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J-GLOBAL ID:201701017197131560   Update date: Sep. 03, 2024

Morikawa Natsuno

モリカワ ナツノ | Morikawa Natsuno
Affiliation and department:
Research field  (1): Clinical psychology
Research keywords  (4): 臨床心理学 ,  家族心理学 ,  家族療法 ,  短期療法
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2024 - 2028 子育て困難感を抱える要トラウマケアの保護者を特定するスクリーニング尺度の開発
  • 2021 - 2025 Comprehensive research on lifelong developmental support through collaboration between education and social welfare in a diverse society
  • 2021 - 2025 多様化社会における教育と社会福祉の連携による生涯発達支援に関する総合的研究
  • 2021 - 2024 潜在的なトラウマ体験を持つ親に対するTICを応用した支援プログラムの開発
  • 2020 - 2024 心身症児の親のストレッサーとサポートに関する基礎的研究:支援モデルの構築に向けて
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Papers (17):
  • 森川夏乃. 身体愁訴のある子どもを持つ親のストレッサー尺度の作成. 愛知県立大学教育福祉学部論集. 2024. 72. 51-58
  • 森川夏乃. 親の子どもへの期待と問題解決パターンとの関連. 愛知県立大学教育福祉学部論集. 2023. 71. 57-63
  • MORIKAWA NATSUNO. A study on psychological processes of parents who have a child with orthostatic dysregulation(OD). Journal of Japanese Clinical Psychology. 2022. 40. 3. 200-212
  • School Counselors’ Activities in the Support Teams at Junior High Schools for Chronically Absent Students;Their Evaluation of;the;Effects of Their Own Team Activities. 2021. 6. 37-43
  • Pathways of Influence : Marital Relationships and Parenting Behaviors. 2021. 69. 69-77
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MISC (19):
  • 三山岳, 山本理絵, 渡邉眞依子, 瀬野由衣, 森川夏乃. 保育所における医療的ケア児の受け入れ体制に対する一考察 - 園内での連携体制の構築に関連して -. 愛知県立大学教育福祉学部論集. 2024. 72. 69-80
  • 森川夏乃. シンポジウム記録 学会の目的を今一度考える. カウンセリング研究. 2023. 56. 2. 116-117
  • 森川夏乃. 心身症・起立性調節障害のある子どもと家族に対する心理的支援. 育療. 2023. 73. 50-58
  • 森川夏乃. 起立性調節障害. Interactional Mind. 2023. 15. 50-56
  • 安藤久美子, 安藤直樹, 岩山絵理, 森川夏乃. 教員養成課程の1年生は「チーム学校」をどのように理解しているのか. 愛知教育大学教職キャリアセンター紀要. 2022. 7. 127-134
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Books (6):
  • テキスト家族心理学
    金剛出版 2021
  • 解決の物語から学ぶブリーフセラピーのエッセンス-ケース・フォーミュレーションとしての物語-
    遠見書房 2016
  • 大震災からのこころの回復 リサーチ・シックスとPTG
    新曜社 2015
  • 事例で学ぶ生徒指導・進路指導・教育相談-中学校・高等学校編-
    遠見書房 2014
  • 事例で学ぶ生徒指導・進路指導・教育相談-小学校編-
    遠見書房 2014
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Lectures and oral presentations  (26):
  • 子どもの身体不調及び 親の 養育行動が行動上の問題に与える影響-親の 養育行動を調整変数として-
    (日本心理臨床学会第42回大会 2023)
  • 保護者の逆境的小児期体験が子どもの問題行動に及ぼす影響
    (日本心理臨床学会第41回大会 2022)
  • 教員と教育支援専門職の相互理解を目指した授業の教材及び教育内容、教育方法の検討
    (日本教育支援協働学会2019年度研究大会 2020)
  • 大学におけるチーム学校の理解度についてー学年間の差に着目して
    (日本教育支援協働学会2019年度研究大会 2020)
  • 「チーム学校」に関する学生の理解に関する研究
    (日本教育支援協働学会2018年度研究大会 2019)
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Work history (4):
  • 2022/04 - 現在 Aichi Prefectural University School of Education and Welfare Department of Welfare Science
  • 2020/04 - 2022/03 Aichi Prefectural University School of Education and Welfare Department of Welfare Science
  • 2017/07 - 2020/03 Aichi University of Education
  • 2015/04 - 2017/06 Tohoku Women's College Faculty of Home Economics, Department of Child Science
Association Membership(s) (6):
NATIONAL FOUNDATION OF BRIEF THERAPY ,  JAPANESE SOCIETY OF PSYCHOSOMATIC MEDICINE ,  THE JAPANESE ASSOCIATION OF COUNSELING SCIENCE ,  JAPANESE ASSOCIATION OF FAMILY PSYCHOLOGY ,  THE JAPANESE PSYCHOLOGICAL ASSOCIATION ,  THE ASSOCIATION OF JAPANESE CLINICAL PSYCHOLOGY
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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