Rchr
J-GLOBAL ID:201801000187328681   Update date: Jun. 20, 2024

Seki Takanori

Seki Takanori
Affiliation and department:
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (4): デジタル・マーケティング ,  流通 ,  マーケティング ,  クリエイティビティ
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2024 - 2027 小売業におけるデジタル変革の動因としてのダイナミック・ケイパビリティに関する研究
  • 2019 - 2022 企業成果をドライブする現場従業員のクリエイティビティの再定位
  • 2016 - 2017 顧客接点における現場従業員の創造性に関する研究
Papers (7):
MISC (1):
  • Takanori Seki. Seven- Eleven Japan “Knowledge Sharing for OFCs". “Kobe Business School Case Series. 2015. 1-10
Lectures and oral presentations  (8):
  • 小売店舗販売員研究の新視点-デジタル化に伴う接客形態の類型化-
    (日本商業学会第74回全国研究大会 2024)
  • サービス組織における現場従業員のクリエイティビティが顧客満足に与える影響 -知覚された類似性の調整効果の検証-
    (日本商業学会第70回全国研究大会(於 拓殖大学:オンライン開催) 2020)
  • サービス組織の現場従業員のクリエイティビティと成果との関係に関する理論的課題の検討
    (サービス学会第5回国内大会 (於 広島県情報プラザ) 2017)
  • サービス組織の現場従業員におけるクリエイティビティと顧客への成果の関係に関する理論的課題の検討
    (日本マーケティング学会マーケティングカンファレンス 2016(於 早稲田大学) 2016)
  • 現場志向の組織変革に関する考察
    (日本商業学会第65回全国研究大会(於 香川大学) 2015)
more...
Education (3):
  • 2013 - 2016 Kobe University Graduate School of Business Administration
  • 2011 - 2013 Kobe University Graduate School of Business Administration
  • 2007 - 2011 Otaru University of Commerce Faculty of Commerce
Professional career (1):
  • 修士(商学) (神戸大学)
Work history (6):
  • 2021/04 - 現在 Hiroshima University of Economics
  • 2019/04 - 2021/03 Hiroshima University of Economics
  • 2020/04 - 2020/09 広島大学大学院人間社会科学研究科 人文社会科学専攻マネジメントプログラム 非常勤講師(マネジメント特講:デジタルマーケティング)
  • 2019/04 - 2019/09 広島大学大学院社会科学研究科 マネジメント専攻 非常勤講師(マネジメント特講:デジタルマーケティング)
  • 2018/04 - 2019/03 Hiroshima University of Economics Faculty of Economics, Department for Information Systems in Business
Show all
Committee career (2):
  • 2023/09 - 現在 一般社団法人日本オムニチャネル協会 学術フェロー
  • 2023/04 - 現在 日本マーケティング学会 リサーチプロジェクト「オムニチャネル研究会」学術メンバー
Association Membership(s) (2):
Japan Marketing Academy ,  JAPAN SOCIETY OF MARKETING & DISTRIBUTION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page