Rchr
J-GLOBAL ID:201701001193869510
Update date: Oct. 21, 2024 HIRANO Ayako
ヒラノ アヤコ | HIRANO Ayako
Affiliation and department: Job title:
Associate Professor
Research field (2):
Other
, Foreign language education
Research keywords (4):
International Collaboration
, Second Language Acquisition
, English Education
, Psycholinguistics
Research theme for competitive and other funds (2): - 2017 - 2023 統語的プライミング効果を利用したタスクは長期的にL2文理解と産出を促進するか?
- 2020 - 統語的プライミングを利用したペアタスクのL2関係節文理解における促進効果と持続性
Papers (16): -
Kanduboda Prabath, B. Ayako Hirano & Lee M. Yu-Chin. Scaffolding COIL-Based Extra-Curricular Learning for University Students. 『立命館高等教育研究』第24号. 2024. 24. 89-105
-
Hirano, A. & Yokokawa, H. Effects of Experience-based Learning on Japanese EFL Learners' Relative Clause Processing: Evidence from Syntactic Priming by Self-paced Reading Procedure. JACET Journal. 2024. 68. 9-26
-
Student Learning in an International Exchange Program: Developing Skills for a Globalized World. 2023. 56. 19-42
-
Effects of Timed Writing Using Keyboard Input on Japanese L2 Writers' Fluency and Confidence. 2022. 55. 25-45
-
P.B. Kanduboda T. Sakamoto A. Hirano. Facilitating Online International Exchange Programs: How Students Maintain Their Motivation?. INTED 2022 Proceeding. 2022. 1369-1375
more... Books (4): - Japanese EFL learners' meaning-syntax mapping mechanisms for English sentence comprehension : evidence from a psycholinguistic investigation
Dorimusya 2020 ISBN:9784925155908
- Collected Essays on Comparative Studies
2018 ISBN:9784870971851
- Collected Essays on Comparative Studies: Bridges between Cultures
2017
- 『ジャックロンドン讃歌』
明文書房 2009
Lectures and oral presentations (25): -
Student Learning in an International Exchange Program: Developing Skills for a Globalized World
(The 15th Asian Conference on Education 2023)
-
キーボード入力によるTimed Writingが日本人英語学習者のライティングの流暢さと動機づけに与える影響
(全国英語教育学会 第48回香川研究大会 2023)
-
Cross-cultural Communication: What it the key to success?
(I-Shou University, Department of Applied English Seminar 2022)
-
Facilitating Online International Exchange Programs: How Students Maintain Their Motivation?
(INTED 2022 2022)
-
インプットからアウトプットにつなげる多読授業-大学編
(関西英語教育学会(KELES)第26回研究大会 2020)
more... Education (1): Professional career (2): - Doctor of Philosophy (Kobe University)
- 修士(外国語教育学) (関西大学)
Work history (7): Committee career (3): - 2022/06 - 現在 関西英語教育学会 幹事長、副会長
- 2022/04 - 現在 大学英語教育学会 関西支部 研究企画委員
- 2020/04 - 2022/05 関西英語教育学会 幹事
Association Membership(s) (6):
JACET
, グローバル人材育成教育学会
, 大学英語教育学会 関西支部
, KELES
, 外国語教育メディア学会
, 全国英語教育学会
Return to Previous Page