Rchr
J-GLOBAL ID:201201057514367391   Update date: Feb. 01, 2024

Okuda Ako

Okuda Ako
Affiliation and department:
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (4): ICT ,  反転授業 ,  学習者オートノミー ,  英語教育
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2022 - 2025 質的研究による反転授業の長期的考察
  • 2019 - 2024 自律性の育成の観点からみる反転授業の可能性-長期的な観察から-
  • 2020 - 2023 Producing e-learning Materials Based on CLIL, 3 Round Theories and Their Evaluation
  • 2017 - 2021 3ラウンドの理論に基づく教材開発と評価システムの構築
  • 2019 - 2020 Research on Speaking Skill and Its Evaluation in Elementary Schools
Show all
Papers (6):
  • 隈上麻衣, 奥田阿子. 明示的文法指導の長期的効果の検証ー日本語母語話者による英語動詞習得に注目してー. 長崎大学言語教育研究センター論集. 2023. 11. 1-12
  • The Effect of Explicit Instruction on the Acquisition of English Verbs by Japanese Learners: Focus on the Learners’Judgment on Non-Instructed Verbs. 2022. 10. 1-14
  • Ako OKUDA. Effectiveness of flipped classroom with online teaching during the COVID-19 epidemic. Journal of Center for Language Studies Nagasaki University. 2021. 9. 16-27
  • Collins William. The Effects of Extracurricular Studies Using Two Kinds of e-Learning Materials : Based on Data Obtained from G-TELP Test Scores and Student Surveys. 2016. 4. 4. 139-161
  • 奥田阿子, 三保紀裕, 森 朋子. 新入生を対象とした英語科目における反転授業の導入とその分析結果について. 第21回大学教育研究フォーラム発表論文集. 2015. 192-193
more...
MISC (3):
  • Extracurricular Activities for Developing Autonomous Foreign Language Learners’ Abilities: A Case Study of an English Cafe and a Japanese Table from 2019 to 2021. 2022. 4. 44-62
  • OKUDA Ako. The Use of iPads for Collaborative Learning. 2014. 2. 45-56
  • OKUDA Ako. Effective Method for teaching English using CALL software. 2013. 1. 75-84
Books (6):
  • 英語教育DVD教材 Scotland Tour
    2022
  • Talking about our campus : 映像で巡る海外のキャンパス
    英宝社 2021 ISBN:9784269410411
  • 英語教育DVD教材 Campus Tour 改訂版
    長崎大学言語教育研究センター 2020
  • 外国語の非ー常識 -ことばの真実と謎を追い求めてー
    英宝社 2018 ISBN:4269770562
  • アクティブラーニング型授業としての反転授業[実践編]
    ナカニシヤ出版 2017 ISBN:4779510899
more...
Lectures and oral presentations  (11):
  • Cases of Remote English Teaching in Universities During the COVID-19 主体的な学びを促すCOIL型授業の試み
    (大学英語教育学会 第61回国際大会 2022)
  • オンライン授業による明示的文法指導の英語動詞習得における効果
    (外国語教育メディア学会(LET)第61回全国研究大会 2022)
  • 明示的文法指導のオンライン実施による効果 ー英語動詞の誤用を対象としてー
    (e-Learning教育学会 第20回研究大会 2022)
  • 明示的文法指導による長期的効果の検証-英語動詞習得に着目して-
    (福岡言語学会 2021)
  • Changes in students' motivation to learn English depending on the class style
    (The 32nd Annual Conference of JACET Kyushu-Okinawa Chapter 2021)
more...
Education (3):
  • 2012 - 2020 Osaka University Graduate School of Language and Culture Course of Language and Culture
  • 2010 - 2012 Osaka University Graduate School of Language and Culture
  • 2004 - 2008 Nanzan University Faculty of Foreign Studies Department of British and American Studies
Work history (1):
  • 2012/04 - 現在 Nagasaki University Center for Language Studies
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page