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J-GLOBAL ID:201101081587307347   Update date: Jul. 07, 2024

INOUE Naho

INOUE Naho
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): http://kaken.nii.ac.jp/ja/r/00580747
Research field  (1): Educational technology
Research keywords  (6): 社会系教科 ,  授業者 ,  授業観 ,  学習者 ,  方略 ,  学習評価
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2024 - 2026 Development of an Consistent Elementary, Middle, and High School Sovereignty Education Curriculum to Foster Civic Literacy in Social Studies and Civics
  • 2023 - 2026 Development of a Consistent Elementary, Middle, and High School Sovereignty Education Curriculum to Foster Civic Literacy in Social Studies and Civics
  • 2018 - 2023 The condition of experiential learning to foster human rights sense based on intellectual understanding
  • 2020 - 2023 18歳市民力を育成する社会科 ・公民科の系統的・総合的教育課程編成に関する研究
  • 2017 - 2022 International Research on Social Effects of Citizenship Education on Schools
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Papers (22):
  • Masanobu Umeno, Yoshihiko Fukuda, Naho Inoue. Law Education in Japan and China: Comparative Analysis Focusing on Law-Related Materials. ECNU Review of Education. 2023. 6. 2. 261-279
  • INOUE NAHO. Current Situation and Issues of in Japan: Through the analysis of the Learning Guidelines. THE PROCEEDINGS OF THE NINTH CHINA-JAPAN TEACHER EDUCATION CONFERENCE. 2023. 9. 43-56
  • INOUE NAHO. Designing and Operating an Online Class Review Meeting:A Case Study of Exchange Involving Social Studies Classes between Korea and Japan. Korean Journal of the Japan Education. 2023. 28. 1. 79-96
  • Naho Inoue, Jung-Hi Lee. Comparison of the Descriptions of “Culture” in the Curriculum: Exploring Students’ Recognition in Lesson Study in Japan and South Korea. Korean journal of the Japan education. 2021. 26. 2. 53-69
  • The Competencies in the Japanese course of studies: Comparison of the descriptions of the social studies. Korean Lesson Study Group for Social Studies. 2021. 9. 1. 105-127
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MISC (29):
  • 井上奈穂. 「郷土を愛する心」を育む教育内容の構成. 徳島教育. 2022. 1207. 6-8
  • 井上 奈穂, 生杉 真美. 小学校社会科における ICT を活用した見方・考え方の学習指導と評価 : 小学校第4学年「どないしょん?ごみの処理」を事例に. 鳴門教育大学授業実践研究 : 授業改善をめざして = Naruto University of Education forum for classroom research. 2022. 21. 53-61
  • 井上 奈穂. 全国社会科教育学会の広場 私の論点・私の授業 民主主義社会と社会科における多様性と包摂 : 分断が進む社会の中での教育的使命とは(第3回)学習評価の目的と方法の限界を考える. 社会科教育. 2022. 59. 6. 122-125
  • 井上 奈穂. フロントライン教育研究 社会科授業における主体的な判断力育成 : 地域学習の成果を生かした主権者教育の実践. 初等教育資料 / 文部科学省教育課程課・幼児教育課 編. 2021. 1011. 70-73
  • 藤井 時, 川岡 杏子, 笹岡 綾馬, 桧下 知夏, 前田 理拓, 高倉 健輔, 伊達 知美, 高平 知侃, 井上 奈穂, 伊藤 直之, et al. 社会科における租税についての授業の構想と展開 : 外部機関との連携を通して. 鳴門教育大学授業実践研究 : 授業改善をめざして = Naruto University of Education forum for classroom research. 2021. 20. 43-52
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Books (13):
  • 現代韓国における歴史教育の立論と構想
    風間書房 2023 ISBN:9784759924541
  • 社会科重要用語事典
    明治図書出版 2022 ISBN:9784183464309
  • 中学校社会科教育・高等学校公民科教育
    学術図書出版社 2020 ISBN:9784780606812
  • 東アジアにおける法規範教育の構築 : 市民性と人権感覚に支えられた規範意識の醸成 : 兵庫教育大学大学院連合学校教育学研究科共同研究プロジェクト
    風間書房 2020 ISBN:9784759923179
  • 社会科教育の未来 : 理論と実践の往還
    東信堂 2019 ISBN:9784798915821
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Education (3):
  • 2007 - 2010 Hiroshima University Graduate School of Education
  • 1999 - 2001 Kagoshima University Graduate School of Education
  • 1996 - 1999 Kagoshima University Faculty of Education
Work history (2):
  • 2013/04 - 現在 Naruto University of Education
  • 2011/04 - 2013/03 Naruto University of Education
Association Membership(s) (4):
鳴門社会科教育学会 ,  (JAPANESE NAME ONLY) ,  JAPANESE ASSOCIATION FOR THE SOCIAL STUDIES ,  JAPANESE EDUCATIONAL RESEARCH ASSOCIATION FOR THE SOCIAL STUDIES
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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