Rchr
J-GLOBAL ID:201001056108618293   Update date: May. 30, 2024

Yagi Chiemi

Yagi Chiemi
Research field  (1): Tourism studies
Research keywords  (7): 観光心理学 ,  旅行者行動論 ,  観光社会学 ,  観光マーケティング ,  Tourism Marketing ,  Sociology of Tourism ,  Tourist Psychology
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2019 - 2023 クルーズ船上のゲスト&ゲスト:旅行者間の関係と旅行経験における相互作用の研究
  • 2005 - 2006 大学における観光専門教科の現状と展望及び教授法
Papers (8):
  • 屋宜智恵美. 習うより真似よ - 論文を真似て書くレプリケーション研究課題の導入. 観光ホスピタリティ教育. 2024. 17. 41-52
  • 屋宜智恵美. 旅行者心理・行動の理解を観光マーケティングにつなげる - 一連のクルーズ旅行者研究を例に. 観光学評論. 2024. 95-106
  • Chiemi Yagi, Phillip Pearce. Western Castles Through Japanese Eyes and Minds. Tourism in Contemporary Cities. Proceedings of the International Tourism Studies Association Conference. 2016. 350
  • Pearce, Philip L, Yagi, Chiemi. Methodological innovation in Asia Pacific tourism research. Proceedings of Asia Pacific Tourism Association 10th Annual Conference. 2004. 619-631
  • Chiemi Yagi. Tourist encounters with other tourists. (Doctoral dissertation, James Cook University). 2003
more...
MISC (6):
  • 屋宜智恵美. 観光心理学 Day 1: 大学初回授業での学生参加型トピック紹介の試み. 第23回日本観光ホスピタリティ教育学会全国大会発表要旨集. 2024. 39
  • 屋宜智恵美. コロナ禍での日本人のクルーズ旅行に対する意向や態度 - Leximancerを使用した分析. 第12回観光学術学会全国大会発表要旨集. 2023
  • 屋宜智恵美. 旅行者心理・行動の理解をマーケティングに繋げる:複眼的クルーズ旅行者研究を例に. 第12回観光学術学会全国大会発表要旨集. 2023
  • 屋宜智恵美. 書評:Goeldner, C. R. & J.R. B. Ritchie 著 “Tourism: Principles, Practices, Philosophies (9th edition). 観光ホスピタリティ教育. 2006. 1. 63-65
  • 屋宜智恵美. 旅行者は他の旅行者をどう見るか:インターネット上の旅行記の分析を通して. 日本観光研究学会全国大会学術論文集. 2001. 33-36
more...
Books (1):
  • The world meets Asian tourists
    Emerald 2017 ISBN:9781785602191
Education (4):
  • James Cook University
  • University of Wisconsin-Stout
  • Eastern Oregon State College
  • 琉球大学
Professional career (1):
  • PhD (James Cook University)
Work history (3):
  • 2022/04 - 現在 琉球大学 地域共創研究科 文化・環境プログラム
  • 2018/04 - 現在 University of the Ryukyus
  • 2008/04 - 2018/03 琉球大学 観光産業科学部 観光科学科 准教授
Awards (2):
  • 2002/05 - Asia Pacific Form for Graduate Students Research in Tourism Best Paper Award Tourists’ Preferences for Seeing Other Tourists
  • 1998/06 - Journal of Tourism Research Association (JTRA) Honorable Mention Award (JTRA Masters Student Research Award) Image of Japan in Tourism Brochures
Association Membership(s) (4):
日本観光経営学会 ,  観光学術学会 ,  International Tourism Studies Association ,  日本観光ホスピタリティ教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page