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J-GLOBAL ID:201301007749302874   Update date: Apr. 04, 2025

Jaewoo Park

パクゼウ | Jaewoo Park
Affiliation and department:
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (5): センサリー・マーケティング ,  感覚マーケティング ,  消費者心理 ,  消費者行動 ,  マーケティング
Research theme for competitive and other funds  (12):
  • 2025 - 2028 Effects of Visual Marketing on Consumer Perception of Brand Environmental Friendliness
  • 2024 - 2028 感覚マーケティングによる健康的な食行動促進の体系的研究
  • 2019 - 2024 消費者行動における知覚バイアスの発生とその影響に関する体系的研究
  • 2020 - 2023 ジェンダー差が消費者行動に与える影響の体系的研究
  • 2019 - 2023 感覚マーケティングに対する企業視点と消費者視点からの包括的検討
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Papers (57):
  • Kosuke Motoki, Jaewoo Park, Taku Togawa. The Role of Sensory Cues in Promoting Healthy Eating: A Narrative Synthesis and Gastronomic Implications. Gastronomy. 2025. 3. 2. 6
  • Zining Wang, Jaewoo Park. Do not take away my pleasure: Investigating the conflict between hedonic foods and entomophagy among Chinese consumers. Food Quality and Preference. 2025. 129. 105499
  • Zining Wang, Jaewoo Park. Does larger mean riskier? Investigating risk perception and product size preference in insect-based food. Food Quality and Preference. 2025. 129. 105490
  • Zining Wang, Jaewoo Park. Japanese-made or Chinese-made? Exploring the country-of-origin (COO) effect on insect-based foods. Food Quality and Preference. 2024. 126. 105421
  • Barbara Kobuszewki Volles, Jaewoo Park, Anneleen Van Kerckhove, Maggie Geuens. How and when do virtual influencers positively affect consumer responses to endorsed brands?. Journal of Business Research. 2024. 183. 114863
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MISC (2):
  • Jaewoo Park. Nishii M. (2023). Sensory Appealing to Consumer Emotion and Cognition: Whatever Lies Ahead of Your Unawareness. Chikura Shobo. (In Japanese). Quarterly Journal of Marketing. 2025
  • Layout of Pictures in Destination and Hotel Advertisements and Consumers' Psychological Distance. 2019. 34. 65-68
Books (6):
  • マーケティングの力: 最重要概念・理論枠組み集 (単行本)
    有斐閣 2023 ISBN:4641166137
  • 意匠性を高める顔料技術
    サイエンス&テクノロジー 2021
  • 1からの消費者行動
    碩学舎,中央経済グループパブリッシング (発売) 2016 ISBN:9784502161513
  • ソロモン消費者行動論
    丸善出版 2015 ISBN:9784621088777
  • 商品開発
    実教出版 2014 ISBN:9784407203073
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Lectures and oral presentations  (64):
  • From Plant to Plate: Exploring the Effect of Indoor Plants on Perceived Food Healthiness in Restaurants
    (Society for Consumer Psychology Annual Conference(Las Vegas, USA) 2025)
  • Keep away from it! Examining the contagion effect of insect-based food in the retail context
    (2025)
  • 基調講演「センサリーナッジの可能性:感覚マーケティングで導くヘルシーチョイス」
    (第69回消費者行動研究コンファレンス 2024)
  • Do consumers genuinely perceive insect-based foods as healthier and more sustainable? The role of information provision
    (11th Conference on Sensory and Consumer Research 2024)
  • Exploring consumer responses to sustainable luxury products made of leather alternatives
    (Global Fashion Management Conference 2024 (Milan, Italy) 2024)
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Education (2):
  • 2002 - 2005 一橋大学大学院 商学研究科 博士後期課程(市場専攻)
  • 2000 - 2002 一橋大学大学院 商学研究科 博士前期課程(市場専攻)
Professional career (1):
  • 博士(商学) (一橋大学)
Work history (8):
  • 2021/04 - 現在 Chuo University Faculty of Commerce Department of Marketing and Trade Professor of Marketing
  • 2018/04 - 2021/03 Musashi University Faculty of Economics
  • 2016/04 - 2018/03 Chiba University of Commerce Faculty of Commerce and Economics
  • 2010/04 - 2016/03 Chiba University of Commerce Faculty of Commerce and Economics
  • 2014/04 - 2015/03 University of Oxford
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Awards (4):
  • 2025/04 - 第10回 ベストティーチャー賞(中央大学 商学部)
  • 2020/08 - 日本商品学会賞 奨励賞(日本商品学会)
  • 2019/03 - 学生が選ぶベストティーチャー賞(武蔵大学)
  • 2005/11 - JACS-SPSS論文プロポーザル賞 優秀賞(日本消費者行動研究学会)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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