Rchr
J-GLOBAL ID:200901098303815536
Update date: Sep. 18, 2022
Saito Masayuki
サイトウ マサユキ | Saito Masayuki
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Other affiliations (2):
Research field (3):
Business administration
, Accounting
, Commerce
Research keywords (1):
Masrketing,International Marketing, Retail Management, Distribution, Management Accounting, Budgeting, Business Administration, Accounting
Papers (31):
-
Saito, Masayuki. International Brand Marketing of Henkel KGaA in Germany after WWII. 『立命館経営学』. 2019. 57. 5. 127-146
-
齋藤雅通. ヘンケル社のブランド・マーケティングの成立過程とその意義. 『立命館経営学』. 2017. 56. 4. 21-40
-
Masayuki SAITO. Acceptance of American Budgeting in Germany. The Ritsumeikan Business Review. 2016. 55. 3. 55-77
-
Saito, Masayuki. J. O. McKinsey's Thoery of Budgetary Control. Rikkyo Economic Review. 2008. 61. 4. 27-50
-
Saito,Masayuki. Formation of Business Budgeting in the U.S., 1910s. Ritsumeikan Business Review. 2007. 46. 1. 21-45-45
more...
Books (23):
-
グローバル競争と流通・マーケティング:流通の変容と新戦略の展開
ミネルヴァ書房 2018 ISBN:9784623082216
-
製配販をめぐる対抗と協調 -サプライチェーン統合の現段階-
白桃書房 2013 ISBN:9784561661993
-
海外企業のマーケティング
同文舘出版 2010 ISBN:9784495643812
-
ヨーロッパのトップ小売業-その史的展開-
同文舘出版 2008 ISBN:9784495642211
-
現代流通入門
有斐閣 2007 ISBN:9784641183513
more...
Lectures and oral presentations (2):
-
20世紀ドイツのヘンケル社のブランド・マーケティングの形成過程 -国際比較・交流の視点からのドイツ的マーケティングの検証-
(日本流通学会関西中四国部会第125回定例研究会 2018)
-
1920-1930年代GMにおける成長戦略と事業部制管理の検証
(会計理論学会 2004)
Education (2):
- - 1985 Kyoto University "Graduate School, Division of Economics" Business Administration
- - 1977 Kyoto University Faculty of Economics Division of Economics
Professional career (1):
Work history (6):
Committee career (7):
Association Membership(s) (4):
The Japan Society of Marketing and Distribution
, THE JAPANESE ASSOCIATION OF MANAGEMENT ACCOUNTING
, Japan Academy of Business Administration
, Japan Society for Distributive Sciences
Return to Previous Page