Kumiko Kiuchi. Tweaking Misogyny or Misogyny Twisted: Beckett’s Take on “Aristotle and Phyllis” in Happy Days. New Directions in Irish and Irish American Literature. 2021. 91-105
Kumiko Kiuchi. Why Is ‘Listener’ Named ‘Souvenant’? The Role of the Spectator in a Bilingual Reading of That Time/Cette fois. Themes in Theatre. 2021. 12. 97-110
木内 久美子. 性差・位置関係・傍観・見世物性 : サミュエル・ベケット『しあわせな日々』を「アリストテレスとピュリス」の図像から読み解く. Polyphonia = ポリフォニア : FLS言語文化論集 : FLS studies in languages and cultures. 2018. 10. 1-28
Kumiko Kiuchi. Finding a Form for the Speechless. Samuel Beckett Today - Aujourd'hui. 2017. 29. 2. 325-336
木内 久美子. 初期ベケットにおける「擬人化」の問題 : 「剽窃」の模倣の実践から「擬人化」批判へ-'Anthropomorphism' in Beckett's Early Writings : From an Imitator of 'Plagiarism' to a Critic of 'Anthropomorphism'. Polyphonia = ポリフォニア : FLS言語文化論集 : FLS studies in languages and cultures. 2014. 6. 21-52