Rchr
J-GLOBAL ID:201601002909405641   Update date: Sep. 02, 2024

Lisa Katsuma

カツマ リサ | Lisa Katsuma
Affiliation and department:
Job title: Lecturer
Research field  (2): Educational psychology ,  Tertiary education
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2024 - 2028 文脈を考慮した攻撃性の機能差と感情機能との関係における情動粒度の効果の検討
  • 2017 - 2023 児童の攻撃性の構造関係と共感の関連についての幸福な加害現象からの検討
Papers (27):
  • 鈴木国威, 勝間理沙. 情動語を用いない情動粒度の測定法のための予備的調査. 就実大学大学院教育学研究科紀要. 2023. 8. 11-21
  • SATO Machi, NAKANISHI Katsuhiko, KATSUMA Lisa, FUJITA Fuka, ONO Mariko. Experiences of becoming a university student during COVID-19: Interviews with the class of 2020. Nagoya Journal of Higher Education. 2023. 23. 161-182
  • Nakanishi, Katsuhiko, Katsuma, Lisa, Sato, Machi. <Articles by the Center Staff and Research Fellows>Designing a student survey to capture student experience during the covid pandemic: Overview of the student survey questions conducted in 2020. Kyoto University Researches in Higher Education. 2021. 27. 117-129
  • 勝間理沙. アメリカ(特集 いじめ再考)-(海外のいじめ問題対応). 児童心理. 2018. 72. 614-619
  • 勝間理沙. 児童期における攻撃性の構造的関係測定尺度の開発-尺度原版の完成と信頼性および妥当性の予備的検討-. 発達研究 (発達科学研究教育センター紀要). 2016. 50. 41-52
more...
Books (3):
  • 心理学I・その理論と方法
    川島書店 2011
  • うつ病予防教育 -小学校から始めるメンタルヘルス・プログラム-
    東山書房 2007
  • 学校でできる 心理学を取り入れた生活習慣病予防プログラム
    東山書房 2006
Lectures and oral presentations  (37):
  • 一対比較法を用いた情動粒度の測定法の開発
    (日本心理学会第87回大会 2023)
  • 大学生のコロナ禍の大学での学びや生活における主体的な活動や葛藤経験とアイデンティティとの関係-2020年度入学生に着目して-
    (日本パーソナリティ心理学会第32回大会 2023)
  • Image of University and its Impact on Students’ Life with COVID-19: A survey study of Japanese undergraduate students.
    (Higher Education Research Association, HERA 2023 2023)
  • 大学生のコロナ禍での経験とアイデンティティ形成との関係-2020年度入学生と2021年度入学生との比較-
    (日本パーソナリティ心理学会第31回大会 2022)
  • コロナ禍で経験された大学での学びと学生生活 -2020年度入学生に着目して-
    (大学教育学会2022年度課題研究集会 2022)
more...
Professional career (1):
  • 博士(学術) (兵庫教育大学大学院 連合学校教育学研究科)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page