Rchr
J-GLOBAL ID:200901098463307693   Update date: Sep. 25, 2024

HAYASHI YUSUKE

HAYASHI YUSUKE
Affiliation and department:
Job title: Professor
Homepage URL  (1): http://kaken.nii.ac.jp/ja/r/70362019
Research field  (3): Intelligent informatics ,  Learning support systems ,  Educational technology
Research keywords  (30): 知識モデリング ,  オントロジーウェア ,  セマンティックウェブ ,  オーサリングタスクオントロジー ,  知の継承・創造 ,  知識管理 ,  知のメタデータモデル ,  コンセプトマップ ,  知識共有 ,  理論の体系化 ,  組織知の創造・継承 ,  標準化技術 ,  人的資源管理 ,  CSCL ,  学習理論 ,  学習支援システム ,  組織学習 ,  オーサリングシステム ,  組織知メモリ ,  学習・教授理論 ,  情報発信 ,  教授理論 ,  SECIモデル ,  知識工学 ,  オーサリングツール ,  組織知 ,  ナレッジマネジメント ,  オントロジーアウェアネス ,  オントロジー ,  オントロジー工学
Research theme for competitive and other funds  (31):
  • 2023 - 2028 学習評価を支援するCBTプラットフォーム実装による教師自らの学習モデル変容支援
  • 2023 - 2027 Development and Deployment of online learning model for knowledge acquisition and utilization
  • 2022 - 2026 学習プロセス評価に基づく授業研究手法のオンライン実践的開発
  • 2022 - 2025 他者立論の論理的再構成を通した批判的思考力育成に関する研究
  • 2022 - 2024 命題構造再構成演習と確率モデルによるエビデンスに基づく英文読解支援
Show all
Papers (205):
  • Okinaga Tomohiro, Nagasawa Reo, Kinoshita Hiroyoshi, Fujiwara Muneyuki, Hayashi Yusuke, Hirashima Tsukasa. Experimental Use of Triangular Logic Assembly Exercises for Junior High School Students and Its Analytical Results. Transactions of Japanese Society for Information and Systems in Education. 2024. 41. 1. 32-37
  • 林 直也, 津守 庸平, 山元 翔, 堀口 知也, 林 雄介, 平嶋 宗. 問題解決行き詰まりに対する単純化方略を用いた自己克服支援演習の学習効果--初等力学を対象として--. 教育システム情報学会誌. 2023. 40. 4. 295-300
  • Kodai Watanabe, Aryo Pinandito, Nurmaya, Yusuke Hayashi, Tsukasa Hirashima. Application of the Recomposition Method to Mind Map and Experimental Verification of Learning Effect. Lecture Notes in Computer Science. 2023. 378-398
  • Okinaga Tomohiro, Nagasawa Reo, Fujiwara Muneyuki, Hayashi Yusuke, Hirashima Tsukasa. Experimental Evaluation of Absurd Propositions in Proposition Triangle Logic Exercise. Transactions of Japanese Society for Information and Systems in Education. 2023. 40. 3. 228-233
  • Shimpei Matsumoto, Kengo Iwai, Kazumasa Maeda, Sho Yamamoto, Yusuke Hayashi, Tsukasa Hirashima. Reviewing Learning Tasks through Detecting Specificity in Learning Log Data and Semantic Analysis Based on Information Structure -A Case Study on the Practical Use of Arithmetic Unit Word Problem Posing System: MONSAKUN-. Transactions of Japanese Society for Information and Systems in Education. 2023. 40. 3. 203-218
more...
MISC (203):
  • 沖永友広, 長澤怜男, 木下博義, 藤原宗幸, 林雄介, 平嶋宗. Experimental Use of Triangular Logic Assembly Exercises for Junior High School Students and Its Analytical Results. 教育システム情報学会誌. 2024. 41. 1
  • 沖永 友広, 長澤 怜男, 木下 博義, 藤原 宗幸, 林 雄介, 平嶋 宗. 三角ロジック組立演習の中学生を対象とした実験的利用と分析結果-Experimental Use of Triangular Logic Assembly Exercises for Junior High School Students and Its Analytical Results. 教育システム情報学会誌 = Transactions of Japanese Society for Information and Systems in Education. 2024. 41. 1. 32-37
  • 長澤怜男, 沖永友広, 藤原宗幸, 林雄介, 平嶋宗. Effect of Triangular Logic Assembly Exercise on Validity Judgement Ability of Three-Clause Argument. 情報処理学会研究報告(Web). 2023. 2023. CE-169
  • 沖永友広, 長澤怜男, 藤原宗幸, 林雄介, 平嶋宗. Experimental Evaluation of Absurd Propositions in Proposition Triangle Logic Exercise. 教育システム情報学会誌. 2023. 40. 3
  • 沖永 友広, 長澤 怜男, 藤原 宗幸, 林 雄介, 平嶋 宗. 論理的思考力の向上を指向した三角ロジック演習への非常識問題の組み込みと実験的評価-Experimental Evaluation of Absurd Propositions in Proposition Triangle Logic Exercise. 教育システム情報学会誌 = Transactions of Japanese Society for Information and Systems in Education. 2023. 40. 3. 228-233
more...
Books (1):
  • インストラクショナルデザインの理論とモデル : 共通知識基盤の構築に向けて
    北大路書 2016 ISBN:9784762829147
Education (4):
  • - 2000 Osaka University Graduate School, Division of Engineering Science
  • - 2000 Osaka University
  • - 1998 Osaka University School of Engineering Science Direct Affiliates
  • - 1998 Osaka University Faculty of Engineering Science
Professional career (1):
  • 博士(工学) (大阪大学)
Work history (6):
  • 2022/10 - 現在 - Professor
  • 2012/10 - 2022/09 Hiroshima university
  • 2010/11 - 2012/09 Nagoya University Information Technology Center
  • 2007/04 - 2010/10 Osaka University The Institute of Scientific and Industrial Research
  • 2005/12 - 2007/03 Osaka University The Institute of Scientific and Industrial Research
Show all
Awards (2):
  • 2009 - 研究会優秀賞
  • 2009 - JSAI Incentive Award
Association Membership(s) (3):
教育工学会 ,  人工知能学会 ,  教育システム情報学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page