Rchr
J-GLOBAL ID:201601016336070519
Update date: Jan. 16, 2025 CHIKAKO NAGAOKA
ナガオカ チカコ | CHIKAKO NAGAOKA
Affiliation and department: Research field (2):
Learning support systems
, Educational technology
Research keywords (5):
Open Education
, Learning Management System
, Standardization/Modularization
, ユーザーインターフェース
, 教育工学
Research theme for competitive and other funds (12): - 2021 - 2024 ARCS動機付モデルを活用した心身の状況に応じた個別遠隔健康支援プログラムの開発
- 2021 - 2024 多様なICTツール上の学習活動を集約・構造化・可視化するシステムの構築
- 2017 - 2023 Construction of a learning support environment for the acquisition of independent e-portfolio composition and utilization skills in lifelong learning
- 2020 - 2023 知的技能の問題作成と類題作成を支援するシステムの設計・開発
- 2016 - 2022 Design and development of a system to accelerate information sharing on LMSs and activate learning by connecting SNSs
- 2017 - 2020 Development of competency and learning management system for clinical nurses in the initial disaster
- 2017 - 2020 English Title3
- 2016 - 2019 Building LMS and e-portofolio use case DB for disseminating ICT utilization in education
- 2016 - 2019 English Title1
- 2016 - 2019 English Title2
- 2014 - 2018 Construction and practice of e-portfolio system to support skill improvement in lifelong learning
- 2016 - 2017 English title4
Show all
Papers (10): -
長岡千香子, 不破崇行, 喜多敏博, 平岡斉士, 中野裕司, 鈴木克明. Zoomミーティング上の出席・投票情報を統合しLRSへ送信するMoodleプラグインの開発. 教育システム情報学会論文誌. 2022. 39. 3
-
The Development of the System "M-Pla" which Integrates Learning Logs on Commercial Services such as Twitter to LMS and Exports them to LRS. 2021. 7. 2. 9-18
-
Toshihiro Kita, Chikako Nagaoka, Naoshi Hiraoka, Tamás Molnár. Development of a Moodle UI Using LINE Chat for Casual Learning as a Part of a Learner Assistive LMS. IEEE International Conference on Teaching, Assessment, and Learning for Engineering(TALE). 2020. 927-929
- T. Kita, C. Nagaoka, N. Hiraoka, M. Dougiamas. Implementation of Voice User Interfaces to Enhance Users’ Activities on Moodle. 2019 4th International Conference on Information Technology (InCIT), Bangkok, Thailand. 2019. 104-107
- 天野慧, 長岡千香子, 喜多敏博, 都竹茂樹, 鈴木克明, 平岡斉士. Development of a Digital Badge Add-on for Linking with Individual Learners’ Information and Publishing to Others. 教育システム情報学会誌. 2019. 36. 1. 28-33
more... MISC (30): -
長岡千香子, 古川雅子, 孫媛, 林正治, 朝岡誠, 重田勝介, 武田俊之, 山地一禎. Open Educational Resources(OER)の集約・理解促進を目指したガイドラインの作成. 情報知識学会誌. 2024. 34. 4. 369-372
-
長岡千香子, 古川雅子, 孫媛, 林正治, 朝岡誠, 重田勝介, 武田俊之, 山地一禎. 国内の学習教材を横断的に検索できるOERリポジトリ試行版の構築. 日本教育工学会研究報告集. 2024. 2024. 3. 279-283
-
Development of a System to Cross-search Open Courseware by Multiple Institutions. IPSJ Technical Report (Web). 2024. 2024-CLE-42. 18. 1-4
-
長岡千香子, 古川雅子, SunYuan, 山地一禎. 学習者の立場に応じた必須スキルを学習するためのコンテンツ提示機能の開発. 情報処理学会 教育学習支援情報システム(CLE)研究会. 2023
-
長岡千香子. OER 横断検索リポジトリ構築の概要. Open Education Japanセミナー. 2023
more... Books (1): - Teaching in a digital age
Lectures and oral presentations (4): -
オープンバッジの活用に向けた利用目的の整理と情報提供ポータルの構築
(大学ICT推進協議会2024年度年次大会 2024)
-
オープンエデュケーションがひらくオンライン教育の未来
(第一回量子技術高等教育拠点ユーザーフォーラム 2024)
-
RDMkit-jp:研究データ管理(RDM)の知識や情報を共有するサービス
(トーゴ-の日シンポジウム2024 2024)
-
The Challenge to Integrate Open Badges to Utilize Open Science Platforms in A Case Study: Enhancing Identity Assurance through Verifiable Credentials.
(European Identity and cloud conference 2024 2024)
Professional career (3): - Bachelor(Literature) (Doshisha University)
- Master(Human and Environment) (Kyoto University)
- PhD (Liberal Arts) (Kumamoto University)
Work history (5): - 2022/04 - 現在 National Institute of Informatics Research Center for Open Science and Data Platform (RCOS)
- 2022/01 - 2022/03 Kumamoto University Graduate School of Social and Cultural Sciences
- 2017/03 - 2021/12 Kumamoto University Research Center for Instructional Systems
- 2016/04 - 2017/03 熊本大学大学院 社会文化科学研究科 教授システム学専攻
- 2014/05 - 2016/03 熊本大学附属減災型社会システム実践研究教育センター 特定事業研究員
Committee career (2): - 2022/04 - 現在 オープンアクセスリポジトリ推進協会 コンテンツ流通促進作業部会委員
- 2024/04 - 情報処理学会CLE研究会 運営委員
Awards (3): - 2022/05 - 大学ICT推進協議会 最優秀ポスター賞 公開オンラインコースを自組織で活用するために必要な環境・教育スキル育成の検討
- 2019/02 - Moodle Association of Japan Best Moodle Innovation Second Prize Progress Icon
- 2016/12 - AXIES Poster Award
Association Membership(s) (3):
情報知識学会
, JAPANESE SOCIETY FOR INFORMATION AND SYSTEMS IN EDUCATION
, JAPAN SOCIETY FOR EDUCATIONAL TECHNOLOGY
Return to Previous Page