• A
  • A
  • A
日本語 Help
Science and technology information site for articles, patents, researchers information, etc.

Co-authoring Researcher

Co-inventing Researcher

Researcher similar to the Researcher

Article similar to the Researcher

Patent similar to the Researcher

Research Project similar to the Researcher

Article(J-GLOBAL estimation)

Patent(J-GLOBAL estimation)

Rchr
J-GLOBAL ID:200901098463307693   Update date: Apr. 04, 2025

HAYASHI YUSUKE

HAYASHI YUSUKE
Clips
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): http://kaken.nii.ac.jp/ja/r/70362019
Research field  (3): Intelligent informatics ,  Learning support systems ,  Educational technology
Research keywords  (30): 知識モデリング ,  オントロジーウェア ,  セマンティックウェブ ,  オーサリングタスクオントロジー ,  知の継承・創造 ,  知識管理 ,  知のメタデータモデル ,  コンセプトマップ ,  知識共有 ,  理論の体系化 ,  組織知の創造・継承 ,  標準化技術 ,  人的資源管理 ,  CSCL ,  学習理論 ,  学習支援システム ,  組織学習 ,  オーサリングシステム ,  組織知メモリ ,  学習・教授理論 ,  情報発信 ,  教授理論 ,  SECIモデル ,  知識工学 ,  オーサリングツール ,  組織知 ,  ナレッジマネジメント ,  オントロジーアウェアネス ,  オントロジー ,  オントロジー工学
Research theme for competitive and other funds  (32):
  • 2023 - 2028 学習評価を支援するCBTプラットフォーム実装による教師自らの学習モデル変容支援
  • 2023 - 2027 Development and Deployment of online learning model for knowledge acquisition and utilization
  • 2023 - 2026 知識創造的グループ学習の授業中評価支援のための活動可視化システム開発
  • 2022 - 2026 学習プロセス評価に基づく授業研究手法のオンライン実践的開発
  • 2022 - 2025 他者立論の論理的再構成を通した批判的思考力育成に関する研究
Show all
Papers (208):
  • Lintang Matahari Hasani, Kasiyah Junus, Lia Sadita, Tsukasa Hirashima, Yusuke Hayashi. Fostering Higher-Level Inquiry in Online Asynchronous Discussion with Kit-Build Concept Mapping: A Case in Learning Linear Algebra. Online Learning Journal. 2025. 29. 1
  • HAYASHI Yusuke, OHSAKI Ayano, YAMAMOTO Tatsuki, HIRASHIMA Tsukasa. Classification of Learners and Analysis of Learning Processes from Operational Log Data in Reconstructive Learning Environments -. JSAI Technical Report, SIG-ALST. 2024. 101. 17-24
  • Yusuke Hayashi, Ayano Ohsaki, Tatsuki Yamamoto, Tsukasa Hirashima. Model Based Analysis to Explore the Patterns of Thinking in an Interactive Learning Environment for Problem-Posing. 2024
  • Okinaga Tomohiro, Nagasawa Reo, Kinoshita Hiroyoshi, Fujiwara Muneyuki, Hayashi Yusuke, Hirashima Tsukasa. Experimental Use of Triangular Logic Assembly Exercises for Junior High School Students and Its Analytical Results. Transactions of Japanese Society for Information and Systems in Education. 2024. 41. 1. 32-37
  • 林 直也, 津守 庸平, 山元 翔, 堀口 知也, 林 雄介, 平嶋 宗. 問題解決行き詰まりに対する単純化方略を用いた自己克服支援演習の学習効果--初等力学を対象として--. 教育システム情報学会誌. 2023. 40. 4. 295-300
more...
MISC (207):
  • 林 雄介, 大﨑 理乃, 濱田 恭佑, 山本 樹, 平嶋 宗. 質的および量的な解答プロセス分析による失敗の分類の試み : 単文統合型作問学習環境におけるログ分析を例として-An Attempt to Classify Failures through Qualitative and Quantitative Analysis of Answering Processes : A Case Study of Log Analysis in a Single-Sentence Integrated Problem-Posing Learning Environment. 先進的学習科学と工学研究会. 2024. 102. 19-26
  • 林雄介, 大崎理乃, 山本樹, 平嶋宗. Reconstructive learning environments and learning analysis for the discovery and understanding of learners’ impasse: In a case of problem-posing by sentence integration in Monsa-kun-. 人工知能学会先進的学習科学と工学研究会資料. 2024. 100th
  • 林雄介, 大崎理乃, 山本樹, 平嶋宗. Classification of Learners and Analysis of Learning Processes from Operational Log Data in Reconstructive Learning Environments. 人工知能学会先進的学習科学と工学研究会資料. 2024. 101st
  • 林雄介, 大崎理乃, 濱田恭佑, 山本樹, 平嶋宗. An Attempt to Classify Failures through Qualitative and Quantitative Analysis of Answering Processes: A Case Study of Log Analysis in a Single-Sentence Integrated Problem-Posing Learning Environment. 人工知能学会先進的学習科学と工学研究会資料. 2024. 102nd
  • 沖永友広, 長澤怜男, 木下博義, 藤原宗幸, 林雄介, 平嶋宗. Experimental Use of Triangular Logic Assembly Exercises for Junior High School Students and Its Analytical Results. 教育システム情報学会誌. 2024. 41. 1
more...
Books (1):
  • インストラクショナルデザインの理論とモデル : 共通知識基盤の構築に向けて
    北大路書 2016 ISBN:9784762829147
Education (4):
  • - 2000 Osaka University Graduate School, Division of Engineering Science
  • - 2000 Osaka University
  • - 1998 Osaka University School of Engineering Science Direct Affiliates
  • - 1998 Osaka University Faculty of Engineering Science
Professional career (1):
  • 博士(工学) (大阪大学)
Work history (6):
  • 2022/10 - 現在 - Professor
  • 2012/10 - 2022/09 Hiroshima university
  • 2010/11 - 2012/09 Nagoya University Information Technology Center
  • 2007/04 - 2010/10 Osaka University The Institute of Scientific and Industrial Research
  • 2005/12 - 2007/03 Osaka University The Institute of Scientific and Industrial Research
Show all
Awards (2):
  • 2009 - 研究会優秀賞
  • 2009 - JSAI Incentive Award
Association Membership(s) (3):
教育工学会 ,  人工知能学会 ,  教育システム情報学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page