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J-GLOBAL ID:201701011510579910   Update date: Aug. 13, 2024

Akamatsu Naoki

Akamatsu Naoki
Affiliation and department:
Research field  (1): Commerce
Research theme for competitive and other funds  (10):
  • 2023 - 2027 消費者逐次選択の長期的な影響に関する研究
  • 2021 - 2024 消費者の移動行動を基点とした商圏内小売競争構造の動態的把握に関する研究
  • 2021 - 2024 An Empirical Study of New Consumer Decision-Making Process in the Internet Age
  • 2019 - 2023 店舗内における選択間の影響に着目した消費者購買意思決定の分析
  • 2018 - 2021 An Empirical Study of New Consumer Decision-Making Process in the Internet Age
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Papers (22):
  • Satoshi Nakano, Naoki Akamatsu. Role of consistency in omnichannel integration: Effects on the continuous versus serendipitous customer experience. 明治学院経済研究. 2024. 168. 17-36
  • Reo Fukuda, Takuya Nomura, Naoki Akamatsu. Translating virtual product scarcity in gaming to real-world brand value. Psychology & Marketing. 2024
  • Satoshi Nakano, Naoki Akamatsu, Makoto Mizuno. Consumer panic buying: Understanding the behavioral and psychological aspects. International Journal of Marketing & Distribution. 2022. 5. 2. 17-35
  • Naoki Akamatsu, Reo Fukuda. When a prior indulgent choice promotes a subsequent indulgent choice: The justification mechanism. Psychology & Marketing. 2022. 39. 4. 797-808
  • Naoki Akamatsu, Reo Fukuda. The Effects of Goal Conflict in Consumer Sequential Choices. Japan Marketing Journal. 2020. 40. 2. 53-64
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MISC (8):
  • 赤松直樹. 店舗内における消費者の選択の流れに関する研究. 第69回全国日本商業学会. 2019
  • 赤松直樹, 戸塚千裕. モバイルで変わる消費者行動. AD STUDIES. 2017. 28-33
  • 赤松直樹. The Factors Associated With Consumer Accessing E-commerce Sites: Pre-purchase Search and Selecting Other Channels. INFORMS Marketing Science Conference (Proceedings). 2017
  • 赤松直樹. 変化するコミュニケーションとブランド論の新しい視座-購買前~購買後をトータルにマネジメントする時代-. AD STUDIES. 2016. 2-7
  • 赤松直樹. Line Extension and Consumer Attitude. INFORMS Marketing Science Conference (Proceedings). 2015
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Books (1):
  • 消費者行動の新しい分析視点-逐次選択時の購買意思決定とマーケティング
    千倉書房 2023 ISBN:9784805112946
Lectures and oral presentations  (6):
  • The influence of scarcity in a metaverse
    (ACR Special Conference on Metaverse 2023)
  • 感性型サービス・イノベーションの普及過程
    (組織学会研究発表大会 2022)
  • パニック購買する消費者の行動的・心理的特性
    (日本商業学会 2022)
  • 健康選択において価格プロモーション効果が生じる条件とその際の内的メカニズム
    (日本マーケティング・サイエンス学会 2020)
  • パンデミックとパニック購買-購買履歴、メディア接触と心理尺度の統合的分析
    (日本マーケティング・サイエンス学会 2020)
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Professional career (2):
  • 博士(商学) (慶應義塾)
  • 修士(マーケティング) (関西学院)
Work history (6):
  • 2024/04 - 現在 Curtin University School of Management and Marketing visiting associate professor
  • 2022/09 - 現在 公益財団法人 流通経済研究所 特任研究員
  • 2020/04 - 現在 Meiji Gakuin University Faculty of Economics Department of Business Administration
  • 2022/04 - 2023/09 Hosei University Faculty of Business Administration
  • 2018/04 - 2020/03 Meiji Gakuin University Faculty of Economics Department of Business Administration
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Committee career (2):
  • 2023/06 - 現在 日本商業学会 関東部会 幹事
  • 2018/04 - 現在 日本消費者行動研究学会 幹事
Awards (5):
  • 2024/05 - 日本商業学会 日本商業学会賞 奨励賞 消費者行動の新しい分析視点-逐次選択時の購買意思決定とマーケティング
  • 2023/05 - 日本商業学会 論文部門 IJMD優秀論文賞
  • 2021/10 - 日本マーケティング学会 マーケティングジャーナル2021 奨励賞 消費者の逐次選択における目標コンフリクトの影響
  • 2016/08 - 乳の学術連合 優秀賞(乳の社会文化学術研究の部)
  • 2015/11 - 公益財団法人吉田秀雄記念事業財団 奨励賞(大学院生の部)
Association Membership(s) (6):
Japan Marketing Academy ,  日本マーケティングサイエンス学会 ,  日本消費者行動研究学会 ,  JAPAN SOCIETY OF MARKETING & DISTRIBUTION ,  JAPAN ACADEMY OF ADVERTISING ,  Association for Consumer Research
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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