Rchr
J-GLOBAL ID:200901098507863378
Update date: Sep. 23, 2022 Miyazaki Nanako
ミヤザキ ナナコ | Miyazaki Nanako
Affiliation and department: Job title:
Associate Professor
Research keywords (3):
文章表現教育
, アカデミックジャパニーズ
, 日本語教育
Research theme for competitive and other funds (2): MISC (9): -
千田昭予, 津花知子, 中山由佳, 宮崎七湖, 村上まさみ. 実務研修における初級・初中級日本語学習者の言語使用-外国人ビジネスパーソンへのインタビュー調査よりー. 『専門日本語教育研究』. 2013. 14
-
宮﨑七湖, 千田昭予, 高山幸巳, 津花知子, 中山由佳, 村上まさみ. ビジネスパーソンが書くことを通して学ぶ活動の意義-初級日本語クラスのデザインと実践から-. WEB 版『日本語教育実践研究フォーラム報告』. 2010
-
宮﨑七湖. 大学院留学生の文章課題遂行過程における管理プロセス-文法外コミュニケーション行動の分析-. 日本語教育研究. 2008. 53. 65-80
-
MIYAZAKI Nanako. Current situation of usage of writing models in writing assignments among international graduate school students. 2008. 36. 1-10
-
Management processes in the conduct of writing assignments by foreign graduate students: an analysis of the process of performing summarizing assignments. Journal of international students education. 2006. 11. 25-43
more... Books (2): - 「初対面日本語母語話者間の会話に見られる敬語のバリエーションの研究」宮崎里司・ヘレン・マリオット共編『接触場面と日本語教育-ネウストプニーのインパクト-』
明治書院 2003 ISBN:4625433193
- 『人文系大学院留学生の文章課題遂行過程における管理プロセス』
早稲田大学出版部
Lectures and oral presentations (10): -
日本語教育における会話データ分析の社会的貢献の可能性を考える-研究の時代的変遷の調査をもとに
(2012年日本語教育国際研究大会 2012)
-
学習者の経験と視点を取り入れた教材の開発-留学生用のケース教材集開発のプロセスから-
(2012年日本語教育国際大会 2012)
-
ケース教材を用いた討論活動から留学生は何を学んだのか
(2012年度日本語教育学会秋季大会 2012)
-
ケース教材を用いた留学生に対する日本語教育実践
(2011年世界日本語教育研究大会 2011)
-
「語る表現」によって運用力を伸ばす初級ビジネス日本語のコースデザイン
(2010年度日本語教育学会春季大会(於早稲田大学) 2010)
more... Education (8): - - 2009 Waseda University
- - 2009 Waseda University Graduate School of Japanese Applied Linguistics
- - 2003 Waseda University
- - 2003 Waseda University Graduate School of Japanese Applied Linguistics
- - 1997 モナッシュ大学大学院 日本語応用言語学
- - 1997 Monash University Japnanese Applied Linguistics
- - 1990 Waseda University School of Letters, Arts and Sciences I
- - 1990 Waseda University Faculty of Literature
Show all
Professional career (3): - MA. (Monash University)
- 修士 (早稲田大学)
- 修士 (その他(海外の大学等))
Association Membership(s) (3):
日本語教育学会
, 留学生教育学会
, 専門日本語教育学会
Return to Previous Page