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J-GLOBAL ID:201601003454524775   Update date: Nov. 14, 2024

TERUYA Shota

テルヤ ショウタ | TERUYA Shota
Affiliation and department:
Job title: 准教授
Research field  (4): Education - general ,  Education - general ,  Education - general ,  Education - general
Research keywords  (6): educational system and organization ,  School Education ,  district leadership ,  school improvement, school reform ,  educational administration, educational leadership ,  school administration, school management, school leadership
Research theme for competitive and other funds  (14):
  • 2024 - 2028 Comparative research on district support system for continuous professional development of school principal
  • 2022 - 2027 校長のリーダーシップ発揮を促進する校長の社会ネットワークの構造とその構築
  • 2019 - 2023 システム・アプローチによる持続的な学校改善の取り組みに関する米国調査研究
  • 2018 - 2023 校長のリーダーシップ発揮を促進する制度的・組織的条件の解明と日本の改革デザイン
  • 2017 - 2021 移民等の児童生徒の学力向上を実現する学校経営環境の日米星比較研究
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Papers (25):
  • Shota TERUYA. Role of the Districy Central Office in Creating Democratic Schools in the U. S.: An Analysis of the Transformation of the Duties and Professional Standards for Principal Supervisors. Bulletin of thr Japan Educational Administration Society. 2024. 50. 66-84
  • Shota TERUYA. The Characteristics and Issues of Qualitative Research Approaches in Educational Administration Studies. Journal of JASEA. 2023. 65. 202-211
  • Shota TERUYA. How Does the CSTI Policy Package Understand Diverse Characteristics of Studens and Redesign Schools to Support Them?. 2023. 48. 3-13
  • KOZUMA, Shinjiro, UEDA, Midori, TAKAHASHI, Nozomu, TERUYA, Shota. A Case Study of the Journey of the Principalship in the U.S., U.K., and Oceania : How professional development is being pursued before and after the appointment. 2022. 7. 12-41
  • Hiroshi SATO, Midori UEDA, Saiko SADAHIRO, Kaori SUETOMI, Nozomu TAKAHASHI, Shota TERUYA, Michiyo NISHINO. Professional Standard for Principals in the United States of America, the United Kingdom, Australia, and New Zealand: Characteristics of Each Country and Challenges for Japan. 2021. 63. 170-181
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MISC (13):
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Books (40):
  • 最新教育キーワード : 165のキーワードで押さえる教育
    時事通信出版局,時事通信社 (発売) 2024 ISBN:9784788719019
  • 「復帰」50年と沖縄経済
    編集工房 東洋企画 2023 ISBN:9784909647542
  • 新・教育制度論[第2版]
    ミネルヴァ書房 2023 ISBN:9784623095414
  • 『教育原理・教職原論(新・教職課程演習第1巻)
    協同出版 2021
  • 『実践教育法規2021』
    2021
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Lectures and oral presentations  (25):
  • 学校という「組織」の成り立ちと教育経営学研究の課題-インタビューデータの再分析を通して-
    (日本教育経営学会第64回大会(九州大学) 課題研究 2024)
  • 校長職のjourneyに関する米・英・NZ・豪州の事例検討-校長職任用以降、professional developmentがいかに図られているか-
    (日本教育経営学会第62回大会(上越教育大学) 2022)
  • 学校管理職スタンダードに関する国際比較研究-テキストマイニングの結果を参照して-
    (日本教育経営学会第61回大会(広島大学) 2021)
  • 教育経営と学校経営に関する国際比較研究-アメリカ、イギリス、オーストラリア、ニュージーランド-
    (2020)
  • 校長職のJourneyに関する米・英・NZ・豪州の事例検討-校長職任用以前にprofessional developmentがいかに図られているか-
    (2020)
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Education (3):
  • 2010 - 2010 筑波大学大学院 人間総合科学研究科(博士後期課程) 教育基礎学専攻
  • 2004 - 2010 筑波大学大学院 人間総合科学研究科(一貫制博士課程) 教育学主専攻
  • 2000 - 2004 筑波大学 第二学群 人間学類 教育学専攻
Professional career (1):
  • 修士(教育学) (筑波大学大学院人間総合科学研究科)
Work history (14):
  • 2020/09 - 現在 Okinawa International University College of Economics and Environmental Policy Department of Economics
  • 2024/07 - 2025/03 University of Tsukuba
  • 2020/09 - 2022/02 茨城大学大学院 教育学研究科 非常勤講師
  • 2020/04/01 - 2020/09 常磐短期大学 非常勤講師
  • 2016/04 - 2020/09 茨城大学大学院 教育学研究科 教育実践高度化専攻 准教授
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Committee career (15):
  • 2023/05 - 現在 沖縄県立辺士名高等学校 学校評議員
  • 2023/03 - 現在 うるま市教育振興推進委員会 副委員長
  • 2021/04 - 現在 沖縄県公立学校教員育成協議会 委員
  • 2024/07 - 2027/06 日本教育経営学会 紀要編集委員会 委員
  • 2024/06 - 2027/06 日本教育経営学会 理事
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Awards (1):
  • 2010/02 - 筑波大学大学院人間総合科学研究科ティーチングフェロー優秀賞
Association Membership(s) (6):
American Educational Research Association ,  The Academic Society for Education of the University of Tsukuba ,  The Japan Society for Educational System and Organization ,  Japanese Educational Research Association ,  The Japan Educational Administration Society ,  The Japanese Association for the Study of Educational Administration
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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