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J-GLOBAL ID:201501085303176935
Update date: Nov. 14, 2024
Aramaki Keiko
アラマキ ケイコ | Aramaki Keiko
Affiliation and department:
Job title:
Professor
Other affiliations (1):
-
Northeast Normal University, NENU
Visiting Professor
Research field (2):
Education - general
, Educational technology
Research theme for competitive and other funds (1):
- 2022 - 2027 教員養成の質的高度化に向けた専門職課程のカリキュラム開発と大学教員の専門職性開発
Papers (19):
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荒巻 恵子, 岸 学, 下田 誠, 望月 耕太. 項目反応理論による専門性開発ニーズ尺度の項目母数と特徴. 帝京大学高等教育開発センターフォーラム = Forum of the Center for Teaching and Learning Teikyo University. 2023. 10. 1-15
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ARAMAKI Keiko, SHIMODA Makoto, MOCHIZUKI Kota, MITSUISHI Hatsuo, MATSUDA Keiji. Professional Development Unique to University of Teacher Education: Case Study of the HATO Project. 2022. 73. 639-653
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SHIMODA Makoto, ARAMAKI Keiko, MOCHIZUKI Keita, MITSUISHI Hatsuo, MATSUDA Keiji. Professional Development of Academic Faculty and Administrative Staff at Universities of Teacher Education and University Faculties of Education: Focusing on Collaboration with Academic Faculty and Administrative Staff. Research Center for Education in the Next Generation. 2022. 73. 619-638
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Keiko Aramaki, Makoto Shimoda, Kota Mochizuki, Hatsuo Mitsuishi, Keiji Matsuda. Professional Development among Universities of Education in Japan: Restructuring the Teacher Competence Framework. World Education Research Association Focal Meeting 2020+1. 2021
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荒巻 恵子. インクルーシブ教育学におけるカリキュラム開発研究 : 教職課程における「データサイエンス入門」. 帝京大学大学院教職研究科年報 = Annals of the Graduate School of Teacher Education, Teikyo University. 2021. 12. 61-80
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MISC (60):
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町支, 大祐, 荒巻, 恵子. 教師が自らを見つめなおすリフレクション -2023年度帝京大学教職大学院公開授業-. 帝京大学大学院教職研究科年報. 2024. 15. 97-101
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建部, 豊, 荒巻, 恵子, 上床, 肇, 高城, 健, 高崎, 裕之, 細谷, 友紀子, 山田, 晋作, 山本, 侑弥. 変化する社会と学校教育の役割4. 帝京大学大学院教職研究科年報. 2024. 15. 47-77
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魚山, 秀介, 荒巻, 恵子, 上床, 肇, 高城, 健, 高崎, 裕之, 山本, 侑弥, 内田, 優希, 鈴木, 規愛, 萩原, 翔平, 飯島, 颯朔, et al. 2023年度・海外学校教育実地研究〈ダラム・ロンドン〉報告. 帝京大学大学院教職研究科年報. 2024. 15. 103-133
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荒巻 恵子. 社会の多様性と学校教育-特集 社会の多様性と学校教育. 教育展望 / 教育調査研究所 [編]. 2024. 70. 3. 4-10
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山田 晋作, 荒巻 恵子, 石井 卓之. AIを用いた協働学習アプリの授業研究-キャリア教育における「自己の位置」の視覚化-. 日本教育工学会研究報告集. 2023. 2023. 4. 141-148
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Books (7):
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T-SEDA Collective (2023) Toolkit for Systematic Educational Dialogue Analysis (T-SEDA): A resource for inquiry into practice. v.9.
University of Cambridge. http://bit.ly/T-SEDA. 2024
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子どもと教師のウェルビーイングを実現するカリキュラム・マネジメント
ぎょうせい 2024 ISBN:4324113785
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Teacher for Scheme Educational Dialogue Analysis (T-SEDA) V8a: Japanese version.
University of Cambridge. http://bit.ly/T-SEDA. 2023
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教師をめざす学生のための教育情報リテラシー15日間 : 教職をめざす学生必携!パートIII
現代図書 2023
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ユネスコ・教育を再考するーグローバル時代の参照軸ー
学文社 2022 ISBN:9784762031960
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Lectures and oral presentations (78):
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Sciences and ICT literacy
(Northeast Normal University, Changchun, China 2024)
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英国におけるレッスン・スタディの展開
(日本教育方法学会第60回記念大会 2024)
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Significance and Direction of Educational Research in an Era of International Change; Considering the Future of Education through UK-China Joint ResearchSignificance and Direction of Educational Research in an Era of International Change; Considering the Future of Education through UK-China Joint Research
(The 60th NASEM Symposium, Venue; Hokkaido University; Sapporo 2024)
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Educational Dialogue Meta-Analysis; Japanese Student Teacher's Lesson Study
(BERA Conference 2024 and WERA Focal Meeting 2024)
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A New Framework for Decision-Making Research Using a Phenomenological Approach
(2024)
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Professional career (3):
- Md A.E (The University of Tokyo)
- Md A.E (University of Tsukuba)
- Md A (Waseda University)
Work history (3):
- 2023/11 - 現在 Northeast Normal University, NENU, CHINA Visiting Professor
- 2020/04 - 現在 Teikyo University Graduate School of Teacher Education Professor
- 2020/04 - 2023/03 Tokyo Gakugei University Center to Support Partnership in the Advancement of Teacher Education Specially-appointed Professor
Committee career (2):
- 2022 - 現在 CIEC 国際活動委員会
- 2018/04 - 2020/05 日本教職大学院協会 企画・広報委員会
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