Rchr
J-GLOBAL ID:201301034775269688   Update date: Oct. 09, 2024

Yamanishi Ryosuke

ヤマニシ リョウスケ | Yamanishi Ryosuke
Affiliation and department:
Job title: Professor
Other affiliations (2):
  • Kansai University  Organization for Research and Development of Innovative Science and Technology 
  • Ritsumeikan University  Research Organization of Social Sciences, Research Center For Gastronomic Arts and Sciences 
Homepage URL  (1): https://ccca-lab.net/
Research field  (8): Intelligent informatics ,  Perceptual information processing ,  Soft computing ,  Database science ,  Entertainment and game informatics ,  Web and service informatics ,  Sensitivity (kansei) informatics ,  Human interfaces and interactions
Research keywords  (8): Entertainment Computing ,  Affective Engineering ,  Multimedia ,  Comic Computing ,  Game Informatics ,  Web Intelligence ,  Music Informatics ,  Natural Language Processing
Research theme for competitive and other funds  (28):
  • 2024 - 2027 感性的漫画検索のための推し語りを情報源とした作品間文脈の獲得
  • 2022 - 2025 Study on communication to overcome limitations and barriers
  • 2022 - 2025 登場人物に着目した物語コンテンツの構造化に基づく情報アクセス手法の解明
  • 2020 - 2024 電子書籍における読書状況に応じたストーリー情報呈示システムの開発
  • 2022 - 2023 インタラクションデザインとメディア処理技術に基づくアニメ作品のデータとモノのアーカイブ
Show all
Papers (137):
  • 松下真之介, 辻野雄大, 山西良典, 馬場保仁. トレーディングカードゲームにおける「切り札」への戦略的経路提示による戦況の理解支援. 情報処理学会論文誌. 2024. 65. 12. (採録決定)
  • Takahiro Ozawa, Ryosuke Yamanishi. Problem Organization for Coevolution of Manga Artists and Image Generative AI. Journal of Information Processing. 2024. 65. 12. (採録決定)
  • Hinako Hamazaki, Ryosuke Yamanishi, Susumu Nakata. A Mathematical Investigation of Highlight Placement in Illustrated Eyes. Journal of Information Processing. 2024. 65. 12. (採録決定)
  • Takuto Tadokoro, Ryosuke Yamanishi. Visualization of Lyrics-Specific Collocations Through Query Interpretation by Large Language Model. Proc. of 28th International Conference on Knowledge-Based and Intelligent Information & Engineering Systems. 2024. (to appear)
  • Kaho Mizobata, Ryosuke Yamanishi. Analysis and Enrichment of Description in Restaurant Review through Follow-Up Interaction. Proc. The International Conference on Advances in Computer-Human Interactions 2024. 2024. 94-99
more...
MISC (19):
  • 名取良太, 堀口由貴男, 山西良典, 友枝明保. 高槻キャンパスXDキャンパス構想. 関西大学ITセンター年報. 2024. 14. 3-16
  • 松下光範, 山西良典. テキストマイニング技術を理学療法分野で活用するための基礎知識. 理学療法管理学. 2024. 2. 36-42
  • 渡邊 恵太, 水口 充, 栗原 一貴, 簗瀬 洋平, 馬場 保仁, 片寄 晴弘, 三上 浩司, 園山 隆輔, 小坂 崇之, 橋田 光代, et al. エンタテインメントシンポジウム2023におけるRe:commend-demoトーク録. 研究報告エンタテインメントコンピューティング(EC). 2023. 2023-EC-70. 2. 1-9
  • 相澤清晴, 山西良典. コミック工学研究会紹介. 電子情報通信学会 ヒューマンコミュニケーショングループ( HCG) ニューズレター. 2023. 2023. 2
  • Analysis and Application of “Tricks for affecting” in Entertainment: Towards Digitalizing Books. 2022. 39. 11
more...
Patents (16):
  • ストーリーの展開をユーザに提示する方法、ストーリー展開提示装置、そのコンピュータプログラム、ストーリーの展開を解析する方法、ストーリー展開解析装置 、そのコンピュータプログラム
  • 音を含むコンテンツの制作システム、コンピュータ実装方法、及びコンピュータプログラム
  • 要約生成装置及び要約生成方法
  • コンテンツ生成方法、コンテンツ生成システム、及び、コンピュータプログラム
  • 演算装置、演算方法、及び、コンピュータプログラム
more...
Books (2):
  • Transactions on Engineering Technologies
    Springer 2019 ISBN:9789813298088
  • New Trends in E-service and Smart Computing
    Springer 2018
Lectures and oral presentations  (215):
  • Can AI entertain us?
    (言語処理学会若手支援事業(YANS)第19回シンポジウム 2024)
  • インタラクティブ視聴システムを用いたゲーム動画への印象アノテーションとシーンの関連性の分析
    (情報処理学会ECシンポジウム2024 2024)
  • 幾田光,辻野雄大,山西良典
    (情報処理学会ECシンポジウム2024)
  • 「ずっと俺のターン」は嫌っ!旅行計画を楽しむためのコミュニケーションゲーム Hang Out King
    (情報処理学会ECシンポジウム2024)
  • 琵琶湖近辺に生息するクマはひょんなことから北海道で魚介を食らう
    (情報処理学会ECシンポジウム2024)
more...
Works (2):
  • ナレッジキャピタル The Lab. "わくわく" × 研究力 - 英会話はハートがすべてなんで!キャンユースピークイングリッシュ?
    山西良典, 松村耕平 2024 - 現在
  • ナレッジキャピタル The Lab. "わくわく" × 研究力 -「楽しい」に迫る人工知能
    山西良典, 辻野雄大 2022 - 2023
Education (4):
  • 2009 - 2012 Nagoya Institute of Technology Graduated School of Engineering Department of Computer Science and Engineering
  • 2007 - 2009 Nagoya Institute of Technology Graduated School of Engineering Department of Computer Science and Engineering
  • 2003 - 2007 Nagoya Institute of Technology Faculty of Engineering Department of Artificial Intelligence and Computer Science
  • - 2003 Aichi prefectural Koh high school General course
Professional career (1):
  • Ph. D. (Engineering) (Nagoya Institute of Technology)
Work history (7):
  • 2024/04 - 現在 Kansai University Faculty of Informatics Professor
  • 2020/04 - 2024/03 Kansai University Faculty of Informatics Associate Professor
  • 2018/04 - 2020/03 Ritsumeikan University College of Information Science and Engineering Lecturer
  • 2014/04 - 2018/03 Ritsumeikan University Department of Media Technology, College of Information Science and Engineering Assistant Professor
  • 2016/09 - 2017/03 University of British Columbia Laboratory of Computational Intelligence Visiting Assistant Professor
Show all
Committee career (39):
  • 2024/10 - 現在 IFIP International Conference on Entertainment Computing 2025 General Chair
  • 2023/05 - 現在 International Federation for Information Processing Technical Committees 14: National Representative
  • 2023/03 - 現在 電子情報通信学会 英文論文誌小特集編集委員会 編集委員
  • 2022/12 - 現在 情報処理学会 論文誌特集号編集委員 幹事
  • 2022/04 - 現在 情報処理学会エンタテインメントコンピューティング研究会 運営委員
Show all
Awards (48):
  • 2024/09 - 情報処理学会エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2024 対話発表賞 「ずっと俺のターン」は嫌っ!旅行計画を楽しむためのコミュニケーションゲーム Hang Out King
  • 2024/09 - 情報処理学会エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2024 レコメンデモ認定 琵琶湖近辺に生息するクマはひょんなことから北海道で魚介を食らう
  • 2024/09 - 情報処理学会エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2024 レコメンデモ認定 配役傾向にもとづく声優ネットワークの構築と分析
  • 2024/09 - 情報処理学会エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2024 一般セッション優秀賞 音楽ゲーム大会の選曲ルールに潜む最適選択についての数理的解明
  • 2024/09 - 情報処理学会エンタテインメントコンピューティングシンポジウム2024 一般セッション優秀賞 「ずっと俺のターン」は嫌っ!旅行計画を楽しむためのコミュニケーションゲーム Hang Out King
Show all
Association Membership(s) (8):
芸術科学会 ,  日本音響学会 ,  電子情報通信学会 ,  Association for Computing Machinery ,  The Japanese Society for Artificial Intelligence ,  Information Processing Society Japan ,  Japan Society of Kansei Engineering ,  Association for Computational Linguistics
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page