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J-GLOBAL ID:201401034736057697   Update date: Oct. 28, 2020

Tastanbekova Kuanysh

タスタンベコワ クアニシ | Tastanbekova Kuanysh
Affiliation and department:
Job title: Assistant Professor
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (1): Comparative and International Education, Language Policy in Education, Multicultural Education, International Education Policy
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2020 - 2024 ロシア型STREAM教育の構造と周辺諸国への波及に関する研究
  • 2019 - 2024 グローバル社会・多言語多文化社会に対応する日本の国語教育の再構築の基礎的研究
  • 2018 - 2023 校長のリーダシップ発揮を促進する制度的・組織的条件の解明と日本の改革デザイン
  • 2018 - 2022 Meanings and limits of multilingual education policy imn Central Asia
  • 2016 - 2020 国際バカロレアに対応する教員養成の国際比較研究
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Papers (15):
  • Tastanbekova,Kuanysh. Prestige, status, and esteem of educational occupation in Kazakhstan: temporal, regional and gender analysis of payroll data. Journal of Eastern European and Central Asian Research. 2020. 7. 2. 175-190
  • Tastanbekova,Kuanysh. ロシア連邦の教科書制度. 海外教科書制度調査報告書. 2020. 345-352
  • Tastanbekova,Kuanysh. Language education policy in Japan: problems of teaching Japanese as a second language and English as a foreign language. Pedagogy and Psychology. 2019. 41. 4. 12-22
  • Tastanbekova, Kuanysh, 秋本洋子, 荒井正. ウズベキスタンの教育・文化. 地理. 2019. 64. 767. 74-81
  • Tastanbekova,Kuanysh. Script Reform in Kazakhstan: Kazakh's Transition from a Cyrillic to a Latin Script. Eurasia Studies. 2018. 58. 20-25
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Books (5):
  • Student Engagement and Quality Assurance in Higher Education International Collaborations for the Enhancement of Learning, 1st Edition
    Routledge 2019 ISBN:9780429657740
  • Gendering Post-Socialism: Old Legacies and New Hierarchies
    Routledge 2018 ISBN:9781138296060
  • Globalization and Education Reform in Central Asia
    東信堂 2012
  • 『比較教育学事典』
    東信堂 2012
  • 『世界のシティズンシップ教育-グローバル時代の国民教育/市民育成』
    東信堂 2008
Lectures and oral presentations  (21):
  • 中央アジア諸国における多言語教育政策の可能性と限界-母語、国家語と英語の関係に焦点を当てて
    (第2回シンポジウム「地域社会と多文化共生」 2020)
  • Past, Present and Future of Multilingual Education Policy in Central Asia: is Mother Tongue Education still the right?
    (11th Asian Conference on Education 2019)
  • カザフスタンとウズベキスタンにおける母語教育権利保障の比較 -法規定と教育課程に焦点を当てて
    (日本比較教育学会第55回大会 2019)
  • Meaning and limitations of the Central Asian education research in Japan
    (Tsukuba Global Science Week 2018 2018)
  • 多言語教育政策の意義と限界ー中央アジア諸国の事例を通してー
    (54th Annual Conference of Japan Comparative Education Society 2018)
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Education (2):
  • 2005 - 2012 University of Tsukuba Doctoral Program in Educational Sciences
  • 1998 - 2003 Kazakh State University of International Relations and World Languages Course of Japanese Language
Professional career (2):
  • 博士号【教育学) (筑波大学)
  • PhD in Education (University of Tsukuva)
Work history (2):
  • 2013/05 - 現在 University of Tsukuba Faculty of Human Sciences Assistant Professor
  • 2003/09 - 2004/03 Kazakh State University of International Relations and World Languages Faculty of Oriental Philology teacher of Japanese language
Awards (1):
  • 2016/03 - 筑波大学教育学会 筑波大学教育学会研究奨励賞 『筑波教育学研究』第13号(2015年3月)に掲載された論文「カザフスタンの少数民族教育政策に関する一考察-教育スタンダードにおける言語教育の比重の分析を通して」が顕彰された。
Association Membership(s) (2):
JAPAN COMPARATIVE EDUCATION SOCIETY ,  The Japan Association for Central Asian Studies
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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