• A
  • A
  • A
日本語 Help
Science and technology information site for articles, patents, researchers information, etc.
Rchr
J-GLOBAL ID:201701019401944072   Update date: Jun. 21, 2024

Chie Kasahara

カサハラ チエ | Chie Kasahara
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Social welfare
Research keywords  (1): インクルーシブリサーチ、障害とソーシャルワーク、知的障害
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2020 - 2023 Inclusive research with people with learning disabilities about community life toward participation in the welfare planning process
  • 2019 - 2023 Inclusive Approach as a research methodology
  • 2018 - 2020 Establishing a UK-Japan inclusive research network in intellectual disability: co-producing a roadmap for belonging
  • 2018 - 2019 本人リサーチャーと開発するくらし・たすけあいフォーマット:将来の暮らしに関するインクルーシブ調査
  • 2011 - 2012 Promoting Participation of People with Learning Disabilities through Effective Support System
Show all
Papers (13):
more...
MISC (2):
Books (8):
  • ソーシャルワーカーのための法学入門 : 権利擁護の担い手となるために
    有斐閣 2024 ISBN:9784641174962
  • 『よくわかる福祉行財政と福祉計画』「障害者計画」「障害者計画の事例」「障害福祉計画」「障害福祉計画の事例」
    ミネルヴァ書房 2018
  • 相談援助実習:養成校と実習先との連携のために
    電気書院 2016
  • よくわかる権利擁護と成年後見制度
    ミネルヴァ書房 2016
  • 地域の<実践>を変える社会福祉調査入門
    春秋社 2013
more...
Lectures and oral presentations  (4):
  • フォトボイス調査・ドット投票とその活用による知的障害者の福祉計画策定過程への参画の試み:本人活動グループとのインクルーシブリサーチから見えてくるもの
    (日本地域福祉学会2024年度(第38回)年次大会 2024)
  • みんなのための 「障害福祉計画」に 意見を届けよう!!-知的障害のある人たちとの インクルーシブリサーチからわかったこと
    (日本福祉のまちづくり学会第25回全国大会 研究討論会わたしたちの声を「まち」にとどけよう-市区町村の政策決定過程への多様な当事者の参加をめざす試み 2022)
  • 渋谷区知的障害者教室GAYAの取り組みとwithコロナの現状について
    (文部科学省「超福祉の学校2020オンライン~障害の有無をこえて共に学び、つくる共生社会フォーラム~」 2020)
  • 大学へのインクルージョンと調査研究における参加・協働
    (日本福祉のまちづくり学会第22回全国大会 研究討論会「福祉のまちづくりとインクルージョン: 青年期の学びの機会に着目して」 2019)
Works (2):
  • 新・あなたの人生おしえてゲーム
    笠原千絵, 浦野耕司, i-LDK, ぐっとあっぷガヤ 2022 -
  • インクルーシブリサーチ発 くらし・たすけあいフォーマット~「しょうらいのくらし調査」報告書
    笠原千絵, 中西正繁, 森口弘美, 浦野耕司 2019 -
Professional career (1):
  • 博士(社会福祉学) (上智大学)
Awards (1):
  • 2023/07 - International Conference On Comprehensive Education 2023 Best Poster Award Impact of collaborative learning program for people with learning disabilities and university students: realizing inclusive society
Association Membership(s) (4):
日本福祉のまちづくり学会 ,  JAPANESE RESEARCH ASSOCIATION FOR COMMUNITY DEVELOPMENT ,  JAPANESE SOCIETY FOR THE STUDY OF SOCIAL WORK ,  JAPANESE SOCIETY FOR THE STUDY OF SOCIAL WELFARE
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page