Books (14):
  • 子ども若者の権利と学び・学校
    明石書店 2024 ISBN:9784750358031
  • 子ども若者の権利とこども基本法
    明石書店 2023 ISBN:9784750356587
  • 若者の権利と若者政策
    明石書店 2023 ISBN:9784750356594
  • 新・教育の制度と経営 : ウェルビーイング追求時代における教師の仕事
    学事出版 2023 ISBN:9784761929213
  • 一斉休校-そのとき教育委員会・学校はどう動いたか?
    明石書店 2022 ISBN:9784750353753
more...
Lectures and oral presentations  (43):
  • Are Multi-School Organisations Effective? : Comparative Studies of Multi-Academy Trusts in the United Kingdom and Networking of Schools and Communities in Japan
    (World Education Research Association 10th Focal Meeting 2020)
  • Are Multi-School Organisations Effective?: Comparative Studies of Multi-Academy Trusts in the United Kingdom and Networking of Schools and Communities in Japan
    (World Education Research Association 10th Focal Meeting 2020)
  • Complicated Multi-school Organisation Model in Japan: Why and How Networking Schools and Communities Are Not Effective?
    (nternational Workshop on Understanding School-to-School Collaboration in Diverse Policy Contexts 2020)
  • Complicated Multi-school Organisation Model in Japan:Why and How Networking Schools and Communities Are Not Effective?
    (nternational Workshop on Understanding School-to-School Collaboration in Diverse Policy Contexts 2020)
  • 学校教育は子ども・若者のウェルビーイングに取り組めるのか?
    (教育目標・評価学会第30回大会 2019)
more...
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page