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J-GLOBAL ID:201501080201475839   Update date: Mar. 26, 2024

Yamaguchi Keiko

ヤマグチ ケイコ | Yamaguchi Keiko
Affiliation and department:
Job title: Associate professor
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (1): Marketing Science
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2019 - 現在 サービスの生産性向上に関する基礎原理の探求
  • 2020 - 2024 An attempt to clarify the mechanism of customer experience formation in online shopping environments
  • 2022 - 2023 デジタル貨幣の保有感および支払い行為の実感の向上を目的としたスマートフォンの振動デザイン開発
  • 2020 - 2023 Quantification of Prevalent Phenomena to Enable Sustainable Society and Fashion Continuance
  • 2017 - 2019 買い物目的抽出モデルの開発と買い物目的が店舗選択行動に与える影響の研究
Papers (7):
  • Satoshi Takahashi, Keiko Yamaguchi, Asuka Watanabe. A Novel Approach to Analyze Fashion Digital Library from Humanities. Towards Open and Trustworthy Digital Societies. ICADL 2021. Lecture Notes in Computer Science. 2021. 13133. 179-194
  • Keiko Yamaguchi, Hiroshi Kumakura. Bayesian network analysis of fashion behavior. Advanced Studies in Classification and Data Science. 2020. in press
  • 山口 景子. 買い物目的を考慮した店舗選択行動モデル構築に向けての諸問題. オペレーションズ・リサーチ:経営の科学. 2018. 63. 4. 243-245
  • Keiko Yamaguchi, Makoto Abe. Analyzing antecedent factors of cognitive dissonance using e-commerce data. Advances in Consumer Research. 2016. 44. 369-374
  • Keiko yamaguchi. Analysis of dynamic purchase quantity decisions considering changes in consumers' states of mind. Journal of Marketing Science. 2015. 23. 1. 61-78
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MISC (4):
  • Keiko Yamaguchi, Hiroshi Yamada, Tetsufumi Fujita, Shintaro Hanatani. Co-Creation in Loyalty Programs: Exploring the Impact on Shopping Behaviors and Customer Loyalty Using Online and Field Experiments. SSRN Electronic Journal. 2023
  • Keiko Yamaguchi, Satoshi Takahashi. In-the-wild vibrotactile sensation: Perceptual transformation of vibrations from smartphones. arXiv. 2023
  • Satoshi Takahashi, Keiko Yamaguchi, Asuka Watanabe. CAT STREET: Chronicle Archive of Tokyo Street-fashion. arXiv. 2020
  • 山口 景子. 統計学と「ビッグデータ」マーケティング. ECO-FORUM. 2017. 32. 3. 24-31
Books (1):
  • 統計と日本社会
    東京大学出版会 2019
Lectures and oral presentations  (19):
  • 生成AIの導入によるマーケティングの最新動向と今後
    (日本弁理士会東海会開設日記念「知的財産セミナー2024」 2024)
  • ありのままを着飾る:肌見せファッションの変遷とファッションスタイルとの関連性分析
    (日本マーケティング・サイエンス学会第114回研究大会 2023)
  • ファッション雑誌を着る?ファッション雑誌で着る?ストリートスナップを用いたファッションの受容分析
    (日本マーケティング・サイエンス学会第114回研究大会 2023)
  • 個客型キャンペーンへの参加準備行動が目標達成に与える影響の研究
    (日本マーケティング・サイエンス学会第114回研究大会 2023)
  • Does Self-declaration of Goals Change Customersʼ Shopping Behaviors? Effects of New Campaign Formats on Customers in Field Experiments
    (Japan Institute of Marketing Science 110th Conference 2021)
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Education (3):
  • 2006 - 2014 The University of Tokyo Graduate School, Division of Economics
  • 2004 - 2006 The University of Tokyo Graduate School, Division of Economics
  • 2000 - 2004 The University of Tokyo Faculty of Economics
Professional career (1):
  • Ph.D. (Economics) (The University of Tokyo)
Work history (5):
  • 2019/04 - 現在 Nagoya University Graduate School of Economics Associate Professor
  • 2017/04 - 2019/03 Tokyo University of Science School of Management Junior Associate Professor
  • 2016/08 - 2017/03 GiXo Ltd.
  • 2011/03 - 2016/05 MarketShare LLC.
  • 2006/04 - 2011/02 INTAGE Inc.
Committee career (3):
  • 2023/10 - 現在 Science Council of Japan Associate Member
  • 2019/07 - 現在 日本マーケティング・サイエンス学会 研究委員
  • 2018/05 - 2019/12 ISO/TC225国内委員会 兼 マーケティング・リサーチ規格認証協議会 学識経験者委員
Awards (1):
  • 2013/12 - Japan Institute of Marketing Science Award for Younger Scientist
Association Membership(s) (5):
Association for Consumer Research ,  American Marketing Association ,  INFORMS ,  THE JAPANESE SOCIETY FOR ARTIFICIAL INTELLIGENCE ,  THE JAPAN INSTITUTE OF MARKETING SCIENCE
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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