• A
  • A
  • A
日本語 Help
Science and technology information site for articles, patents, researchers information, etc.
Rchr
J-GLOBAL ID:201501030528746545   Update date: Jan. 16, 2025

Ota Masaya

オオタ マサヤ | Ota Masaya
Affiliation and department:
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (5): マーケティング ,  消費者行動 ,  ソーシャルプロダクツ ,  広告 ,  顧客満足
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2021 - 2023 A Study of Negative Consumer Reaction and its Mitigation on CRM
  • 2021 - 2022 CRM商品におけるコーズとパッケージ素材の関連性が消費者の商品選択に与える影響
  • 2018 - 2020 Effect of Fair-trade Information on Purchase Attitude
Papers (18):
  • 小池 博, 太田 壮哉, 長谷川 直樹. 中学校における不便性を取り入れた『地域貢献プログラム』による地域意識形成効果. 都市計画論文集. 2024. 59. 3. 1352-1358
  • Takao Iijima, Masaya Ota, Yusuke Sakata. Mitigating effect of providing specific information on consumers’ negative reactions to cause-related marketing. Journal of Fair Trade. 2023. 4. 1
  • 太田壮哉, 長谷川直樹, 小池博. 中学校での地域貢献活動プログラムによる地域の愛着・ 地域貢献意欲への影響分析. 都市計画論文集. 2022. 57. 3
  • 太田壮哉. CRM における有名人の推奨のネガティブな効果:日本人のミレニアル世代を対象として. 経営論集. 2022. 69. 4
  • Effect of Appeal of Social Products on Product Choice: Evidence from Japan. 2021. 33. 3. 338-349
more...
MISC (1):
  • 依田 浩敏, 金子 哲大, 大木 優, 寺井 仁, 勝瀬 郁代, 坂田 裕輔, 長谷川 徹也, 大箸 純也, 飯島 高雄, 太田 壮哉, et al. 特集 私の三冊. かやのもり : 近畿大学産業理工学部研究報告 : reports of School of Humanity-Oriented Science and Engineering, Kinki University. 2015. 23. 52-56
Books (4):
  • フェアトレードは甘くない
    Amazon Services International, Inc. 2023
  • 現代流通事典 第3版 (Hakuto management)
    白桃書房 2023 ISBN:4561652434
  • グローバル・マーケティング零
    2017
  • マーケティング零
    白桃書房 2015
Lectures and oral presentations  (9):
  • フェアトレード大学商品は好まれない-フェアトレード大学認証の必要性-
    (アジア市場経済学会 2018)
  • Does The Information Difference In Fair-Trade Products Change The Consumers' Purchasing Behavior
    (J.I.S.R.I. e-ASIA 2016 2016)
  • 些細なことが私たちの行動を変えている
    (近畿大学産業理工学部公開講座 2016)
  • 若者視点からの飯塚本町商店街
    (飯塚市中心商店街調査結果報告会 2016)
  • Consumer Satisfaction Communication: Required Communication in the Times When Information Distribution about Product’s Evaluation is Fast
    (日本流通学会第28回全国大会 2014)
more...
Professional career (1):
  • 博士(経営学) (明治大学)
Association Membership(s) (5):
THE CITY PLANNING INSTITUTE OF JAPAN ,  JAPAN SOCIETY OF DISTRIBUTIVE SCIENCES ,  JAPAN SOCIETY OF MARKETING AND DISTRIBUTION ,  JAPAN ASSOCIATION FOR CONSUMER STUDIES ,  JAPAN ACADEMY OF ADVERTISING
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page