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J-GLOBAL ID:201401070805943471   Update date: Mar. 27, 2025

Ishida Minoru

イシダ ミノル | Ishida Minoru
Clips
Affiliation and department:
Research field  (1): Business administration
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2021 - 2025 消費者のサステナブルな価値構造と行動のメカニズムの解明
Papers (23):
  • Minoru Ishida. How Meaningful Gifts Evoke Positive Emotions. 2025. 104. 27-42
  • Minoru ISHIDA, Noriyuki SUYAMA, LUO WEIMING. Parasocial Relationship and Tolerance for Contradiction. 2024. 103. 15-30
  • Minoru Ishida, Koichi Katano. The Recollection Effect of Regional Attachment Through Autobiographical Memories. 2024. 103. 1-14
  • Minoru Ishida, Koichi Katano. Relationship Between Cooperative Corporate Organizations and Fundamental Workplace Skills. 2023. 101. 35-50
  • Minoru ISHIDA, Yijie WANG. Study on Effects of Interdependent Self and Extended Self on Place Attachment. KEIEI RONSHU. 2023. 100. 73-86
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MISC (10):
  • Minoru Ishida, Koichi Katano. The Impact of Autobiographical Memories of Travel on Future Travel Intentions. 2024. 152-171
  • 片野浩一, 石田実. ユーザー生成コンテンツと集合知形成のダイナミクス -ニコニコ動画コミュニティにおける「初音ミク」創作ネットワーク-. 日本マーケティング学会 カンファレンス2015プロシーディングス. 2015. 152-171
  • 石田実, 田中洋, 鈴木暁. メディア接触のコウホート効果に関する研究. 日本マーケティング学会. 2013. 34-41
  • 石田 実. 準対称性が成り立たないデータ行列の分解手法の提案(MDSとクラスター分析の新展開とその適用, 第32回 日本行動計量学会大会発表一覧). 行動計量学. 2005. 32. 1. 82-82
  • 石田 実. 準対称性が成り立たないデータ行列の分解手法の提案(MDSとクラスター分析の新展開とその適用). 日本行動計量学会大会発表論文抄録集. 2004. 32. 28-29
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Books (1):
  • Community Generation
    2017 ISBN:9784805111321
Lectures and oral presentations  (6):
  • Comparative Study of Consumer Sustainable Orientations in Japan and the United States
    (2024)
  • The Influence of Autobiographical Travel Memories on Future Travel Intentions
    (2024)
  • Corporate Awareness and Responses to Carbon Labeling
    (2024)
  • The Impact of Relationships with Place of Residence on Pro-environmental Behavior
    (2024)
  • カーボンラベル表示に対する消費者選好
    (日本マーケティング・サイエンス学会 2023)
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Education (4):
  • 2002 - 2010 University of Tsukuba
  • 2000 - 2002 University of Tsukuba
  • 1989 - 1991 東京工業大学大学院 理工学研究科 情報科学専攻(修士)
  • 1985 - 1989 Tokyo Institute of Technology School of Science Dept. of Information Science
Professional career (1):
  • 博士(経営学) (筑波大学)
Work history (4):
  • 2019/04 - 現在 Toyo University Faculty of Business Administration Department of Marketing Associate Professor
  • 2015/04 - 2019/03 Toyo University Faculty of Business Administration
  • 2004/11 - 2015/02 株式会社アークエンジン 代表取締役
  • 1991/04 - 2004/10 東京銀行
Awards (3):
  • 2019/03 - 電気通信普及財団 第34会電気通信普及財団賞入賞(テレコム社会科学賞) コミュニティ・ジェネレーション -「初音ミク」とユーザー生成コンテンツがつなぐネットワーク-
  • 2015/11 - 日本マーケティング学会 ベストペーパー賞 ユーザー生成コンテンツと集合知形成のダイナミクス -ニコニコ動画コミュニティにおける「初音ミク」創作ネットワーク-
  • 2013/11 - 日本マーケティング学会 ベストペーパー賞 メディア接触のコウホート効果に関する研究
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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