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J-GLOBAL ID:201601013897833466   Update date: May. 17, 2024

KIKUMORI MAI

キクモリ マイ | KIKUMORI MAI
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (7): Social interaction ,  Consumer-generated information ,  Electronic word of mouth(e-WOM) ,  Word of Mouth(WOM) ,  Consumer behavior ,  Marketing ,  Word of Mouth(WOM), Electronic word of mouth(e-WOM), Consumer-generated information
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2023 - 2027 文化的価値観が消費者間および企業間のクチコミ行動に及ぼす影響
  • 2024 - 2025 ソーシャルメディア・インフルエンサーの影響力に対する国際比較
  • 2018 - 2023 消費者間のクチコミ行動と企業間の推奨行動における制御焦点の効果
  • 2016 - 2018 Effects of Electronic Word-of-mouth on Consumer Behavior: Focusing on the Strength of Positive and Negative Messages
Papers (18):
  • Mai Kikumori, Ryuta Ishii. Electronic word-of-mouth (e-WOM) generation in the book-to-movie adaptation: A comparison of original novel fans and non-novel readers. Quarterly Journal of Marketing. 2024. Advance online publication
  • Changju Kim, Mai Kikumori, Aekyoung Kim, Jungkeun Kim. How Do Moral Judgment and Saving Face Interact with Positive Word-of-Mouth regarding Counterfeit Luxury Consumption?. Journal of Global Fashion Marketing. 2024. 15. 2. 253-269
  • Does B2B WOM Usage Matter to Channel Relationship Performance? The Roles of Organizational Culture and Psychic Distance. Industrial Marketing Management. 2023. 114. 286-296
  • Ryuta Ishii, Mai Kikumori. Word-of-Mouth in Business-to-Business Marketing: A Systematic Review and Future Research Directions. Journal of Business & Industrial Marketing. 2023. 38. 13. 45-62
  • The Impact of Cultural Customization on the Ease of Use of Global Companies’ Web Sites. 2020. 40. 1. 56-67
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MISC (2):
  • 菊盛真衣. 読み解く経済. 信濃毎日新聞. 2023
  • 菊盛真衣. やさしい経済学「ネット口コミを読み解く」. 2019
Books (3):
  • マーケティングの力:最重要概念・理論枠組み集
    有斐閣 2023 ISBN:9784641166134
  • 消費者行動論
    創成社 2022
  • eクチコミと消費者行動:情報取得・製品評価プロセスにおけるeクチコミの多様な影響
    千倉書房 2020 ISBN:9784805111932
Lectures and oral presentations  (19):
  • An Empirical Examination of The Relationship Between Export Market Orientation and Export Channel Performance
    (2024 Global Fashion Management Conference, Global Alliance of Marketing and Management Associations 2024)
  • 海外市場志向の有効性:企業間クチコミで紹介された現地流通業者の役割
    (日本商業学会 全国研究大会 2024)
  • インフルエンサーのフォロワー数が消費者の購買意図に及ぼす影響:日英星3か国消費者調査を通じて
    (日本消費者行動研究学会 第68回コンファレンス 2024)
  • SNSインフルエンサーの視線と消費者のブランド評価:制御焦点理論の適用
    (日本マーケティング・サイエンス学会 第114回研究大会 2023)
  • Export market orientation and export performance: The role of channel partners referred by word-of-mouth
    (2023 KSMS International Conference 2023)
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Education (3):
  • Keio University Business and Commerce Marketing
  • Keio University Faculty of Business and Commerce
  • Keio University Graduate School, Division of Commerce
Professional career (3):
  • 博士(商学) (慶應義塾大学)
  • M.A. in Marketing (Keio University)
  • 学士 (慶應義塾大学)
Work history (2):
  • 2017/04 - 現在 Ritsumeikan University Faculty of Business Administration, Associate Professor
  • 2016/04 - 2017/03 Toyo University Department of Marketing, Faculty of Business Administration, Assistant Professor
Committee career (11):
  • 2023/05 - 現在 日本商業学会 IJMD編集委員
  • 2021/04 - 現在 日本マーケティング学会 アソシエイトエディター
  • 2021/04 - 現在 日本消費者行動研究学会 幹事
  • 2019/05 - 2023/05 日本商業学会 国際企画委員
  • 2022/09 - 2022/12 消費者庁 ステルスマーケティングに関する検討会 委員
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Awards (16):
  • 2024/03 - 立命館大学経営学部 研究成果表彰制度 奨励賞(研究成果の国際発信)
  • 2023/12 - Top Downloaded Article with 10K+ downloads in one year (Journal of Business & Industrial Marketing), Word-of-Mouth in Business-to-Business Marketing: A Systematic Review and Future Research Directions Word-of-Mouth in Business-to-Business Marketing: A Systematic Review and Future Research Directions
  • 2023/11 - 2023 KSMS International Conference Best Conference Paper Award (2023 KSMS International Conference) Export market orientation and export performance: The role of channel partners referred by word-of-mouth
  • 2021/05 - 日本商業学会 日本商業学会奨励賞 eクチコミと消費者行動:情報取得・製品評価プロセスにおけるeクチコミの多様な影響
  • 2018/10 - 日本マーケティング学会 マーケティング・ジャーナル ベストペーパー賞
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Association Membership(s) (4):
日本マーケティング学会 ,  Japan Institute of Marketing Science ,  Japan Association for Consumer Studies ,  Japan Society of Marketing and Distribution
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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