• A
  • A
  • A
日本語 Help
Science and technology information site for articles, patents, researchers information, etc.

Co-authoring Researcher

Co-inventing Researcher

Researcher similar to the Researcher

Article similar to the Researcher

Patent similar to the Researcher

Research Project similar to the Researcher

Article(J-GLOBAL estimation)

Patent(J-GLOBAL estimation)

Rchr
J-GLOBAL ID:201401036314523035   Update date: Feb. 17, 2025

ryutaro shintani

シンタニ リュウタロウ | ryutaro shintani
Clips
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Sociology of education
Research keywords  (5): 教育政策 ,  組織文化 ,  アメリカ教育改革 ,  教師教育 ,  professional learning communities
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2021 - 2024 学力格差是正に向けた就学前の包括的支援に関する日米比較研究
  • 2020 - 2024 https://kaken.nii.ac.jp/report/KAKENHI-PROJECT-20K20517/20K205172020hokoku/
  • 2018 - 2021 A Comparative Sociological Study for Building an Inclusive Education System to Include All Children
  • 2017 - 2021 米国のカリキュラム改革における学力保障の研究
  • 2014 - 2019 A Sociology Study on closing academic gaps of school children
Show all
Papers (32):
  • 新谷龍太朗. 米国における子育て支援のアウトリーチ-家庭訪問を行う非営利団体の評価指標と取り組み-. 同志社女子大学学術研究年報. 2025. 75. 29-39
  • 新谷龍太朗. 竹を用いた小学校中学年の社会科単元試案と指導法. 学術研究年報. 2024. 74. 49-54
  • 新谷龍太朗, 秋山みき. ウェルビーングを高める総合的な学習の時間 : コロナ禍を経験した中学2年生へのアンケート調査とフィールドワークから. 関西大学教職支援センター年報. 2023. 11-22
  • Ryutaro Shintani. Outreaching childcare support after the Covid-19. 2023. 23. 31-41
  • SHINTANI Ryutaro. A study of Career Education with Narrative approach-Case Study of the period for Integrated studies at 8th grade-. Bulletin of School Education Center. 2023. 8. 140-151
more...
MISC (18):
  • 新谷龍太朗. 書評 岡本工介著『ひとりぼっちのいない町をつくる』 これからの教育コミュニティづくりに向けて. 部落解放. 2024. 862. 72-73
  • 新谷龍太朗. 書評『地方教育行政とその空間-分権改革期における教育事務所と教員人事行政の再編』. 教育行財政研究. 2024. 51. 49-52
  • 竹井史, 新谷龍太朗. 「自然環境体験論」の意義と実際. 現代社会フォーラム. 2024. 20. 46-56
  • 福岡県教育庁教育振興部人権, 同和教育課. 温故知新の学校文化で人権教育の創造に挑戦する. 人権教育を基盤にした効果のある学校を実現するために. 2024. 24-24
  • 新谷龍太朗. 教育モデルで考える「インクルーシブ教育」. 未来にわたり住み続けたいまち-インクルーシブ・コミュニティ・プロジェクト2020アニュアルレポート. 2021. 44-44
more...
Books (13):
  • ひとりぼっちのいない町をつくる
    明石書店 2024 ISBN:9784750357690
  • インクルーシブな教育と社会:はじめて学ぶ人のための15章
    ミネルヴァ書房 2024 ISBN:9784623096558
  • インクルーシブ教育ハンドブック
    北大路書房 2023 ISBN:9784762832307
  • 現代アメリカ教育ハンドブック 第2版
    東信堂 2021 ISBN:9784798917399
  • 学力格差に向き合う学校 -経年調査からみえてきた学力変化とその要因- (シリーズ・学力格差 第3巻<学校編>)
    明石書店 2019
more...
Lectures and oral presentations  (40):
  • 地域におけるこどもの居場所支援〜子育て支援を取り巻く制度から地域福祉を読み解く〜
    (令和6年度きょうとこどもの城づくり事業 北部地域 2024)
  • 地域におけるこどもの居場所支援
    (令和6年度きょうとこどもの城づくり事業 南部地域 2024)
  • インクルーシブってなに?
    (2024年度 障がい福祉制度研修セミナー 2024)
  • こどもの居場所と地域 大人の工夫でできること
    (茨木市青少年健全育成研修会 2024)
  • こどもの居場所づくりと地域のつながり
    (令和5年度北河内地区教育委員会委員研修会 2024)
more...
Works (12):
  • 温故知新の学校文化で人権教育の創造に挑戦する
    ◎福岡県教育庁教育振興部人権同和教育課 2024 -
  • 書評『地方教育行政とその空間-分権改革期における教育事務所と教員人事行政の再編』
    2024 -
  • 「自然環境体験論」の意義と実際
    竹井史 2024 -
  • 教育モデルで考える「インクルーシブ教育」
    ◎タウンスペースWAKWAK 2021 -
  • 「社会調査の基礎」フィールドワーク
    ◎吉島紀江 2018 -
more...
Education (3):
  • 2008 - 2012 Osaka University Graduate School of Human Sciences Cultural Studies of Education
  • 2006 - 2008 the Open University of Japan Graduate School of Arts and Sciences Education Development Program
  • 1996 - 2000 Doshisha University Faculty of Law Political Sciences
Professional career (2):
  • 博士(人間科学) (大阪大学大学院)
  • 修士(学術) (放送大学大学院)
Work history (1):
  • 2023/04 - 現在 Doshisha Women's College of Liberal Arts Associate Professor
Committee career (14):
  • 2024 - 現在 高槻市立冠中学校区学校評議員 *
  • 2024 - 現在 門真市立門真小学校学校運営協議会 *
  • 2024 - 現在 門真市立第四中学校区学校評議員 *
  • 2024 - 現在 門真市立第三中学校学校評議員 *
  • 2023 - 現在 高槻市第四中学校 学校評議員
Show all
Association Membership(s) (5):
The Kansai Society for Educational Administration ,  Japan Association of American Education Studies ,  THE JAPAN EDUCATIONAL ADMINISTRATION SOCIETY ,  THE JAPANESE ASOCIATION FOR THE STUDY OF EDUCATIONAL ADMINISTRATION ,  THE JAPAN SOCIETY OF EDUCATIONAL SOCIOLOGY
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page