Rchr
J-GLOBAL ID:201601006117708723   Update date: Apr. 10, 2024

Kamihara Yoshihiro

カミハラ ヨシヒロ | Kamihara Yoshihiro
Affiliation and department:
Research field  (1): Physical and health education
Research keywords  (2): 学習過程の組織化 ,  教師の言語的相互作用
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2021 - 2022 幼小連携における適時型入学体験活動の試み:STEAM教育教材の活用を通して
  • 2021 - 2022 Society5.0時代を生きぬく子どもを育成する小学校カリキュラムデザイン:PBL(Problem Based Learning)をベースとした教科学習の創造
  • 2016 - 2020 A study of the relevance to teacher's verbal interaction during physical education classes in elementary schools
  • 2012 - 2015 A Study of the Relevance to Teacher's Verbal Interaction during Physical Education Classes
Papers (19):
  • 小西翔太, 上原禎弘. 小学校体育授業における運動有能感の下位児に関する事例的検討. 兵庫教育大学学校教育学研究. 2023. 36. 175-188
  • 王建国, 谷尾康太, 上原禎弘. 教員養成段階における体育授業観に関する研究-教育大学を事例に-. 兵庫教育大学学校教育学研究. 2023. 36. 149-154
  • 谷尾康太, 堀祥三, 上原禎弘. 小学校体育授業における教師の言語的相互作用に関する研究-表現運動の事例を対象にして-. 兵庫教育大学学校教育学研究. 2022. 35. 73-80
  • 宮脇せりあ, 谷尾康太, 上原禎弘. 小学校表現運動における教師の言葉かけの検討-教職経験年数3年の男性教師2名の事例を対象に-. 兵庫教育大学学校教育学研究. 2022. 35. 171-179
  • 中西智治, 上原禎弘. ラケットを用いた打運動(ストローク)の正確性の経年的変化-小学校男子児童を対象にして-. 兵庫教育大学学校教育学研究. 2022. 35. 123-129
more...
MISC (1):
  • A study of the relevance to teacher verbal interaction in physical education classes in elementary schools: explanation of "grammar" in physical education classes to enhance learning results. Japanese journal of sport education studies. 2005. 25. 197-202
Lectures and oral presentations  (15):
  • 中学校体育授業における男女共習が学習成果及び学習意欲に及ぼす影響
    (日本教育実践学会第26回研究大会 2023)
  • 中学校剣道授業における攻防学習とタブレット端末活用の有効性に関する研究
    (日本教育実践学会第26回研究大会 2023)
  • 初任教師の「体育の授業における知識」に関する事例研究
    (日本教育実践学会第25回研究大会 2022)
  • 体育授業における教師の言語的行動が学習成果に及ぼす影響-言語的行動に対する介入・実験的授業の分析を通して-
    (日本教育実践学会第25回研究大会 2022)
  • 小学校体育授業における教師の言語的相互作用の適切性に関する研究-中堅教師を対象とした介入・実験的授業を通して-
    (日本教育実践学会第25回研究大会 2022)
more...
Professional career (2):
  • 修士 (鳴門教育大学)
  • 博士(学校教育学) (兵庫教育大学連合大学院)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page